[SGW] Reus Bros op zijn allereerste cross!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:16

mooi groot paard, heel braaf!

IriLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:27

Supper gaaf! :)

saarie

Re: Reus Bros op zijn allereerste cross!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 08:25

Dankjulliewel allemaal! :o

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:34

Wat een leuk paard en geweldig dat filmpje. Doet me denken aan een paardenspelletje wat we vroeger op de playstation speelden, moest je ook zo in het bos rijden en over hindernissen springen :D

cupido2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:38

Wat een lief koppie! Verder ook een mooi paard om te zien.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:40

Het moet niet gekker worden. Een bruin paard waarvan ik echt denk 'WAUW!', dat komt niet vaak voor. En dat tuig, het past echt supergoed!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 08:45

@m0niekkkie: hahaha ja dat heb ik ook wel als ik het kijk, je krijgt echt de neining om mee te huppen!

@cupido2: dankjewel!

@Esaqar: zozo! Haha ik was ook nooit zo van het bruin, maar hij is heel donker (in de winter nog veel meer) en heeft geen aftekeningen, daar ben ik toch wel voor gevallen. Tuig ben ik ook superblij mee!

Mypegasuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:48

Ziet er echt leuk uit. Wat een stoer paard! Volgens mij best heet soms of niet? ik heb zelf ook een indorado merrie van 9 jaar, artemis. Hoe is de jouwe qua karakter? Die vind springen ook prachtig. Zou zelf ook wel oefen cross willen doen :)
leuk je foto's te zien en succes verder!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 08:51

Hij is knetterheet := Tijdje terug een oefenspringparcours gedaan. Stond aardig aan de maat (1.00-1.10) maar dat was geen probleem. Als ik 1.40 neer had gezet had het hem ook geen donder uitgemaakt volgens mij. Wel heeft hij het toen gepresteerd om een dubbel die op een ruime drie of een krappe vier galopsprongen stond in twee galopsprongen te doen :wow: Dus heet is ie zeker! Maar het blijft wel een fijne. Hij is nooit gemeen. Wel een spook in de dressuurring. Heeft die van jou de kleur van papa?

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:58

Leuk paard! Lijkt dit ook heel leuk te vinden,
mooi om te zien hoe goed jij tegen je paard communiceert in de cross. Top!

Ben je een springschoen verloren of rijd je expres met 1 schoen ? :Y)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 09:01

@Gerritt: dankjewel! Hij reageert heel goed op stem dus dat werkt echt fijn voor ons :)) Ehmmm springschoen is inderdaad gesneuveld, ergens rond hindernis vier :Y) Ik zag ineens wat voorbij vliegen haha

Mypegasuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:07

Wow, dus het springen gaat wel goedkomen dus ;)
dat enthousiasme herken ik wel. Artemis wordt vaak sterk bij lijntjes, dan wil ze de boel overnemen. je hebt echt een stoer groot paard, is de moeder ook groot? Artemis is 1.68 en idd schimmel zoals vader. Dressuur vind ze volgens mij wat saai en schrikt nooit. Zijn 2 jaar terug beginnen in t B en nu M2.ze had wel tot een jaar terug nog wel eens de neiging omhoog te komen als ze iets eng of lastig vond, maar dat doet ze niet meer, denk ook de leeftijd.
hoe is jou paardje op stal?
vind het echt een stoer paard! Wees er maar zuinig mee ;)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:17

Ik moest eerlijk gezegd lachen om je go pro filmpje.... ja goed zo braaf jochie :P

En dan te bedenken dat het een mega groot paard is :D

Stoer hoor op jullie eerste cross 6e worden van zoveel mensen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:29

Wat leuk jullie in uitgelicht! En wat super dat jullie zo van Bros genieten, met alles waar jullie fanatiek aan mee doen. Blijf lekker genieten van dit lieve mooie paard!

Wat ook gezegd mag worden is dat je heel fijn les geeft! Altijd geduldig, vrolijk en duidelijk in uitleg. Als ik ergens niet uitkom is het probleem na de les opgelost. Noah en ik genieten er iedere keer van en gaan steeds een stapje vooruit! Voor mensen die uit omgeving Den Haag, Leidschendam komen een leuke instructrice ;).

Veel geluk verder met Bros in de cross! Liefs Ilvy en Noah :)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 09:34

@Mypegasuss: Bros wordt inderdaad ook sterk op lijntjes, hij loopt het gat graag dicht. Ik moet echt leren wachten daarin. Geen idee hoe groot moeder is! Dit is de afstamming in elk geval http://www.horsetelex.com/horses/pedigree/1499891

Hij vindt dressuur een stuk minder leuk maar kan ontzettend fijn lopen als zijn koppie er naar staat. Goeie hoop dus! Dat omhoog komen herken ik. Een bok heeft ie nog nooit gegeven maar steigeren kan hij wel uit protest. Nooit hoog gelukkig en heel beheerst. Hij is nu net 8 geworden dus hoop dat het puberen een beetje klaar is. Op stal is hij de braafheid zelve. Vaststaan is soms spannend, maar verder is het echt een knuffel.

@Neon: hahaha ja toen ik het de eerste keer terug zag lag ik echt dubbel. Had werkelijkwaar geen idee dat ik zoveel tegen hem riep!

@_Noah: Hee! Een bekende :D Dankjewel voor je lieve berichtje, ik vind het nog steeds super om jullie als combinatie zo te zien groeien met de lessen.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:34

Wat een super knap paard! Ziet er ook zo mooi verzorgd en gezond uit! Te gek filmpje en zo herkenbaar hoe je tegen je paard praat, was net alsof ik mezelf hoorde praten :)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 11:50

@Mabotje: Dankje! Ja, hij mag dan wel het stoere crosspaard uithangen, maar ik ben en blijf een poetsmiep :=

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:05

Gaaf paardje zeg! :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:09

Wat een knap ding. Heel aansprekend dier. Gaaf ook om zo samen met je partner van de sport te genieten

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:15

Gaaf! Enne je hebt er nog een fan bij.....

Maaaam, dat is zo gaaf. Moet je zien, die oortjes! Wat springt ze goed. Steigerde hij? Dat wil ik ook!!! Aldus mijn 11 jarige dochter :D

missannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:16

Leuk paard komt ie toevallig uit de beemster?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:51

Leuk zeg! Werd helemaal enthousiast van je filmpje :) En jee wat een stoer paard en zo braaf om dit voor een eerste keer zomaar te doen.

Heel veel succes voor volgende crossen!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:25

Wat een gaaf paard zeg! Echt een bink, prachtig groot maar helemaal in verhouding. Tuig staat hem ook super, ben normaal niet zo van het bruin en zeker niet in combi met een bruin paard maar dit vind ik echt heel mooi :j

En heerlijk die cross, zo die oortjes naar voren, echt genieten saampjes kan ik me voorstellen! Hier wil ik in de toekomst nog wel meer van zien, ben benieuwd waar jullie uitkomen!

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:36

Mooie foto's en wat heb je leuk tuig erop liggen! :j

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:09

Super leuk! Mooi groot paard heb je zeg! :) En idd, ik vind het tuig ook erg mooi!