[SGW] SGW Hulsberg 25 mei 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: SGW Hulsberg 25 mei 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:35

Ik geloof niet dat je je paard braaf kunt maken en respect kunt krijgen door hem pijn te doen. Bovendien is dermate hard aan een bit rukken juist heel oneerlijk.
Rijdt hem dan goed naar voren ivp af te stappen om hem af te tuigen. Ik vond het erg respectloos naar je paard toe en bovendien een akelig gezicht voor de toeschouwers. Zo gaan eventers niet met hun paarden om.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:37

Heb het niet gezien en ga daar niet over oordelen maar ik weet wel dat een jury je daar wel voor kan diskwalificeren als ze het zien. Daar kunnen ze behoorlijk streng in zijn.

Mijn dochter's hengst had nogal last van zijn hormonen deze keer. Normaal is hij de rust zelve maar nu probeerde hij steeds bij de buurman te komen. Notabene een ruin.

Met springen ging hij lopen op de laatste hindernis en pakte hij een balk.

Cross deed hij weer super tot het water. Ik vermoed dat het vele publiek hem in verwarring bracht. [naam] had daar niet op gerekend en had geen tikje gegeven en hij stopte. Helaas verloor ze vervolgens haar zweep dus de tweede keer ging hij ook niet. Toen heeft ze maar opgegeven en hem even door het water laten lopen. Dat ging toen wel goed dus volgende keer beter.

Nu eens kijken wat Frieda gaat doen a.s. zaterdag.

Zag twee leuke foto's van mijn dochter in de link hierboven.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 12:52

Ik weet precies hoe een jury of de tuchtcommisie er over kan doen.
Ben zelf eens getuige geweest hoe iemand op het dressuurterrein het paard aan het bewerken was met 2 zwepen voor "impuls".
Die mocht niet meer meedoen, en kreeg een waarschuwing voor een schorsing en een geldboete.
Daarom vind ik ook dat zij erg overdrijft.

Volgens mij heb ik daar een filmpje van gezien Percy, hoe iemand haar zweep verloor, en daarna afgroeten, in het M toch? Wel netjes door het zo op te lossen.

Een vriendin had ook een stop op het water, en zij kreeg ook het gevoel dat het kwam door al die toeschouwers..
Vervelend hoor! Vooral als ze je zo fijn gevoel geven de hele cross!

Zaterdag dus naar Maarsbergen?

Hulene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:09

Prijswinnaars gefeliciteerd!!

Ik was dit jaar voor het eerst in Hulsberg gestart. Wat een gaaaaaaaave cross joh!!!

Zelf meegedaan in de L. Dressuur deed ie z'n ding, maar vond dat ik zelf wat slordig reed. Zat er ook veel te kort op (7 minuten). Maar de jury vond het wel netjes en beloonde me met een 1e prijs en 212 punten. Springen is z'n ding en doet ie super simpel, foutloos dus. Ook bij de cross was ie nu super gretig. In Castenray en Etten-Leur zat ie de hele tijd naar de andere paarden te loeren tijdens de start en bleef ie de eerste sprong ook echt terug. Nu stond ie te stuiteren in het starthok om te vertrekken. De cross pakte ie ook super aan. Alleen op de bult bij de heggen twijfelde ik zelf teveel en ging teveel terug rijden. 1e heg sprong ie nog wel maar 2e ging niet echt meer. Liep ie ook langsop. Opnieuw aanrijden en toen zonder problemen verder. Ik kon wel merken dat ie de heuvels niet gewend is want de tijd haalde ik bij lange na niet (ook niet als ik geen weigering had gehad). Uiteindelijk nog 15e. Maar baalde wel van mezelf, wou eigenlijk terug om die combinatie nog eens te doen maar doen goed.

Eén ding is zeker, volgend jaar zeker weer!!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 14:12

:D Super Hulene! Dat hij er nu wel echt zo in zin in had!
Al had je het volgens mij in Castenray toch ook niet slecht gedaan ;)

De tijd stond ook erg scherp!!
Maar een enkele die binnen de tijd was.
hmm 7 min maar erop, net niks dus, was wat ingelopen volgens mij, ik zat er ook wat op de korte kant op, maar toch gelukkig net genoeg om hem warm te draaien.
Laatst bijgewerkt door CalvinenGino op 27-05-15 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Hulene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:22

CalvinenGino schreef:
:D Super Hulene! Dat hij er nu wel echt zo in zin in had!
Al had je het volgens mij in Castenray toch ook niet slecht gedaan ;)

De tijd stond ook erg scherp!!
Maar een enkele die binnen de tijd was.
hmm 7 min maar erop, net niks dus, was wat ingelopen volgens mij, ik zat er ook wat op de korte kant op, maar toch gelukkig net genoeg om hem warm te draaien.

Hihi, nee mag zeker niet klagen hoor :o :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:26

Het was in het L CalvinenGino maar ze heeft daarna inderdaad afgegroet. Voor de punten hoef je dan niet meer verder ;)

Ik wijt het ook aan de hoeveelheid toeschouwers. Niet dat die daar niet mogen staan. Uiteraard wel maar in Hulsberg staan er wel heel veel. Paard is nog relatief onervaren en dan kan dat best eng zijn.

Zaterdag gaan we inderdaad naar Maarsbergen. Dan met de merrie in het L. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen. Ze heeft pas één keer eerder een cross gelopen.

Netjes Hulene, door de heuvels valt het daar inderdaad niet mee om de tijd te halen. Zeker die afdaling haalt de vaart er wel uit. Bij mij lopend ook trouwens, rolde er bijna vanaf :+

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:34

Percy schreef:
Het was in het L CalvinenGino maar ze heeft daarna inderdaad afgegroet. Voor de punten hoef je dan niet meer verder ;)

Ik wijt het ook aan de hoeveelheid toeschouwers. Niet dat die daar niet mogen staan. Uiteraard wel maar in Hulsberg staan er wel heel veel. Paard is nog relatief onervaren en dan kan dat best eng zijn.

Zaterdag gaan we inderdaad naar Maarsbergen. Dan met de merrie in het L. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen. Ze heeft pas 2 crossen gelopen.

Netjes Hulene, door de heuvels valt het daar inderdaad niet mee om de tijd te halen. Zeker die afdaling haalt de vaart er wel uit. Bij mij lopend ook trouwens, rolde er bijna vanaf :+

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 07:06

Zijn eventing photo en odD fotografie de enige die de klasse L op de foto hebben gezet?

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 07:39

Esther91 schreef:
Zijn eventing photo en odD fotografie de enige die de klasse L op de foto hebben gezet?

Klasse L heb ik ook geloof ik. Wat was je startnummer?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 12:36

JillvdK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:08

Iemand ie toevallig foto's heeft gemaakt van de trekpaarden? Ik heb een aantal fotografen langs de kant zien staan :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 06:47

CalvinenGino schreef:
Ik weet precies hoe een jury of de tuchtcommisie er over kan doen.
Ben zelf eens getuige geweest hoe iemand op het dressuurterrein het paard aan het bewerken was met 2 zwepen voor "impuls".
Die mocht niet meer meedoen, en kreeg een waarschuwing voor een schorsing en een geldboete.
Daarom vind ik ook dat zij erg overdrijft.

Sorry als jij bent afgestapt om je paard een schop te geven en in z'n bek te rukken, ook is het 'maar' 2 keer, dan overdrijft ze niet.
Zo ga je gewoon niet om met je paard. Daarnaast heeft het ook gewoon nul educatieve waarde.
Dat los je inderdaad op door op het paard te gaan zitten en te gaan rijden en te zorgen dat je paard z'n overtollige energie kwijtraakt. Desnoods aan de longe als je het niet aan durft terwijl je er op zit.
Maar schoppen en rukken is ten alle tijde wreedheid en totaal ongewenst en onaanvaardbaar.
Respect van je paard hoor je te verdienen door het geven van vertrouwen en duidelijk communiceren, niet door af te dwingen met geweld.
Wat Marieke zegt zo gaan eventers niet om met hun paard :o

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 09:23

:+
Leuk commentaar kan je geven, als jij al helemaal de situatie niet kent.
Maar ik en Marieke, hebben er over een normale manier al over gepraat.
Dus bedankt voor je nutteloze toevoeging. :?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:57

Ik kan jullie privé communicatie niet zien natuurlijk dus dat kan ik niet weten. Wel kan ik lezen hoe jijzelf de behandeling van je paard omschrijft. En daar baseer ik ook mijn opmerking op.
Schoppen terwijl je ernaast staat, paard uitschelden en in de bek rukken zijn dingen die je permanent niet doet.
Je daarop wijzen lijkt mij dan ook geen nutteloze opmerking.
Dat je het niet leuk vindt om te horen dat je misschien tekeer bent gegaan op een wijze die niet passend is, is een ander verhaal. Maar daarom is mijn opmerking niet nutteloos.

Was ik er wel bij geweest had ik je er overigens direct op aangesproken en het gemeld aan de federatievertegenwoordiger.

Daarnaast ken ik Marieke en als die zegt dat het respectloos was, weet ik ook dat je waarschijnlijk echt wel een paar stapjes te ver bent gegaan. En zo vond ik je eigen omschrijving ook klinken.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 16:40

Of je kan er gewoon over ophouden..
Of nu 1 persoon het zegt of 10, bij de eerste is de boodschap ook al duidelijk!!
Jezus.... Wat kunnen sommige toch doordrammen..
Dacht dat er ook volwassenen op bokt zaten! _O-

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:21

Ik vind dit nu ook niet echt thuishoren op een forum waar iedereen kan meelezen. Nu lezen heel veel mensen die er niet bij waren en het niet gezien hebben de mening van één iemand die het zag en er iets van vond en de mening van een ander die zich alleen baseert op horen zeggen.

Iets kan er van een afstandje heel anders uitzien dan wat er echt gebeurde.

Straks wordt CalvinenGino door heel wat mensen gezien als een paardenmishandelaar of een incompetente ruiter terwijl wij daar met zijn allen totaal niet over kunnen oordelen en zeker niet na één incident wat één persoon heeft gezien en heeft geïnterpreteerd.

Geloof er niets van dat CalvinenGino haar paarden slecht behandeld en, nee, ik ken haar niet voor zover ik weet.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:35

Je had ook normaal kunnen reageren op mijn bericht en kunnen zeggen goh achteraf niet netjes dat ik mij heb laten gaan tegen m'n paard.
Maar je word boos omdat iemand je er op aanspreekt.

Dat is pas onvolwassen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:22

Denk dat we het er nu toch echt gewoon bij moeten laten, ik ken allebei de partijen, en allebei de partijen hebben paard en paardensport hoog in het vaandel staan.
Klaar....

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 22:34

Bedankt Percy en Madelene.

Ik heb het met marieke via pb uitgepraat en probeer ook met lautje er normaal over te communiceren.
Want dit topic is niet voor dit soort dingen bedoeld. Maar juist te kletsen over deze prachtige crosswedstrijd wat volgend jaar zeker weer een knaller wordt!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:49

_lautje_ schreef:
Je had ook normaal kunnen reageren op mijn bericht en kunnen zeggen goh achteraf niet netjes dat ik mij heb laten gaan tegen m'n paard.
Maar je word boos omdat iemand je er op aanspreekt.

Dat is pas onvolwassen.

Dat ben ik echt niet me je eens. Jij "valt" iemand aan zonder dat jij ook maar iets gezien hebt en die moet dan maar sorry zeggen tegen jou. Dat is toch een beetje de omgekeerde wereld.

Denk dat CalvinenGino hier behoorlijk volwassen reageert. Snap werkelijk niet waarom een eventingruiter op bokt een andere eventingruiter naar beneden wil halen.

Wat dat betreft is bokt een totaal andere wereld want in de echte wereld kom ik nooit zoveel haat en nijd tegen als op bokt. Gelukkig maar anders zo ik er al lang klaar mee zijn.

En nu over tot de orde van de dag en dat is de wedstrijd :)