[SGW] Crossen met vooral veel vallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:11

kamsel schreef:
Erg leuk filmpje! (En herkenbaar, ga er ook nog wel eens voorover af)

Irma, hoog tijd voor een zondagje Beek zou ik zeggen..

:D Da's waar.... is ook alweer dik een jaar geleden..... :D

XRosalieee

Re: Crossen met vooral veel vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:39

super leuk filmpje!
ik zou echt bij alles vallen.
kan gewoon niet goed zitten met springen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:16

Ben ik dan de enige die vind dat TS het vallen zelf uitlokt? Je jakkert als een gek op die sprongen af, dan zou ik ook stoppen als ik je pony was. En in het water vind ik t nog ook niet zo grappig, je pony lijkt wat moeite hebben met het wegvallen van de bodem onder zijn voeten en jij blijft er doodleuk op zitten.
Nee sorry, ik kan hier niet om lachen en voor het vallen in de cross zou ik vooral naar je eigen rijderij kijken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:22

Ik heb ts ontmoet tijdens het crossen en ik ben het eigenlijk niet met je eens Joolien.
Ts beschikt over een watervlugge pony met een hoog grondtempo.
Tuurlijk gaat het hard en is het niet volledig onder controle, maar ze zet de pony er niet toe aan, ze schopt hem niet naar de sprong toe. De pony is gewoon heel erg enthousiast en om dan te zeggen dat ze het vallen uitlokt.
Ja het mag meer onder controle, maar dat is een leerproces en dat is niet in 1 keer voor elkaar.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:23

Een pony met karakter... Heerlijk om te zien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:26

Ik kijk even 28 seconden terug en ik zied TS toch aardig doordrijven voor de sprong en dan zeg ik t nog netjes. Ik zeg ook niet dat ze het vallen expres doet, maar ze kan er wel meer aan doen om het te voorkomen. De pony krijgt min of meer de schuld, dat is jammer want het is meestal een ruiterfout.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 15:09

Iedereen ontzettend bedankt voor de leuke reacties! Ik heb echt ontzettend veel plezier gehad. Voor de mensen die tips/commentaar gegeven hebben, ik had hier niet om gevraagd, ik vind dat je niet iemand kan beoordelen op wat je in zo'n filmpje ziet. Jullie weten de omstandigheden niet en hebben geen idee van de instructies van mijn instructeur. Er wordt gezegd dat ik de pony op de hindernis aanschop, dit is absoluut niet het geval. Voordat ik eraf viel ben ik al 2 keer eerder op deze hindernis aangereden. De instructies van Gert waren dan ook om goed mijn been erbij te houden.

Niemand is perfect en ook wij zijn nog aan het trainen. In mijn filmpjes probeer ik juist te laten zien dat niemand perfect is en dat iedereen fouten maakt, maar dat dat okay is zolang je plezier hebt samen.

In het filmpje had ik les van Gert Boonzaaijer btw.

Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties, maakt mijn dag weer helemaal top!
Laatst bijgewerkt door davinci2412 op 25-05-14 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:09

Joolien schreef:
Ik kijk even 28 seconden terug en ik zied TS toch aardig doordrijven voor de sprong en dan zeg ik t nog netjes. Ik zeg ook niet dat ze het vallen expres doet, maar ze kan er wel meer aan doen om het te voorkomen. De pony krijgt min of meer de schuld, dat is jammer want het is meestal een ruiterfout.

Ik zei het heel netjes, jij zegt het duidelijk.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:40

Hahaha, heel leuk filmpje!

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:59

Haha geweldig filmpje :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:59

Ik vind het in het diepe water ook niet netjes dat je erop blijft zitten. Als het zo diep gaat, is zwemmen een samenwerking en zwem je naast hem. Je ziet hem inderdaad moeite hebben met het dieper worden van de grond en dat jij hem dat laatste stukje naar beneden drukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:07

davinci2412 schreef:
Iedereen ontzettend bedankt voor de leuke reacties! Ik heb echt ontzettend veel plezier gehad. Voor de mensen die tips/commentaar gegeven hebben, ik had hier niet om gevraagd, ik vind dat je niet iemand kan beoordelen op wat je in zo'n filmpje ziet. Jullie weten de omstandigheden niet en hebben geen idee van de instructies van mijn instructeur. Er wordt gezegd dat ik de pony op de hindernis aanschop, dit is absoluut niet het geval. Voordat ik eraf viel ben ik al 2 keer eerder op deze hindernis aangereden. De instructies van Gert waren dan ook om goed mijn been erbij te houden.

Niemand is perfect en ook wij zijn nog aan het trainen. In mijn filmpjes probeer ik juist te laten zien dat niemand perfect is en dat iedereen fouten maakt, maar dat dat okay is zolang je plezier hebt samen.

In het filmpje had ik les van Gert Boonzaaijer btw.

Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties, maakt mijn dag weer helemaal top!

Het hoeft ook niet perfect te zijn, maar je mag altijd kritisch blijven, vooral omdat je er regelmatig naast ligt, dan zou ik toch denken dat je misschien niet helemaal goed bezig bent? Ik ken idd je verdere trainingsmethode niet, ik ken meneer Gert niet, ik reageer hier puur objectief.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:14

Wat een super leuke pony, daar mag je zeker trots op zijn. Het viel me op dat je met je hand over het algemeen fijn meegaat over de sprong. Ik denk dat je er regelmatig naast ligt omdat je er erg losjes op zit, zie de eerste foto van de laatste reeks die je plaatste, dan ben je snel uit evenwicht. Inderdaad goed blijven lessen om wat meer controle te krijgen, je hebt hem nog niet zo lang geloof ik. En veel plezier blijven maken :)

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 18:20

Joolien: Maar ik heb andere niet gevraagd kritisch op mij te zijn Joolien, dat kan ik heel goed zelf. Daarbij heb ik de pony nog geen 3 maanden en zijn we nog volop in de training. Gert Boonzaaijer is een gerenomeerd eventing ruiter & instructeur. Je kan niet objectief reageren op een filmpje waarin ik je alleen laat zien wat ik wil dat je ziet. Zoals ik dus al eerder aangaf heb ik niet gevraagd om tips of commentaar dus hou het dan ook alsjeblieft voor je.

Monica24: dankje! de eerste foto van de laatste reeks is op het moment van de galopswissel. Ik lig er regelmatig naast omdat ik mijn eigen grenzen opzoek tijdens het rijden.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 18:23

nog 1x voor iedereen, ik zit niet te wachten op tips en commentaar, daarvoor hebben we les. Een reactie is leuk maar tips/commentaar enz mag je achterwegen laten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:31

Leuke combinatie en wat een pit en lef hebben jullie :o Ik vind crossende combinaties super stoer en ben wel jaloers op jullie lef.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:47

Nog maar drie maanden :oo zo wat heb jij een lef, en wat ga je goed over de hindernissen heen. (met of zonder pony :D ) Erg leuk dat filmpje *\o/*

IriLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:05

Haha Super leuk:)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:04

Wat een superleuk filmpje!
(mag ik vragen hoe dat liedje heet ? :o )

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:06

Eline_S_S: Het liedje heet surfing USA van de Beach Boys

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:21

Stoer filmpje en leuke foto's!

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:25

Wat een leuke combinatie!

Je paardje lijkt sprekend op de mijne, zowel uitstraling als karakter (voor zover ik kan zien dan ;) )

Weet je toevallig het ras en/of afstamming?

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:32

Claudxx: Hij is een NRPS'er, zijn vader is Vitano :)

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:08

Leuk! Stoer hoor! :)

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:35

Haha wat een boefje is het! Ziet er leuk uit +:)+