Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JPitty schreef:Hier iemand met PDD-NOs die gewoon bij een reguliere manege meedoet in de les en bij de wedstrijdjes intussen F11 rijdt. Vind de springlessen ook erg leuk! Kreeg wel eens van iemand te horen dat als je niet weet dat ik die "beperking" heb, je het ook niet aan mijn merkt! En mijn instructrice vind dat ik heel zorgzaam ben naar de paarden en spullen toe. Melden als je wondjes ziet, hoefijzer los is, zadel stuk etc...
LiVetime schreef:Ik ben instructrice en heb autisme en add. Raak vreselijk snel afgeleid en raak minstens 20x per dag overprikkeld. Alleen tijdens het lesgeven heb ik een enorme focus. Kan bij wijze van een bom naast me afgaan zonder dat ik er erg in heb. Maakt ook weer dat ik na een uur vreselijk moe ben. Ik geef dus ook hooguit 2 lessen per dag.
snowdon schreef:LiVetime schreef:Ik ben instructrice en heb autisme en add. Raak vreselijk snel afgeleid en raak minstens 20x per dag overprikkeld. Alleen tijdens het lesgeven heb ik een enorme focus. Kan bij wijze van een bom naast me afgaan zonder dat ik er erg in heb. Maakt ook weer dat ik na een uur vreselijk moe ben. Ik geef dus ook hooguit 2 lessen per dag.
Erg herkenbaar! alleen dan de mannelijke vorm hier
2 lessen per dag, goed idee in theorie... toch eens een en ander tegen elkaar afwegen nog. Woensdag en zaterdag is wat druk hier, DE momenten voor de meeste van mn lesklantjes (ook vooral 'rugzakjes', zoals wij ze overkoepelend noemen)
En moet toegeven, dat het ook wel eens mis is gegaan bij me, tijdens een lesNiet handig. Snap de mensen dan terecht als ze me iets kwalijk nemen, maar ben nog op zoek naar de juiste balans.
Wat ik het meest moeilijk vind is dat ik ook echt pony's heb die mij mega spiegelen. Is wel lastig voor de klanten (maar aan de andere kant helpt het ook geregeld). Bij klanten met hun eigen paarden merk ik een groot verschil hierin vooral.