SuperTammy en ons avontuur van het EK TREC in Italië...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:23

winnie70 schreef:
tita schreef:
Gaaf verslag en foto's

Maar het Nederlandse team (foto3 van onderen) mag ook wel beetje aan hun eigen conditie gaan werken.
Sorry maar tis geen gezicht :oo

Ik vond het al een wonder dat er niks over gezegd werd op de eerste bladzijde...

Ik ga echt met Tita mee, daarbij vind ik het een beetje raar als je wel van je paard een goede conditie verwacht (daar train je immers voor) en dan zelf niet een goede conditie. Vind ik het wel erg van een kant afkomen, en absoluut niet eerlijk tegenover je paard! :(

Voor de rest, supermooie omgeving! Droom om daar te mogen rijden!

Conditie kan misschien wel goed zijn in de zin van uithoudingsvermogen.
Een zwaarder iemand die het netjes zitten langer volhoudt is beter dan een veertje wat na een kwartier alleen nog maar kan stuiteren.

Maar ik denk wel dat er een grens is, ook als je ziet dat je niet meer fijn in het zadel past, dat kan de ligging van het zadel op de rug ook niet ten goede komen.
En bepaalde type paarden kunnen misschien zwaar van bouw zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze enorm veel meer gewicht kunnen dragen dan een fijner gebouwd paard.

Ik heb bewondering voor het aanvangen van een dergelijk avontuur en het ongedwongene van de TREC is alleen maar mooi, zeker als iemand niet koste wat het kost door blijft rijden.

Maar bij het zien van de foto's vind ik het toch niet helemaal eerlijk naar de paarden toe.

mabellean

Re: SuperTammy en ons avontuur van het EK TREC in Italië...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:20

petje voor Wendy dat ze nog steeds berichten blijft plaatsen. Ik had het allang op gegeven . Wat een gemekker over dat gewicht en uiterlijk. Ik vind deze opmerkingen niet eerlijk naar de mensen toe. Haar paard ziet er top uit mankeert niks loopt endurance en trec en ik heb tammy stuiterend terug zien komen op meerdere wedstrijden en ik had niet echt het idee dat tammy er zwaar doorheen zat.

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:02

Mabellean, het is ook niet dat die paarden eronder zullen leiden, of zoiets!

Maar ik vind meer dat je wel verwacht van je paard goed in conditie te zijn en dan zelf redelijk gezet bent. Ik vind het gewoon niet eerlijk tegenover het paard. Paard in goed gewicht en goede conditie, moet de ruiter het ook zijn!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:05

Maar wie zegt dat de ruiters en amazones in kwestie ook niet in goede conditie zijn?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:11

Onali schreef:
Maar wie zegt dat de ruiters en amazones in kwestie ook niet in goede conditie zijn?

Overgewicht is nou niet echt bevordelijk voor je soepelheid en je gezondheid!

Maar mooie prestatie TS!

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:12

Wauw! Wat een mooi overzicht!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:15

MarlindeRooz schreef:
Onali schreef:

Overgewicht is nou niet echt bevordelijk voor je soepelheid en je gezondheid!

Maar mooie prestatie TS!

Maar dat zegt niks over je conditie. Hun ruiterconditie is vele malen beter dan de mijne hoor.

Vind het jammer dat Wendy haar topic nu ineens deze draai gaat krijgen. Als je er zo mee zit mail je maar naar het trecforum of plaats je een topic op Bokt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:58

Tja ...als er een topic over Anky of Ralf komt, is er ook commentaar.

Hoe je het went of keert, ik vind als je aan topsport doet, of serieus traint dat de ruiter ook representatief hoort te ogen.
En in dit geval vond ik het apart om te zien dat zowat 70% van team gezet is......
Bovendien zou de prestatie van de paarden verbeteren bij ruiters met minder gewicht dat kun je niet ontkennen.

En ik denk niet dat hun ruiter conditie zoveel beter is dan de mijne....

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:12

Mooi verslag! Ziet er leuk uit. :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:25

mabellean schreef:
petje voor Wendy dat ze nog steeds berichten blijft plaatsen. Ik had het allang op gegeven . Wat een gemekker over dat gewicht en uiterlijk. Ik vind deze opmerkingen niet eerlijk naar de mensen toe. Haar paard ziet er top uit mankeert niks loopt endurance en trec en ik heb tammy stuiterend terug zien komen op meerdere wedstrijden en ik had niet echt het idee dat tammy er zwaar doorheen zat.

Sorry maar ik snap de heisa wel een beetje...
En als je moet stoppen omdat je paard na 3 kwartier pas op adem gekomen is van in de heuvels stappen... Er zit natuurlijk wel extra gewicht op wat je paard wel mee naar boven moet slepen.
Met springen is dat ook niet bevorderlijk.

En het lag aan het strakke t shirtje ? :=

Wie weet gaan die onderdelen wel beter als het gewicht iets minder wordt!
Succes op de volgende wedstrijden! :j

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:47

kim345 schreef:
mabellean schreef:

Sorry maar ik snap de heisa wel een beetje...
En als je moet stoppen omdat je paard na 3 kwartier pas op adem gekomen is van in de heuvels stappen... Er zit natuurlijk wel extra gewicht op wat je paard wel mee naar boven moet slepen.
Met springen is dat ook niet bevorderlijk.

En het lag aan het strakke t shirtje ? :=

Wie weet gaan die onderdelen wel beter als het gewicht iets minder wordt!
Succes op de volgende wedstrijden! :j

Er zit natuurlijk een verschil in heuvels in Nederland en heuvels in Italië.. Hier kan je je paard niet op trainen, of je nou wat zwaarder bent of licht.

Knappe prestatie Wendy! Ben erg jaloers.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:47

I 1 woord wauw!!!!

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:12

Goed gedaan hoor en een pluim voor jou dat je het welzijn van je paard voor laat gaan.
en dat gemekker over gewicht van de ruiter vind ik altijd zo jammer ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:47

@youknowme
als je je paard daar niet voor getraind hebt lijkt me dat je op een kampioenschap niks te zoeken hebt anders...

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:49

kim345 schreef:
@youknowme
als je je paard daar niet voor getraind hebt lijkt me dat je op een kampioenschap niks te zoeken hebt anders...

Dus voor de kampioenschappen moet je met je paard meerdere keren naar Italie om in die bergen te trainen?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:55

Youknowme schreef:
kim345 schreef:
@youknowme

Dus voor de kampioenschappen moet je met je paard meerdere keren naar Italie om in die bergen te trainen?

Nou nee, maar je doet wel een training waardoor je hem zo goed mogelijk voorbereid. Heuvels rijden bijvoorbeeld en weet ik wat.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:02

Verdiep je eerst eens in TREC en kom dan terug. Wendy heeft getraind hiervoor.
Het is ws gewoon de combi met bergen en de hitte geweest.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:02

Snadrem schreef:
Nou nee, maar je doet wel een training waardoor je hem zo goed mogelijk voorbereid. Heuvels rijden bijvoorbeeld en weet ik wat.

Heuvels rijden zal ze zeker doen, ze rijd ten slotte ook wedstrijden in Nederland en Duitsland als ik het goed heb. Maar dan nog is er een verschil tussen heuvels in Nederland en heuvels in Italie.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:13

Youknowme schreef:
kim345 schreef:
@youknowme

Nee maar je zorgt wel dat je paard fit genoeg is lijkt me...
Weekendjes stappen in de ardennen bijvoorbeeld, trainen op de afstanden ook trainen in de hitte enz.
Het hoort er allemaal bij. het lijkt mij niet meer dan logisch dat je je paard zo goed mogelijk wilt voorbereiden voor wat komen gaat om het hem zo makkelijk mogelijk te maken.
Maar misschien was nu de combi van alles even teveel voor het paard. Ik weet natuurlijk niet hoe er getraind is.

In de POR en MA ben ik niet thuis. Ik train wel voor de lange afstanden (endurance), dus ja daar heb ik mij wel in verdiept.
Laatst bijgewerkt door kim345 op 16-09-14 16:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:14

Maar dan is het toch aan de trainer om dusdanig te trainen dat je wel bent voorbereid op die bergen? Als ik weet dat we in de snikhitte een afstand moeten gaan afleggen, dan zorg ik dat mijn paard daar klaar voor is. Deken op tijdens de training of bedenk maar iets om het zwaarder of warmer te maken.

Ik zeg overigens niet of dat wel of niet gebeurd is, ik ga er gewoon van uit dat er een goede voorbereiding is geweest :) ik wil alleen maar zeggen dat je wel degelijk kan trainen op omstandigheden die je hier niet hebt.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:16

Snadrem schreef:
Maar dan is het toch aan de trainer om dusdanig te trainen dat je wel bent voorbereid op die bergen? Als ik weet dat we in de snikhitte een afstand moeten gaan afleggen, dan zorg ik dat mijn paard daar klaar voor is. Deken op tijdens de training of bedenk maar iets om het zwaarder of warmer te maken.

Ik zeg overigens niet of dat wel of niet gebeurd is, ik ga er gewoon van uit dat er een goede voorbereiding is geweest :) ik wil alleen maar zeggen dat je wel degelijk kan trainen op omstandigheden die je hier niet hebt.

Dat bedoel ik inderdaad :j

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 16:33

"Tammy heeft namelijk altijd al wat moeite gehad met warmte, ook al toen we nog endurance reden. Altijd heel veel water nodig om te koelen, maar toch altijd de hartslag die weer omhoog ging als we in de zon stonden. "

ik heb namelijk ook jaren endurance gereden, we mochten klasse drie starten. Maar tammy heeft gewoon moeite met warmte, daar kan ik echt niets aan doen met training. Heuvels hebben we genoeg getraind, maar wanneer je met 35 graden de berg op moet zonder groomteam met liters water, kies ik er liever voor om omte keren dan mijn paard kapot te rijden.

et zou helpen als je zou lezen in plaats van alleen maar roepen wat ik zou moeten doen, Kim.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:43

Ik weet niet of Kim bedoelt dat je dat niet hebt gedaan met Tammy, ik in ieder geval niet. Ik las alleen dat iemand zei "je kant hier niet voor trainen", en daar ben ik het niet mee eens. Dat een paard veel moeite heeft met de warmte kan ik helemaal begrijpen, ik ben zelf namelijk ook een wintermens dus doe mij maar een lekkere koele omgeving in plaats van een omgevingmagnetron :)

Maar even ter verduidelijking dus, ik doelde niet op jou maar op de stelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:58

Sorry maar ik vind je ook te zwaar. Ik vind het bijzonder dat zoveel mensen hier alleen maar lovend over zijn want het stoort me echt. En dravers zijn vaak nog eens wat ieler gebouwd dan andere warmbloeden, dus ik vind de verhoudingen niet kloppen. Vind het wel heel gaaf wat je gedaan hebt.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:17

@wendy ik reageerde niet op jou maar op iemand die zei dat je er niet voor kan trainen....

jammer dat tammy slecht tegen de hitte kan. Dan hoop ik dat de kampioenschappen volgend jaar koeler en vlakker zullen zijn.