Tja, je kunt niet alles willen , he

Buitenrijden met plates is perfect mogelijk, als je paard gewoon is van ermee te lopen. Maar dan zullen ze natuurlijk wel sneller slijten, wat je moeder niet zo leuk zal vinden.
Ik zou de ijzers er deze winter gewoon vanaf laten. Train gewoon een beetje basiswerk, en dan kun je in het voorjaar, als het ijzerseizoen er opnieuw is, plates laten opzetten en stoptraining doen. Anders moet je je focus verleggen naar horsemanship of zo, daar heb je geen plates voor nodig. Dan kun je ook eens een wedstrijdje meepikken, en blijft het ook spannend. Er is meer in de westernsport dan reining alleen.
@ superpony : ik vind dat raar. Ik heb al meerdere tainers gehad, ken ook wat volk in de reiningsport, en voor zover ik weet is het altijd : eerst plates, daarna stoptraining. Je gaat van zo'n dier toch niet vragen om te sliden zonder plates ? Dat is smeken om blessures. En om een onwillig paard. Ik vind dat de omgekeerde wereld. Zelf zeg je toch ook niet : als ik 5 km kan lopen op mijn sloffen, dan koop ik mij een paar sportschoenen ???
Trouwens TS : ik vind je een fijn en verstandig kind. Je denkt na over de dingen, reageert beleefd en je bent respectvol naar je ouders toe die je toelaten een paard te hebben. Chapeau !