Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Aleeneh schreef:Paard wil in balans blijven door onder je te blijvendus als jij op je linkerzitbeenknobbel zit, gaat je paard ook naar links. Ik rij een paard dat echt nog heel weinig kende voor ik er op klom, en die reageerde daar feilloos op.

crazycactus schreef:@sp zo heb ik eerst ook leren rijden maar dan liep mijn paard altijd met zijn hoofd naar buiten. Het werkt op zich wel maar ik vind het op de binnenzitbeenknobbel zitten een beter resultaat geven.
)
Ruiters helemaal sip en zeggen dan hij doet het niet goed ehhhhhhh sorry maar hij doet het prima
In de les vandaag wou ik draaien naar links, maar mijn paard wou naar rechts en dan ga ik tegenzitten (dus druk op linkerzitbeenknobbel) maar dat werkte niet bij haar. Mijn lesgever legde het ook uit als; Als je druk geeft op links, gaat je paard naar rechts. Mij lijkt het zo ook het meest logisch.
Dat dacht ik ook al bij het plaatsen van de OP: bij het bepalen van wat de juiste manier is hangt gewoon heel veel af van wat het paard geleerd heeft.