Daardoor zie ik de L4 nu wel als een flinke uitdaging, wat mij dan weer juist extra motiveert!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Romkabouter schreef:Buiten het feit of je het wel of niet met regels eens bent, ben ik altijd nieuwsgierig naar de visie/gedachtengang achter bepaalde regels.
Jij geeft aan dat er goed over nagedacht is, maar kun je dan ook (je doet tenslotte de PR) aangeven wat de visie is achter het volledig schrappen van degradatie (behalve 2 jaar niet starten) en wat de visie is achter de introductie van het toplevel?
Jan_Trel schreef:op de laatste LV van de WRAN is er een nieuwe regelboekcommissie benoemd bestaande uit Miranda van der Kruys, Marijke Kuys en ondergetende.
Deze commissie heeft aan de basis gestaan van de regelboekwijzigingen zoals die er nu zijn.

Romkabouter schreef:Ik ben lid, maar wenden tot het bestuur geeft me alleen maar een onwillende voorzitter of zwijgende bestuursleden dus dat schiet niet op.
Maar ik stel toch geen rare vraag ofzo
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de visie achter de regels, volgens mij is dat prima te beantwoorden op een openbaar forum?
Als je geen tijd hebt om antwoord te geven, kun je wellicht iemand anders van de commissie attenderen op dit topic.
Ik probeer me neutraal op te stellen en gewoon normaal antwoord te krijgen. Ik proef een stekelige ondertoon die volgens mij absoluut overbodig is.
Jan_Trel schreef:Die stekelige ondertoon komt omdat ik aanbied om vragen over regels te beantwoorden en we dan ineens over het bestuur van de WRAN beginnen

Jan_Trel schreef:Ter info wil ik je wel meegeven dat de regels zijn opgesteld door de regelgevingscommissie en zijn besproken met het bestuur. Er is ook een discussie geweest tussen bestuur en regelboekcommissie en dat heeft uiteindelijk geleid tot wat er nu staat.
Jan_Trel schreef:Dit is de procedure zoals die gevolgd gaat worden.
Jan_Trel schreef:Achter elke wijziging zit een idee, vraag je om de visie achter het hele pakket dan zou je dat als volgt kunnen omschrijven: de regels dusdanig aan passen om een zo groot mogelijk aantal WRANleden de mogelijkheid te bieden om op WRANerkende wedstrijden zich te kunnen meten met ruiters van hetzelfde niveau.

Jan_Trel schreef:Waar ik eigenlijk op doelde zijn vragen zoals die eerder in het topic zijn gesteld, bv: waarom geen L5 op een C show.
De L5 is bedoeld voor kinderen vanaf 7 jaar. De L5 is puur een education klasse waarin geen punten zijn te verdienen. Deze kinderen zijn er niet bij gebaat om in een C show te worden losgelaten waarbij ze moeten (in)rijden tussen (veelal oudere) deelnemers, die dan ook weer rekening moeten houden met zeer beginnende ruitertjes.
Ook kunnen juyleden op een D show meer aandacht geven de deelnemers. leren is in deze klasse belangrijker dan winnen.
Het feit dat er op dit moment weinig D wedstrijden worden uitgeschreven is natuurlijk geen reden om er geen regelgeving voor te maken.
Ik begrijp best wel dat er mensen zijn die het graag anders geregeld zouden zien, maar de regelgevingscommisie ziet het vanuit het belang van het geheel en niet vanuit het belang van een individu. Sommige mensen zien de regels graag aangepast naar hun eigen omstandigheden.