Nieuwe wedstrijd: Endurance Montferland!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soesannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:49

heidi73 schreef:
Soesannie schreef:
Ik hoop dat dit iets is wat jaarlijks terug gaat keren. Zou het erg graag een keer proberen, is ook lekker in de buurt, maar paard is op dit moment niet voldoende op conditie.

O jee, niks ernstigs hopelijk?

Nee hoor, tijdgebrek, dus ze staat vooral veel te niksen.

heidi73

Re: Nieuwe wedstrijd: Endurance Montferland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 17:51

Gelukkig maar SoesAnnie!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:24

tot wanneer kan je je inschrijven?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:29

30 augustus is de sluitingsdatum van de inschrijvingen zie ik. :j

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:30

Dat moet lukken.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:51

+:)+

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 11:56

Kelly1992 schreef:
Dat moet lukken.

Yeah! Weer een inschrijving er bij! Start je alleen Kelly of start je samen met stalgenoten o.i.d.?

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:14

Heidi73 dit wordt voor mijn paard zijn eerste wedstrijd. Ik hoop dus dat lidmaatschap + startkaart aanvragen allemaal optijd gaat lukken maar ik denk het wel. Ik wil de korte klasse 1 starten. voorlopig start ik nog alleen maar misschien wil er iemand met mij mee rijden.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:25

Weet je ongeveer hoe hard je gaat op buitenrit? Moet je hem aansporen bv? Want misschien kan ik met jou rijden..

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 15:54

Kelly1992 schreef:
Heidi73 dit wordt voor mijn paard zijn eerste wedstrijd. Ik hoop dus dat lidmaatschap + startkaart aanvragen allemaal optijd gaat lukken maar ik denk het wel. Ik wil de korte klasse 1 starten. voorlopig start ik nog alleen maar misschien wil er iemand met mij mee rijden.

Een fijne wedstrijd om voor de eerste keer te starten. Het is niet zo'n grote waardoor de veterinairen en vrijwilligers ook wel de gelegenheid hebben vragen (die je vast gaat krijgen zo'n eerste keer!) te beantwoorden. En zo'n topic als deze is de ideale plek om met iemand af te spreken om samen te starten. Leuk!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:29

@ Heidi ik denk dat het inderdaad erg leuk en vooral ook leerzaam zal worden. ik zie dat je in leimuiden woont, dat is dicht bij mij, maak je ook wel een rondjes in de polder?

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 22:34

Kelly1992 schreef:
@ Heidi ik denk dat het inderdaad erg leuk en vooral ook leerzaam zal worden. ik zie dat je in leimuiden woont, dat is dicht bij mij, maak je ook wel een rondjes in de polder?

Ik zag het Kelly! Roelofarendsveen is niet zo ver hier vandaan :D Ik rijd voornamelijk in het Amsterdamse Bos, in de duinen en op het strand tussen Langevelderslag en Noordwijk en sinds kort ook van de Venneperhout naar het Haarlemmermeerse Bos en terug. We kunnen wel een keer afspreken als je dat leuk vindt? Ik kan met de trailer jouw kant opkomen als bij jullie in de buurt een leuk stukje te rijden is.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:07

Ook ik hoop dat deze vaker op de agenda komt. Helaas door een ongeluk tijdens kwb zal ik niet starten. Volgend jaar meer geluk!

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 08:02

Ropers schreef:
Oo dit is een leuke wedstrijd voor mij om te starten met Summer!! Ilva moet ik me aanmelden bij het knhs ook als ik de kennismakingsklasse wil rijden?

Hoi Ropers,
Mocht je al lid zijn van de KNHS dan kan je je inschrijven voor de kennsmakingsklasse via deze link: http://www.endurancemontferland.nl/page12.html
Tot op 6 september, leuk!

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:33

Wij doen ook mee! Mooie omgeving! Ik train daar regelmatig.
@Laurah: weet niet waar je woont, maar heb vanaf Winterswijk evt nog een plekje in de trailer

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:00

Chariklia schreef:
Wij doen ook mee! Mooie omgeving! Ik train daar regelmatig.
@Laurah: weet niet waar je woont, maar heb vanaf Winterswijk evt nog een plekje in de trailer

Dat is een heel verleidelijk aanbod. Mijn pony staat in Silvolde..
Moet wel zeggen dat ze momenteel uit conditie is (te dik), maar we rijden ook regelmatig buitenritten van 23 km, dus in theorie kan ze de instapklasse wel aan.

Heb ook totaal geen verstand van endurance eigenlijk.. Is er een minimale gemiddelde snelheid? Hoe vaak wordt je tussendoor gecheckt en waar wordt je paard dan op getest?
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 23-08-14 17:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:13

Je paard wordt op de voorkeuring gecheckt en na het rijden is er de nakeuring . Er wordt gekeken naar de hartslag ( beneden 60) , turgor, slijmvliezen , darmgeluiden , evt. Wondjes en locomotie ( je mag een stukje draven aan de hand ) . Na de rit gebeurt hetzelfde en dan op de nakeuring weer hartslag en locomotie . Je mag gemiddeld 8-12 km per uur in de impuls en 13 km per uur in de klasse 1. Dus 8 km per uur gaat doe van jou wel halen hoor ! :-)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:15

Uit het programmaboekje is me al een boel duidelijk geworden.
Het lijkt me super leuk om mee te doen maar vrees dat ik het qua tijd niet ga redden. Moet toch zeker om 15u thuis zijn vanwege een feest wat ik 's avonds heb. Dus denk dat ik je aanbod moet afslaan :(

We rijden wel eens ritten van 20 km, met een gemiddelde van 10km/u, maar dit is dan wel erg vlak terrein. Dus weet niet of ze de 8km/u op dit terrein kan halen?

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:10

Het valt wel mee hoor. Heb vorige week KWB gereden met mijn oude merrie omdat haar dochter die vol getraind klaar stond helaas niet meer kon. Met de oude merrie spring ik af en toe en eens per week een buitenrit. Ze deed het met twee uhh hoeven in haar neus.
Zit nu te twijfelen om misschien toch met mams door te gaan. Ze deed het zo leuk!
Volgende week eerste wedstrijd met dochter in Salland. Ben benieuwd!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:44

@Heidi, ik rijd meestal hier in de polder omdat ik zelf geen trailer ben, 1x per maand met een stalgenoot met de trailer op stap. Voorheen stond mijn paard in noordwijkerhout en reed ik vaak daar in de duinen, echter ben ik verhuist naar de Veen. Als je paard goed verkeersmak is en je vindt polder en langs de weg niet saai ben je natuurlijk welkom.

sunshines1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:45

Ik doe als het goed is ook mee in de kennismakingsklasse :). Wel ingeschreven maar mijn paard hoest sinds vandaag af en toe dus even afwachten....

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:50

Vandaag 33 km gereden in het mooie Montferland. Het was onwijs gaaf en mooi met de heuvels en varen bossen. Ik wil weer terug en snel ! !

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 06:25

Startpas is aangevraagd. dus als het goed is ga ik mij deze week inschrijven voor de wedstrijd:) wordt voor Bo zijn eerste endurance wedstrijd, ben erg benieuwd!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 06:46

Helemaal leuk en lekker druk zetten op de knhs voor die startpas. Ze zijn niet zo vlot xD

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 06:53

Ik heb met ideal betaald en startpas staat meteen op actief, alleen moet ik nog even kunnen inloggen op de endurance site & dan inschrijven:) gaat dus helemaal goed komen denk ik.