[SGW] Ook in Dubai kun je crossen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tessjaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:57

wauwww
al die verhalen
ik zou best eens een maandje of 3 willen komen logeren
maar even een vraag
heeft je paar er geen last van als die binnen in de airco staat en dan buiten moet gaan rijden
ik zelf vind het vreselijk om vanuit een auto met airco de hete buitenlucht in te gaan

R_Alexanderr

Re: Ook in Dubai kun je crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 17:06

@Hannanas: Als vrouw kun je gewoon alleen over straat hoor in korte broek en t-shirt, allemaal geen probleem. Ken veel Emirati's en veel internationale mensen, is allemaal gemixt :) Woon idd in gemeenschap maar Dubai is veiliger dan Nederland omdat straffen hier zwaarder zijn dus doe mensen wat minder snel iets fout.

@tessjaaah: Hebben ze meestal geen last van maar tijdens zomer worden ze meestal in July/Augustus maximaal een halfuurtje bereden of minder en meete mensen (ik dus :+) komen rond 5u 's ochtends of 11u 's avonds als het koeler is :)

Voor de rest bedankt allemaal! :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:33

Wauw, wat onwijs gaaf om daar te wonen zeg! En een heel leuk paard!

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 17:55

De stal! Airco systeem zie je niet maar je ziet haar ventilator wel, heeft meerdere standen en maakt het lekker cool :) Airco staat altijd op 25 graden en dan kun je het zelf kouder maken via ventilator.

http://i60.tinypic.com/2e6bp5s.jpg
(Foto is te groot)

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:02

Jeej wat gaaf zeg! En wat heerlijk die airco en ventilator. Wil graag een keer naar dubai!
Hopelijk zien we vaker topic van jou :D

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 18:18

Komen er vast nog wel een paar als ik weer is goede foto's heb! :)

tessjaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:45

ik denk dat ik ook maar naar dubai vertrek!
heerlijk zo'n ventilator voor je paard
merk je der niks van met de spieren op de rug en hals

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 11:11

Nee, niet als hij zachtjes aan staat en als ze droog is. Anders kan ik er altijd een deken opgooien en wat harder aanzetten.

tessjaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:28

O kijk aan!
Ik zou willen dat ik naar dubai kon

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:36

Mooie foto s
Wat leuk dat je in Dubai woont
Lijkt me ook wel een keer leuk om heen te gaan maar dat zal wel duur zijn.
Kunnen we zo met zn allen van bokt.

joycer22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:32

in Dubai is het echt mooi zeg iedereen zou wel daarheen willen

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 17:58

Bedankt allemaal!! :)

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:07

Gaaf paard, gaaf dekje en je springt goed

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 14:32

Erg bedankt, Romy!!

Ondertussen is ze heerlijk heet geworden tijdens het springen en houd je d'r niet meer vast met een Pessoa :') Dus andere leuke foto's zul je een tijdje niet zijn! Eerst aan d'r nieuwe bitje wennen en weer mag hier wel eerst een stukje afkoelen :')

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:39

Wat leuk :D

Maare smelt je nu niet weg met de temperaturen daar?

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 14:47

Valt wel mee haha, het is erg warm dus ik rij meestal hèèl vroeg 's ochtends (5/6u) om de hitte voor te zijn en als het nog een beetje donker is en er een windje staat. Helaas kan ik d'r niet een hele maand of zelfs twee stil laten staan vooral omdat ze dan al helemaal niet aan het weer went want dan staat ze in een stal met een airco en een ventilator boven d'r dus dan raakt ze ook niet gewent aan het weer dus we kunnen ipv normaal een uurtje rijden maar een halfuurtje en niet elke dag van de week maar de moet wel door werken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:00

Wat gaaf dat je in Dubai woont! Ik ben er in januari twee weken op vakantie geweest, vond het er echt fantastisch. Vond de Emirati soms wel ehm... respectloos naar de vrouwen. Er werden regelmatig ranzige blikken geworden, gefloten, gezongen, etc. Ik werd er een beetje ongemakkelijk van. Verder vond ik het echt een topvakantie en zou er zeker terug naar toe willen!

Is deze stal vrij toegankelijk of zijn bezoekers niet zomaar welkom? :D

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 15:05

Dat zijn wss niet de echte lokale, de locale zijn enorm gallant en echt de netste mensen die ik ook heb ontmoet! Ze zijn bijna beledigd als jij niet eerst de deur door gaat of lift in etc. Ze rijden allemaal alleen als een stelletje debiele! Die blikken kan idd wel zijn als je bijv korte broek of shirt zonder mouwen enz aan had want dat "hoort" eigenlijk niet en is voor hun tegen hun cultuur.

De stal is in principe vrij toegankelijk en mensen lopen regelmatig zo naar binnen om rond te kijken en vragen te stellen etc zolang ze in het manege stuk blijven want dat is geen probleem, het zijn de prive stukken op stal waar bezoekers niet echt horen tenzij ze met iemand komen die in dat stuk hun paard hebben staan omdat onze kluisjes geen sloten hebben enz omdat in Dubai niet echt word gestolen ivm de strenge maatregelen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:50

Mijn ouders zijn er in maart geweest!

Ze zeiden idd dat je daar alles kan laten staan en er word bijna niks meegenomen

Wel luxe zeg die airco in de stallen :D nu nog een vraagje uit nieuwsgierigheid je zit natuurlijk in de woestijn maar waar is er dan gras zodat ze op de wei kunnen of geven jullie alleen hooi?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:54

Hee wat leuk! Ik heb daar ook gereden, een jaar of 4 geleden ondertussen. Vind het echt een mooi complex daar, wat gaaf dat je gewoon je eigen paard daar hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:27

FerreroRoche schreef:
Dat zijn wss niet de echte lokale, de locale zijn enorm gallant en echt de netste mensen die ik ook heb ontmoet! Ze zijn bijna beledigd als jij niet eerst de deur door gaat of lift in etc. Ze rijden allemaal alleen als een stelletje debiele! Die blikken kan idd wel zijn als je bijv korte broek of shirt zonder mouwen enz aan had want dat "hoort" eigenlijk niet en is voor hun tegen hun cultuur.

De stal is in principe vrij toegankelijk en mensen lopen regelmatig zo naar binnen om rond te kijken en vragen te stellen etc zolang ze in het manege stuk blijven want dat is geen probleem, het zijn de prive stukken op stal waar bezoekers niet echt horen tenzij ze met iemand komen die in dat stuk hun paard hebben staan omdat onze kluisjes geen sloten hebben enz omdat in Dubai niet echt word gestolen ivm de strenge maatregelen.

Klopt, ik liep er wel in hemdje en rokje! Hoewel ik onder dat rokje wel een legging aan had, dus zo enorm bloot was ik ook weer niet.

Ach, het maakt ook verder niet uit, ik heb er een fantastische tijd gehad! Wil absoluut nog eens terug :j Wie weet kom ik dan eens een kijkje nemen op de stal, het lijkt me leuk om eens te zien hoe alles er daar uit ziet.

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 13:48

We hebben stukjes gras waar ze aan de hand kunnen grazen maar voor de rest krijgen ze allemaal (veel) hooi.

Nou gezellig, half Bokt komt gewoon langs! :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:50

FerreroRoche schreef:
We hebben stukjes gras waar ze aan de hand kunnen grazen maar voor de rest krijgen ze allemaal (veel) hooi.

Nou gezellig, half Bokt komt gewoon langs! :D

Je had toch al zo`n lang welkomstopic, iedereen wil je komen opzoeken :+

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 09:47

Jaa, ik geloof dat ie 5 pagina's was of zoiets :') Is goed, ik zal de koffie/thee en gebak of koekjes klaar zetten!

EDIT: Heb eventjes gekeken, hij was 12 pagina's!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:08

Leuk paard, maar ik lees stal, stal, stal.... Geen wei snap ik, maar hoe zit dat met buiten komen dan? Paddocks? Is dat te doen inde hitte?