[WN] Net met pijn in me hart paard te koop gezet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:18

M_en_M schreef:
ik heb de advertentie weer aangepast
hopelijk is die zo wat beter en word het zo duidelijker

Graag gedaan!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:48

Koper schreef:
Swift schreef:
Als je een advertentie aanmaakt op boktmarkt is bruin de eerste kleuroptie die aangegeven wordt. Veel mensen kijken daar kennelijk overheen waardoor een heel groot deel van de paarden op boktmarkt (1668) als kleur bruin aangegeven heeft :)

Echt? :') Dat wist ik niet :D

Ik eerst ook niet, ik vond het op een gegeven moment zo vreemd dat bij vrijwel elke kleur paard bruin aangeven werd dat ik het eens ben gaan kijken hoe het zat :D

DubbelFun

Re: Net met pijn in me hart paard te koop gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:23

"Kan nog veel verder de wedstrijden in"...paard is 14 !!!
Het is een reiner dus een behoorlijke aanslag op het beenwerk als je op die leeftijd nog aan een wedstrijdcarriere moet gaan werken.
De combi van het gebodene en de prijs staat niet in proporties vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:40

In principe sluit ik wel bij DD aan. 14 is al bejaard voor de reining. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, mijn eigen paard bijvoorbeeld, maar die zijn er zelden.

Ik snap dat het heel naar is om te verkopen, maar met zo'n vraagprijs zal verkopen erg lastig worden. Bedenk wel, een paard een jaar te koop houden is duurder dan snel verkopen met lagere vraagprijs!

Met dit paard moet je je niet richten op showruiters, maar op recreanten. Dat is je markt en daar moet je de prijs op afstemmen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:20

Precies wat H86 zegt en als hij dan mét zadel verkocht kan worden dan heb je met 4,5 toch echt wel een mooie prijs.
Persoonlijk ben ik nooit zo'n voorstander om een paard mét zadel te kopen; te vaak meegemaakt dat het zadel gewoon niet goed past en je alsnog de 'molen' in kan voor een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:29

Bizzybijtje schreef:
Heb geTEMd want dit hoor hier idd niet. Maar los daarvan is het wel echt een flinke prijs voor een 14-jarige zonder wedstrijdervaring :=

Hoezo? Is een quarter en geen dresuurpaard. Als ts die ambitie niet heeft gehad?

14 en bejaard, vind ik erge statement. Als mijn20 jarige geen tumor had ontwikkeld. Kon ik alleen een handige en ervaren ruiter hem meegeven voor een bosritje, ondanks zijn leeftijd had hij energie van een 6 jarige en beenwerk dat droog en sterk was.

Benen kunnen gefotografeerd worden..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:36

@russel: sorry, maar het feit dat er maar altijd geroepen wordt 'het is een quarter' houdt niet in dat je er maar elk willekeurig (hoog) prijskaartje aan kunt hangen.
-Het dier is een ruin, dus heeft geen geldelijke waarde mbt de voortplanting.
-Het heeft geen wedstrijdervaring van betekenis (en gaat die ook niet meer krijgen)
-Het heeft een hoge leeftijd.
Ik zeg altijd de waarde van het AQHA-papier is 1000 euro en tel daarbij de normale prijs voor een paard zonder het labeltje 'quarter' er aan. Dan kom je aardig in de richting.

Edit: mijn ouwetje is 27 en daar kan ik ook niemand anders opzetten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:44

Russel: Een bosrit maken en ''verder komen in de reiningsport'' liggen toch redelijk ver uit elkaar qua intensiviteit. Of jij moet wel hele speciale buitenritten maken, maar daar heb ik dan weer geen verstand van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:46

hollywood86 schreef:
Russel: Een bosrit maken en ''verder komen in de reiningsport'' liggen toch redelijk ver uit elkaar qua intensiviteit. Of jij moet wel hele speciale buitenritten maken, maar daar heb ik dan weer geen verstand van :D

Haha :D wie weet.. _O-