Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blon_D schreef:Selina schreef:Heb je het wel eens geprobeerd met in een bak met je instructrice, jij aan de longeerlijn, eventueel een bokriempje die je dan vasthoudt tijdens het galopperen?
Nee, omdat ik dan druk ervaar van mijn instructrice, als ik die voel verstijf ik nog meer dan wanneer ik het zelf moet oplossen. Ik ben nogal perfectionistisch aangelegd en de galop is nu al zo lang geleden dat ik vermoed dat het er niet heel charmant uit gaat zien de eerste tijd. Ik ben mij er bewust van dat er verandering moet plaatsvinden en heb mijzelf al van angst bij opstijgen tot zelfstandig stappen en draven gekregen maar de galopIk heb over een tijd een gesprek bij een psycholoog, mijn bedoeling is om daar ook mijn angst neer te leggen en te ondervinden hoe ik mijn gedachtegang anders moet zien te krijgen..
Mint schreef:Ik volg dit topic even mee! De angst voor galopperen heb ik zelf ook haha! Het komt volgens mij echt heel vaak voor.... helaas s de manege waar ik rijd ook niet echt fantastisch...Prive hulp voor de galop zal ik er niet vinden.
Dublinlove8 schreef:Gewoon doen en niet bang zijn is het enigste wat ik kan zegge !
Tja zo ben ik ook van mijn angst voor galop afgekomen
henst schreef:super kan je trots op zijn. Inderdaad veel oefenen. Ik heb deze winter niet gegaloppeerd op de manege waar ik op vrijdag avond rij dat gaan we als het weer warmer is weer rustig op pakken. Ik wil op mijn werk graag galopperen op wakkie maar dat vind ik nog eng omdat hij groot is en lange benen heeft dan kan hij grotere passen maken. Maar dat gaan we oefenen aan de longeerlijn want ik heb nog niet gegaloppeerd op wakkie. Misschien valt het reuze mee.Vroeger durfde ik ook niet te galopperen maar door veel te oefenen heb ik het toch gedurfd.
UnicornJopie schreef:Ik ben nooit bang geweest om te galopperen maar ik ken iemand die dat vroeger wel had. Ik heb haar gewoon gezegd dat het niet erg is en dat ze zelf moet beslissen of ze weer wil galopperen. Een poosje later zei ze opeens tegen me dat ze wou gaan proberen te galopperen en toen is het haar ook gelukt. Maar ik zou het vooral rustig aan doen. Wil je wel weer gaan galopperen? moet je altijd aan jezelf vragen, Maarja dat ben ik dan weer.![]()
Ik zie dat dat dit topic al van een paar jaar geleden is. Is het gelukt?