[SGW] Oefencross (indoor en outdoor) Rijpwetering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:41

LuffB

Re: Oefencross (indoor en outdoor) Rijpwetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:51

Wij zijn ook weer van de partij. Gelukkig op het laatste moment nog in kunnen schrijven en we staan ook op de lijst erbij. Vorig jaar hebben mijn zus en ik met onze eigen pony meegedaan (en derde en tweede geworden). Dit jaar doe ik mee met onze eigen pony en rijd mijn zus een paard van iemand anders. Ik heb er in ieder geval alweer erg zin in!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:13

Hoe was het vandaag? Ik hoop dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad en eventuele doelstellingen behaald zijn.

Morgen gaan wij weer, ik heb er zin in! Ik hoop dat het terrein met dank aan de zon lekker opgedroogd is. Ik ben de eerste start van de 60, mochten er nog meer mensen mee doen zondag. Je kan gewoon gedag zeggen :D

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:23

Ik heb lekker gecrosst vandaag! Ik lag er na hindernis 2 nog bijna af, omdat mijn paard struikelde. Gelukkig stond mijn paard op en kon ik ook nog net blijven zitten. Was een leuk parcours met mooie hindernissen. Terrein is mooi droog.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:39

Ik ga maandag begeleid springen, en morgen start mijn bijrijdster met m in de cross. Hebben we weer mooi verdeeld :P.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 06:58

Ik ben er inderdaad ook! Een bruin racemonster in de 80 cm :) Heb er zin in!!!

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:13

Doelen zeker gehaald: twee dagen in één keer door de waterbak (hoewel: vandaag eigenlijk óver de waterbak), gister derde prijs (we waren te langzaam) en vandaag eerste. Woehoe! Was weer erg leuk om mee te doen, er stonden mooie hindernissen!

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:21

Vandaaag was het echt weer leuuuk :) Ik kreeg jammer genoeg weer last van mijn schouder (ben vorige week gevallen met yassie tijdens de oefencross in den haag en mn schouder dus gekneusd) En hij werd iets te enthousiast dus wou lekker hard galoperen dus heb hem even terug moeten nemen in draf want anders hield ik hem niet. Hierdoor jammer genoeg 30 sec. boven de ideale tijd. Maar heb wel echt fijn gereden, het vertrouwen is weer terug :)!
En we hadden gelukkig ook superrr mooi weer *\o/*

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:36

Ook ik heb weer genoten van de dag. Heerlijk gereden, doelstellingen behaald (controle, genieten en foutloos rondkomen) en super trots op de pony. Had een iets hoger basistempo mogen hebben om binnen de tijd te blijven, maar wegens het pas recent weer oppakken van het springen na een lichte blessure ben ik blij dat we hiervoor gekozen hadden. Super controle, bleef wachten als ik klein wilde, sprong wanneer ik been erbij gaf. Kon goed de afstanden inschatten en heb heerlijk kunnen genieten van mijn dame.

Wat ik wel gek vond was het feit dat ik een lager stijlcijfer kreeg omdat ik niet in de verlichte zit had gereden. Ik was me niet bewust van het feit dat dit gevraagd werd (staat ook nergens in de regelementen) en ik van mening ben dat je moet kijken naar hoe de ruiter het paard helpt of juist stoort, naar de sprong begeleid etc, of deze nu in de verlichte zit rijdt of niet. Dus daar was wel even wat verwarring over, maar verder heb ik een fantastische dag gehad.

Afbeelding

steP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:06

Was een super cross! Redelijk gereden, maar uiteindelijk toch een 3e plek behaald in de 60cm klasse :-) Iemand een idee of er foto's zijn gemaakt en waar ik die kan vinden?

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:36

de foto's die ik heb zijn door mijn zus gemaakt en heeft alleen van mij en mijn andere zus. Verder heb ik geen flauw idee of er iemand nog foto's van meerdere combinaties heeft gemaakt.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:31

Als er foto's zijn gemaakt door iemand van de ripse ruiters, zullen ze op de
Facebookpagina van de ripse ruiters komen.

Ik heb alleen een aantal foto's van het ponyrennen gemaakt

steP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 05:31

Hoi hoi! Aan het ponyrennen heb ik ook nog mee gedaan, haha. Valkkleurige pony, nummer 13.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 06:06

Ik heb met de camera van mn bijrijdster ook foto's gemaakt bij de ponyrennen.... In de cross alleen van haar en voor iemand waarvan zij gevraagd had foto's te maken... Had zelf mn camera niet bij me anders had de hele dag dr wel op gestaan :').

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:10

steP schreef:
Hoi hoi! Aan het ponyrennen heb ik ook nog mee gedaan, haha. Valkkleurige pony, nummer 13.

Jij was die ene die tegenover ons stond met de trailer? Leuk pony:)!

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:30

Het was inderdaad geslaagd!
Ik heb ook heel fijn gecrosst, met een rete enthousiaste pony :)

Ik was met ponyrennen die met die gevaarlijke pony.... :') ben achteraf blij dat ik op een gegeven moment afgekapt ben. Was gewoon niet meer grappig.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:26

Leuk dat ik dit topic zie.
Ik heb zondagmiddag een demonstratie “springen zonder tuig” gegeven en ben ook benieuwd of er iemand foto’s heeft gemaakt. :)

Fijn dat jullie van de cross hebben genoten! +:)+

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:27

Ik heb wel nog even gekeken maar op dat moment helaas geen camera bij de hand :(
Zag ineens Otto loslopen op het crossveld, wat gebeurde er precies? :oo geen pijn gedaan hoop ik?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:38

Ik deed even een bodeminspectie, die is goedgekeurd. :D Otto schrok ineens heftig en keerde vliegensvlug om, ikzelf iets minder snel. Beetje pijn gedaan maar niets alarmerends. Hoort erbij hè.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:40

Oh vandaar, ja inderdaad kan gebeuren! Fijn dat de bodem goedgekeurd is hihi. Zag er in de bak in ieder geval weer leuk uit. Heb jullie 2 jaar geleden op HE gezien en zie ook wel echt vooruitgang bij jullie in de oefeningen die steeds makkelijker af gaan, leuk!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:43

Wij gingen net weg toen je met de demonstratie begon Marieke. Geen foto's van deze kant dus.

steP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:04

lambiek_lief schreef:
steP schreef:

Jij was die ene die tegenover ons stond met de trailer? Leuk pony:)!

Dankjewel! :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:15

Leuk om te horen dat je vooruitgang ziet r_oo_sj_e . +:)+

En jammer dat je net wegging LuffB. -O-

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 08:44

Wat een geweldige dag!! Het weer was prachtig, de Demo's waren gaaf (dankjewel Marieke, bizar dat jullie over de 1.25m gingen), de cross ging soepel, ponyrennen was snel, touwtrekken hilarisch en na afloop een best feestje! Nu al zin in volgend jaar, iedereen bedankt!

Ps LuffB, o.a de verlichte zit , samen met aanrijdingen, tempo etc zorgt voor het stijlcijfer. Zeker de lange stukken galopperen zou in de verlichte zit moeten, juist om je paard te ontlasten. Wel super dat je foutloos rond was joh!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:29

Het maakt verder ook niet uit, het is goed dat ik me er dan nu bewust van ben, haha. Ik ben nog heerlijk aan het nagenieten van mijn super pony. Na een lichte blessure drie maanden geleden hadden we eigenlijk besloten niet meer met haar te gaan springen (dame is 24) om eventuele problemen te voorkomen, maar sinds kort zijn we weer voorzichtig bezig. Ook mede daarom besloten om gewoon lekker een beheerst rondje te rijden. Heerlijk om dan de volgende dag te zien dat de dame weer helemaal terug is van die blessure. Fit, vrolijk, soepel en dat na zo'n cross. Genoeg tekenen om het nog wat verder weer op te gaan bouwen.

Bedankt weer voor de organisatie!