[SGW] Verslagen Castenray 4 en 5 mei 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

esje01

Re: Verslagen Castenray 4 en 5 mei 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 05:45

Er werd gisteren volop gefotografeerd. ik ben vergeten om de fotografen te vragen om een kaartje ofzo. hoop toch wel dat de fotografen zich hier of in het fotografentopic zich melden. weet iemand wie de fotograaf was bij het springen?????

JillianGxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 06:07

Ik heb heel fijn gecrosst alle twee de dagen!
Zaterdag in het B (HC) dressuur ging fijn, 189 punten springen en cross foutloos.
Zondag in het Z dressuur ging heel fijn! 162 punten (andere puntentelling) en daarmee 1 springen en cross foutloos, dus ik was eerste geworden! Heel blij mee!

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 06:14

Ik heb gister foto's gemaakt van de cross..

Deze zijn terug te vinden op mijn site http://www.nadinefotografie.nl
Onder het kopje "Evementen - Foto's".

venga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 07:09

Bij het springen was Thomas Koppers www.prokoni.de op zaterdag (en ik denk gisteren ook) aan het fotograferen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:29

Zo... ik ben weer online na een heerlijke dag Castenray.

Dressuur was matig, Nick had wat eigen ideeen over hoe je een L2 proefje op kunt leuken en dat werd niet echt gewaardeerd, dus had uiteindelijk 185 punten.

Met springen had ik wat moeite met losrijden omdat we daar met heel veel man reden, iedereen lekker door elkaar en voor elkaar langs. Nick werd ook wat geirriteerd door elke keer als ik in galop ging, ik weer in moest houden omdat er weer iemand voor floepte. Maar goed. Uiteindelijk heb ik gewoon zelf enorm zitten prutsen in het parcours. Analyse van Suus was dat ik vooral te veel terug reed en het eindresultaat was 4 balken...

Cross ging top. Trakhener heeft Nick niet naar gekeken, Ingrid bedankt voor je aanmoediging!! Tussen hindernis 6 en 8 zit logischerwijs hindernis 7... Met verkennen zijn we die heel dom totaal voorbij gelopen en die reed ik nu dus ook ruim voorbij tot er mensen gingen roepen... Na een paar slingers zag ik welke hindernis er kennelijk nog bij hoorde, gesprongen en vooral gewoon door gegaan.
Ook de hoge afsprong gepakt, deed Nick gewoon!!
Maar hier begon ze wel moe te worden. Denk dat zware bodem, warm weer en toch kennelijk onvoldoende training mee spelen. Bij het water reed ik zelf niet voldoende dus daar heeft ze 1 keer gestopt. Tweede keer zonder twijfel gereden en klaar.

Ik heb Nick 2 keer aan moeten bieden bij de DA wegens te hoge hartslag en ademhaling. Tweede keer was het wel in orde maar ik ben er van geschrokken. Ik dacht dat wekelijks naar het strand en daar ook heel bewust galoptraining, wel veel zou helpen. Maar dat is tot nu toe altijd lekker koel geweest. Nu het warmer wordt dus toch maar meer in wat warmer weer ook aan die conditie werken...

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:32

Gefeliciteerd Jillian met je prijs!! De rest met fijne verslagen ook gefeliciteerd!
Zelf heb ik gisteren mijn L debuut gereden (mijn zusje dyon had ook al een verslag geplaatst van haar dag..) . Ik was nummer 47, in het oranje. Dressuur ging niet zo fijn.. mijn paard heeft op het moment een beetje kuren dus het was de proef rond zien te komen zonder dat hij in de staak zou gaan.. dat is gelukt en toch nog 185 pnt. Springen ging erg lekker en foutloos. Daarna trok hij met inspringen voor de cross lekker op de hindernissen aan en waren we klaar voor de start! Helaas moesten we toen een halfuur/driekwartier wachten door de val op hindernis 4. Hierna zijn we toch lekker van start gegaan, fijn ritme en foutloos tot 13, daar hadden we 2 weigeringen. Op de waterinsprong had ik weer 2 weigeringen waardoor we er daar (met de finish in zicht ) helaas uit moesten.. mijn paard is gek op water en het oefenen in lelystad ging ook zonder problemen, denk toch dat het wat te maken had met overgang licht-donker en het donkere water... Nouja lekker verder oefenen en ben toch erg tevreden over de rest van de cross!! En ik ben benieuwd naar alle foto's!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:15

@Ibonn, weet jij welke fotograaf er stond bij hindernis 4?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:26

Ik heb gisteren een heerlijke dag bij hindernis 11 en later hindernis 13 gehad (de rotonde). :) Pony's L en M langs zien komen en het laatste deel van paarden L en de hele rubriek paarden M. Veel mooie fijne combinaties gezien. Wel erg veel uitval en ruiters die onze hindernis niet eens gehaald hebben. Ook nog wat bokkers herkend, maar expres niets geroepen om ze niet uit de concentratie te brengen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:29

Waarom heb je niet geroepen? Ik roep altijd iets terug als ik iemand naar mij hoor roepen...
Probeer even te bedenken welke 13 ook al weer is... Was dat die wal, heuvel op bij de M paarden?

Stephaniee4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:37

Citaat:
2e val in het M paarden was heftiger, daarbij kwam het paard ook over de afzetbalk, maakte te weinig hoogte en bleef met de benen hangen waardoor ze beiden een rotational fall maakten. Gelukkig droeg de amazone een airjacket en viel ze wat schuin langs het paard waardoor ze er niet onder kwam. De amazone was alleen geschrokken en het paard mankeerde ook niets. Maar ik had echt letterlijk de bibbers erna want het zag er echt heftig uit als een paard zo smak maakt.

Dat was ik. Achteraf wel een hersenschudding en ben behoorlijk stijf. Paard heeft alleen een schaafwondje. Weet zelf niet meer wat er gebeurd is. Er stond een jongen foto's te maken en die liet ze zien. Zag er erger uit dan ik dacht haha. Dankjewel voor het bewaren van mijn rugnummer en airjacket!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:40

Goed om te zien dat je je in elk geval goed genoeg voelt om hier iets te posten. En gelukkig lijkt het voor je paard mee te vallen... Beterschap in elk geval!!

Weet iemand of er bij de afsprong bij het M een fotograaf was?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:29

Nickeltje: Die wal heuvelop was geloof ik 14, dus 13 moet dan die boom met de stenen muur geweest zijn dacht ik? Ik heb geen fotograaf gezien bij de afsprong maar was ook druk aan het rijden, dus kan het gemist hebben.
Annetje: Ah wat leuk, ik ben juist blij als mensen niet roepen, daar zou ik toch door afgeleid worden (als ik het uberhaubt hoor, ik ben meestal zo gefocust dat ik stokdoof en blind ben voor de verdere omgeving :Y) ). Ik was de allerlaatste ruiter van de dag, kwam geloof ik iets te hard in op de boom bij jou maar gelukkig liet Bam zich fijn doorsturen naar de muur :).

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:33

Heel veel beterschap gewenst Stephanie!!
13 was de boom met een houtstapel eronder en een stenen cirkel (was een L paarden hindernis, weet niet of de M er ook over moest?) Daar stond iniedergeval bij de L paarden wel een fotograaf!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:15

Nickeltje schreef:
Waarom heb je niet geroepen? Ik roep altijd iets terug als ik iemand naar mij hoor roepen...
Probeer even te bedenken welke 13 ook al weer is... Was dat die wal, heuvel op bij de M paarden?

Jou herkende ik al van verre! Zag er makkelijk uit, net als bij Evie. Evie je kwam wel vlot in zeker in vergelijking met andere combinaties, maar het ging je toch wel makkelijk af hadden wij had idee. We hebben sowieso niet echt problemen gezien bij deze hindernis.
Ik heb niet geroepen omdat ik het banketstaaf vind om mensen misschien wel uit hun concentratie te brengen door iets te roepen, dus ik heb wijs mijn mond gehouden. Ik zat bij de boomstam en daarna de kist met stenen. Daar moest je een bocht maken en flink naar rechts doorsturen voordat je weer het bos in ging.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:22

Heb je totaal niet gezien... Met verkennen van de cross reed het L paarden. Daar hebben mijn zusje en ik een tijdje staan kijken en toen aardig wat weigeringen achter elkaar gezien. Maar had persoonlijk totaal niet het idee dat Nick er moeite mee gehad heeft...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:40

Mijn verslagje ook nog:

Kwart voor 4 ging de wekker…
Ik merkte met opzadelen al dat het Ace haar dag niet was, zei al tegen mn groom, dat ze wel eens hengstig kon zijn, ze was zo ontzettend rustig… Met dressuur daardoor ook niet fijn aan het been, veel tegen de hand, en niet zo flitsend als ze kan zijn, resultaat 175 en stond daarmee 19e…
Springen hetzelfde verhaal, kon er gewoon niet fijn aan rijden en kreeg daar dus 3 balken naar beneden… Naar de dierenarts en daar werd mijn vermoeden bevestigd, waar ze normaal dan een hartslag rond de 52 heeft, zat ze nu op 36, kenmerkend voor haar als ze hengstig is (ze toont het verder niet namelijk).
Voor de cross was ze ook ontzettend relaxt, wat ze normaal nooit is dus heb maar rustig aan gedaan, en besloten de cross ook maar op het gemakje te doen… Maar de cross deed ze weer als vanouds…
Op het veld na H4 hebben we wel even door kunnen galloperen, (mooie fotoserie daar ook Nadine :D van de week even bestellen) daarna heb ik haar op haar eigen tempo laten lopen. Ik was wel benieuwd wat ze van de trakehner zou vinden, maar daar vloog ze gewoon overheen, H5 zelfde verhaal, daarna gewoon lekker door gereden, tot de bult af met de stookplaats erachter, dacht dat dat misschien wel een struikelpunt (bult af, en daarna toch wel een vrij smalle open hindernis) kon worden, maar deed ze ook simpel, daarna door richting de waterbak, ook geen probleem… Uiteindelijk 14 seconden buiten de optimale tijd, en daarmee nog gestegen naar een 13e plaats… (wat ik totaal niet verwacht had na de dressuur en het springen) Nog wel flink verbrand door de zon.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:41

Klopt idd met hoe het voelde inderdaad Annetje, de hindernis daarvoor, die opsprong met haaks erop een smalletje liet hij zich ook heel fijn doorsturen, ik had hem bij jou hindernis iets meer terug willen nemen in de bocht, maar hij liet zich daar zo fijn doorsturen dat het niet echt nodig was.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:18

Nou ik heb heel gemengde gevoelens over gisteren... Ik had nr 174 in de M paarden. Drs proef ging wel netjes, maar liep bijna 15 min. uit (liep al uit en er was een starttijd net voor me dubbel ingepland...) terwijl ik al lang losrijden had ingepland ^) dus hij was in de proef wel ok maar was er n beetje overheen. Stond 7e na drs met 53.5 strafpt.

Springen was ook bij mij drama, het losrijden was idd alleen springen en dan weer op de rem zetten omdat je anders op andere ruiters botste |o Absoluut geen lekker ritme te halen dus en toen Ungaro t parcours in mocht was t dan ook n stuiterbal... -:(- Geen lekkere afstanden en 2 balken. Nouja... Hup naar de DA, hartslag was 78 dus iets ad hoge kant, maar daarna zakte ie nog snel naar iets boven 60.

Daarna opgestapt en een combinatie door het water zien gaan en toen hoorde ik "174 nog 1,5 minuut" omroepen := Pfff lekker zo... Dus snel in gallop en 2 hindernissen gesprongen en toen vliegende start... Kon Ungaro gelukkig wel onder controle houden, maar hij sprong net wat vlak waardoor hij wel n paar sprongen raakte. Ben ik t niet van hem gewend. Eigenlijk ging alles netjes. Hoekje om wel buitenom gereden. 13ab rotonde ging heel lekker, wat vond jij Annetje? :D Op 14 zat ik precies op de goeie tijd. Daarna de afsprong met de bak en piano erachteraan. Heel gecontroleerd of het boompje en daarna in stap ervanaf en mooi gecontroleerd omlaag :Y) Bakje en daarna heel stoer de piano omhoog. Dat voelde echt ruit :D Daarna ging t ook goed tot t water... Ik reed de wending mooi uit, maar net voor de boom loerde Ungaro gewoon links t publiek in ipv op de sprong ^) Grrr... 2 tikken gegeven en toen was m'n zweep kapot dus dat had ook geen effect meer.... Rustig opnieuw aangereden en toen flikte hij me weer precies t zelfde _-:( .... Toen even t water ingestapt en toen sprong hij er wel in. Heb de laatste ook nog gesprongen en toen ik naar de uitslag keek stond er uitgesloten op... Natuurlijk, helemaal niet aan gedacht dat je in t M maar 2 stops op een hindernis mag hebben := Nouja, ben wel blij dat ik t gedaan heb want anders was ik pas echt met n rotgevoel naar huis gegaan...

Dus ik baal van t stuiter springparcours (wel bij organisatie aangegeven dat de losrijpiste echt te klein was) en vind dat Ungaro me toch wel in de steek heeft gelaten op t water... Van de andere kant wel blij dat de rest van de cross weer goed ging en dat de Afsprong en de combinatie daarna zo lekker ging. Tsja, dus maar weer verder water oefenen.

Verder genoten van het weer en heel veel gezellig gekletst :D En thanks Ibonn voor je aanmoeding :D +:)+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:28

Eventinggek: Als je verder geen weigeringen had hoor je niet uitgesloten te zijn met 2 stops:

Citaat:
Fouten op een hindernis in de cross-country worden, ter beoordeling van
de hinderniscontroleur, volgens onderstaande tabel bestraft:
Ongehoorzaamheid (weigering, uitbreken, volte) in alle klassen:
 Weigering, uitbreken, volte 20 strafpunten
 2e weigering op dezelfde hindernis 40 strafpunten
Klasse t/m L:
 3e weigering op dezelfde hindernis Uitsluiting
 4 weigeringen totaal Uitsluiting
Klasse M en Z:
 3 weigeringen totaal Uitsluiting
Vallen in alle klassen:
 Val van het paard Uitsluiting
 Val van ruiter Uitsluiting

Je mag alleen maar 2 weigeringen totaal hebben ipv 3 zoals in de B en L.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:34

Huh? Hmmm ging er eigenlijk vanuit dat ik daardoor uitgesloten was... Wat heb ik nou toch weer aan m'n fiets....

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:01

Hm de trakener was dus weer een scheidsrechter. Leuk om alle verslagen zo te lezen. Hopelijk zijn wij er volgend jaar ook weer bij, vind het zo'n mooie cross :D

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:31

bij H4 stond een jongen die voor de hobby foto's maakte, hij heeft geen website maar ik zal zijn gegevens straks in het fotografentopic zetten. hij wil de foto's die hij gemaakt heeft iig wel delen.

suus: balen van je uitsluiting dan idd, dat andere is dan wel opgelost nog met federatievert.?

wb roepen, sommige amazones heb ik bewust over H4 geschreeuwd :D maar wel op verzoek van henzelf. wat ik wel vaker doe bij bekenden is naroepen als het goed was, vind dat zelf tijdens een cross wel prettig, beetje aanmoediging. wat met wel opviel was diegenen die ik hielp, nog tijd hadden tijdens de sprong om me ervoor te bedanken :+ nickeltje, maddeleine en sabertje waren erg beleef maar eventinggek vloekte flink in de afzet :=

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:34

Lol!! Als iemand me iets toeroept roep ik altijd terug.

Balen Suus, is misschien je actie bij de waterbak afgekeurd en op een vreemde manier gerekend ofzo? Want daar was je toch na weigeren het water in gelopen om daarna nogmaals aan te rijden?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:54

Ja Nickeltje precies, denk ook dat t dat idd is, nouja dan heb ik dus foutief parcours gereden. Maar hij deed t tenminste wel :Y) .

Ja hij was me wat te gretig en had nog wel controle, maar moest er hard aan werken om controle te houden. Ophaaltrens rijdt toch echt wel fijner...

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:03