[WN] Pino (haflinger) voor het eerst in westernstijl op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: Pino (haflinger) voor het eerst in westernstijl op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 21:54

Bedankt! Het is een triple W zadel maar de maat? Ik weet niet of dat nog ergens staat haha maar ik weet niet of Arthur dat gezegd heeft. Was zo zenuwachtig toen dat ik het vergeten ben denk ik :P

Verder heb ik ook bitloos gereden en dat durf ik niet meer. Heb zadels en bitloos gereden maar hij is een keer zo hard op straat aan de kletter gegaan dat ik me daar niet meer veilig bij voel. Dat zit tussen mijn oren.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:07

Ah oké, dankje voor de info over je zadel.

Ik rij alleen in de duinen waar geen verkeer komt verder. Dat scheelt wel.

Mooi plaatje hoor alles bij elkaar.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:21

Pinoooo! Wat is hij stoer zo! Heb je nog een foto van toen je hem net had? Denk dat je dan helemaal niet geloofd dat het dezelfde is.
Van western rijden heb ik 0 verstand, maar weet gewoon wel dat jij het beste voor je paard wilt!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 22:43

Oef zou ik moeten zoeken Lotte! Maar dat is inderdaad een verschilletje hoor. We komen van ver ;-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:02

Weer een alpenquarter op bokt. Leuk! Jullie pakken het goed op.

Wel ben ik het eens met de anderen wat betreft het rijden op shanks. Zeker omdat je nog wel teugelcontact hebt, wat niet de bedoeling is wanneer je met shanks rijdt. Ook al is je teugeldruk licht, je hebt contact en dus al een lichte hefboomwerking. Als je net begint met western is het wel heel normaal om het contact te hebben en daarom is het prettiger om met snaffle te beginnen.

Ik rij nu 2 jaar western met mijn haf, we rijden met steeds minder teugelcontact en regelmatig op 1 hand. Maar toch rijd ik nog steeds met snaffle (Billy Allen), juist omdat ik toch nog te vaak het contact heb naar mijn zin en hij er met shanks makkelijk achter kruipt. Alleen buiten gaat de shanks er in.

Het is je geadviseerd om dit bit te gebruiken bij Arthurs. Maar heb je met les ook wel eens een snaffle geprobeerd?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 13:09

Ik rijd al jaren met een gewoon bitje dus vandaar dat ik hiervoor gekozen heb. Niet alleen samen met Arthur maar ook samen met mijn instructrische. Maar zoals ik al gezegd had overweeg ik een snaffle

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 15:15

Vandaag met snaffle gereden en het ging opzich wel goed! Zal binnenkort wat nieuwe foto's maken.

Afbeelding