[WN] Mijn eerste western lessen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:31

Vandaag mijn eerste reining les gehad en Wow ! Ik ben verkocht ! Alles zo relax en vrijheid .. Vond het echt super :D

Afbeelding

Djorf_6

Re: Mijn eerste western lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 12:52

Dat had ik ook!
Voor de mensen die willen heb ik een volgtopic *\o/*

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:53

Wat een leuke topic! Mag ik me ook melden? :D

Ik heb vorige week voor het eerst western gereden! Ik heb altijd dressuur gereden (dus al 18 jaar ... +/- ? :P ) maar western leek me altijd heel leuk. En toen ik op zoek ging naar een nieuw bijrijdpaard was er een advertentie die me heel erg aansprak, alleen was het paard alleen western getraind. Gelukkig vond de eigenaaresse het helemaal niet erg dat ik geen western kan zolang ik lessen wil nemen.

Vorige week wezen kijken en proef rijden, wat voelde ik me weer een beginner! Maar de klik was er wel en het is nu mijn bijrijdpaard :) Zaterdag heb ik gelijk een buitenrit gemaakt samen met de eigenaresse op een ander paard. En...ik was helemaal verkocht!! Lekker relaxed joggen door het bos met een losse teugel, ik hoef niet meer terug naar dressur :D

Maar ik had zoveel spierpijn de volgende dag! Het lag deels aan dat ik een tijdje niet had gereden maar ik voelde ook allemaal spieren die ik niet met dressuur voel. Hebben jullie daar ook last van gehad? :')

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 16:01

Ja heel erg! Je moet natuurlijk doorzitten. :)*

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:39

Zeker maar veel doorzitten was ik wel al gewend. Ik denk dat het eerder lag aan hoe je doorzit, ik merkte dat ik met western net wat andere spieren moest aanspannen om goed te kunnen zitten :)

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:44

Wat grappig ik en mijn vriendin willen hier ook een paar lessen volgen zodat we kunnen kijken wat we leuker vinden want nu zijn wij nog dressuurmiepjes, dus als je een les hebt gehad wil je vertellen hoe die gegaan is? :D

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:46

Leuk topic! Mag ik me ook melden? Ik ben sinds een paar maanden bezig om mijn haflinger om te scholen naar western. Daarnaast heb ik ook western lessen op mijn verzorgpaard Jody :D
Ook ik ben helemaal verkocht, deze manier van rijden past zoveel beter bij me dan dressuur!!

Doorzitten vond ik in het begin ook lastig, maar inmiddels ben ik het zo gewend dat ik lichtrijden moeilijker vind nu :+

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 09:59

Ik vind western en dressuur allebei heel leuk, maar het is zo verschillend! Western is lekker ontspannen en met dressuur ben je de hele tijd wel ergens mee bezig. Gelukkig heb ik nog een stuk of 12 lessen voordat ik ga beslissen.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:03

Western is niet bepaald altijd ontspannen ;) als iemand je dat heeft wijsgemaakt ben ik benieuwd wat het beeld is dat diegene wil scheppen. Western is net zo hard werken als dressuur alleen zijn sommige dingen anders. Maar ik rijd al jaren western en doe nog gewoon aan lichtrijden en dressuurmatige oefeningen ;)

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 10:12

Ik vond het zelf erg ontspannen, maar ik ben ook nog maar een beginner :o
En natuurlijk moet je wel eens dressuuurmatige oefeningen doen, maar vergeleken met dressuur vond ik het veel meer ontspannend. Dat kan ook komen omdat het mijn eerste kes was natuurlijk en ik de volgende keer meer moet gaan doen :D

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:02

Het jammere is dat de mythe bestaat dat western rijden hobbelen aan een lang teugeltje is. Maar het is net zo keihard werken als dressuur :) hobbelen aan een lang teugeltje kun je ook op een dressuurzadel, dan is dat net zo ontspannen. Als je een paard westernmatig rijdt en wil onderhouden, doe je eigenlijk vrijwel dezelfde oefeningen als je zou doen met dressuur. Zijwaarts, inbuigen, wissels, etc. Natuurlijk is het wel logisch dat als je 1x lest op een ervaren paard het ontspannen voelt omdat je een paard rijdt dat al af is en dat al luistert naar kleine hulpen :) maar het heeft ongetwijfeld veel werk gekost om daar te komen.

Ik zeg dit vooral omdat ik niet wil dat mensen denken dat western rijden een kwestie van relaxen is - en om die reden overstappen. Dat zou niet de juiste reden zijn. Wel kan ik beamen dat het een hele fijne rijstijl is en dat ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft!

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 11:04

Bedankt voor je uitleg!

ladymypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:16

haha ik had je die zaterdag ook gezien ik rij meestal op bell de nieuwe

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 14:00

Leuk! Daar mag ik waarschijnelijk de volgende keer op :D

Fabienne777

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:08

Liefst western laarzen anders schoenen met hak. Spijkerbroek. Bivenkant maakt niet uit en waarschijnlijk cap

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:55

Voor wie het leuk vindt om sfeer te komen proeven op deze plek; aanstaande zondag is er open dag! Met demo's Door onze eigen lesklanten :)

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 13:54

Ik wil ook graag komen, maar het is om zondag (toch?) en dan heb ik geen vervoer. Baal er wel van