Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
XNavrant schreef:Ik weet verder niets van western af, dus een heel goed advies op je rijgedrag kan ik niet maken![]()
Maar ik weet wel waarom je paardzoou kunnen staken, zoals heel veel genoemd, je paard is scheef. Je schreef ook dat hij het vooral doet als zijn hoofd laag is. Dit is een moeilijke oefening voor een paard, en in combinatie van het doorzitten wordt hij gestoord in zijn bewegingen, waardoor hij kan gaan staken. Omdat hij niet de juiste lengtebuiging maakt, kan zijn (binnen) achterbeen niet (simpel gezegd) naar voren komen, waardoor hij onregelmatig loopt. De achterbenen zijn niet gelijk ontwikkeld waardoor je een stuwend been en een dragend been hebt. Hier even duidelijker uitgelegd: http://www.paardenbegrijpen.nl/natuurli ... hterbenen/
aikon schreef:Wat ik zie (maar ja wie ben ik) is dat je wat groot bent voor dit zadel, hebt je fenders te kort, pony loopt op de voorhand, zadel lijkt naar voren gekanteld en te ver op de schoft, je bent onrustig met je handen, trekt je hakken erg op waar je je pony steeds mee prikt. (al is dat in deze 22 sec. geen duidelijk beeld voor de rest van hoe je rijd)
Horseman outfitter is een andere western winkel, geen zadel merk voor zover ik weet. Staat ook niet als zadel merk bij Texas jack.