[SGW] Ervaringen na een tijdje gebruik maken van je helmcamera

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KArijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:19

Snadrem schreef:
Martine_R schreef:
Heeft er iemand ervaring met een leuk, goedkoop cameraatje?
Ik ben niet van plan hem heel vaak te gebruiken dus wil er niet teveel aan uitgeven..

De Rollei 100 ActionCam. Ik heb hem voor rond de 60 euro nieuw gekocht en heb hem bovenop mijn cap zitten.

[ Video ]
[ Video ]

Prima om zo eens wat mee uit te proberen :D Filmpjes worden opgenomen op HD kwaliteit.

Hoe krijg je het voor elkaar dat het beeld niet zo enorm op en neer gaat? Is dat een functie die er op zit? Of maak je het anders vast? Echt gaaf om zo te zien :D

Snadrem

Re: Ervaringen na een tijdje gebruik maken van je helmcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:23

Ik zit gewoon heel netjes denk ik :') :D Je kan op Youtube je video wel nog wat minder schokkerig maken, maar dat is met deze filmpjes niet gedaan.

KArijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:35

Haha, ja groot compliment voor jou dus, Snadrem ;)

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:35

Ik wil ook een helm/ cap camera aanschaffen. In zo'n camera moet neem ik aan een micro sd kaartje of zoiets dergelijks, maar hoeveel gb hebben jullie daarvoor? zou 2 GB genoeg zijn?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:38

Ik heb sinds donderdag een GoPro Hero 3 Silver en die werkt inderdaad op een Micro SD kaartje. Omdat er op de site van GoPro en Bol.com etc overal 16GB heb ik maar de 16 genomen. Bestaat 2 GB nog wel?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:44

loveyrsa schreef:
Ik wil ook een helm/ cap camera aanschaffen. In zo'n camera moet neem ik aan een micro sd kaartje of zoiets dergelijks, maar hoeveel gb hebben jullie daarvoor? zou 2 GB genoeg zijn?

2 GB is niet genoeg om een beetje fatsoenlijk te kunnen filmen in mijn optiek. Ik heb een kaartje van 16 GB en daar kan ik leuk mee uit de weg. Zeker als je een kwalitatief wat betere camera hebt, die scherpere beelden filmt, zijn de bestanden aan de grote kant. Met 2GB zit je dus al snel met een vol kaartje.

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:57

ik had toevallig 2GB in me telefoon zitten dus dacht misschien is dat ook wel genoeg voor een camera dan hoef ik geen nieuwe te kopen, maar dan zal dat toch maar moeten

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 19:22

Hoe vast zit jullie camera op de helm en da bedoel ik met de schroef vast ?
Die van ons klapt redelijk snel dubbel,met als gevolg dat je de helft van de cross niet meer juist in beeld hebt.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:18

Hoe heb je hem gevestigd?

Ik wil hem zaterdag voor het eerst op de cap proberen en wil dat plakding proberen. Heb gelezen dat dat redelijk stabiel beeld geeft? We gaan voetballen met de paarden dus niet heel veel beweging.

Loveyrsa, ik raad je aan naar bijv een computerwinkel te gaan om er 1 te halen. Ik heb er daar 12 euro voor betaald terwijl ik er op Bol.com 23 euro en op gopro.com zelfs 30 euro voor moest betalen! De 8GB was geloof ik in de winkel 6 euro.

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:21

__denise Bedankt voor de Tip!!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 20:56

Met de helmstrep, had het idee dat die nu al wat lam aan het worden is,morgen maar terug naar de winkel.
Dat plakding probeer ik maar niet op een stoffen cap.

davjuh1504

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:50

Hallo mensen,
Heb sinds 2 weekjes 'n GoPro hero 3 silver edition. Heb hem tot nu toe allen gebruikt voor filmpjes te maken bij t snowboarden en filmpjes/foto's maken van me paardje. Zal hem in de toekomst ook wel bij t rijden eens gaan gebruiken e.d.
Beeld is top, en "onnodige" stukken kun je eruit snijden met de GoPro Cineform studio. Vergeet niet de GoPro up te daten nadat je hem gekocht heb, anders werkt de app niet, en je moet met je telefoon verbinden aan de wifi van de gopro -> dag internet.

Voor mensen die er een zouden kopen, bij de Duitse MediaMarkt betaal je voor de silver €60 minder en de black €100.
De black heeft nu dan wel meer optie's maar de ook veel optie's die op het moment nog nergens af te spelen zijn (alle optie's boven 1080p, die zijn alleen maar op Ultra HD TV's af te spelen). En de kwaliteit van de foto's verschillen niet met de silver. Een vriend heeft namelijk de black gekocht en waarvoor wij ze gebruiken is de kwaliteit het zelfde en zie je geen verschil.
Wat je dan wel hebt is die afstandsbediening. Maar deze is niet echt van toegevoegde waarde als je hem binnen handbereik hebt geplaatst.
En ik heb ook filmpjes gezien (In dit geval snowboard filmpjes) en dan zie je dat de white toch aanzienlijk mindere kwaliteit geeft dan de silver&black.

Kwa sd kaartjes is een 16GB of meer aan te bevelen. CLASS 10! Want anders krijgt de kaart sommige shots niet verwerkt.

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:36

KArijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:11

loveyrsa schreef:
Ik heb vorige week deze camera gekocht:
http://www.hdfilmcamera.nl/webshop/Sport-Actie-Camera/Extreme-sports-bullet-cam.html

en afgelopenweek heb ik me cross in ermelo ermee gefilmd, dit is het resultaat:
ik heb wel een muziekje onder het filmpje gezet, aangezien je heel erg het geruis hoorde van de wind
http://www.youtube.com/watch?v=EYeeiIgNp0w&feature=c4-overview&list=UUxCgtwU5f0LAuXjsIhQTpYQ

Die heb ik ook nog bekeken. Maar de kwaliteit van het filmpje vind ik niet zo heel goed. Komt dit door het uploaden of is die op de computer ook al minder?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:10

Dit weekend mijn GoPro (Hero3 Silver) op mijn cap gehad tijdens een buitenrit. Bevestigd met die curved sticker mount. Erg stabiel beeld! Als ik filmpje af heb zal ik hem hier wel even neerzetten!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:18

Ik ben benieuwd, Denise! Ik zou graag een keer opschalen naar GoPro.

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:13

KArijntjuh schreef:
loveyrsa schreef:
Ik heb vorige week deze camera gekocht:
http://www.hdfilmcamera.nl/webshop/Sport-Actie-Camera/Extreme-sports-bullet-cam.html

en afgelopenweek heb ik me cross in ermelo ermee gefilmd, dit is het resultaat:
ik heb wel een muziekje onder het filmpje gezet, aangezien je heel erg het geruis hoorde van de wind
http://www.youtube.com/watch?v=EYeeiIgNp0w&feature=c4-overview&list=UUxCgtwU5f0LAuXjsIhQTpYQ

Die heb ik ook nog bekeken. Maar de kwaliteit van het filmpje vind ik niet zo heel goed. Komt dit door het uploaden of is die op de computer ook al minder?

Volgens mij is het op de pc ook al minder. maar mij maakt het niet veel uit wat de kwaliteit is, als het maar op film staat haha!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 18:45

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:52

Vind die van curly2day een mooi beeld geven, ook leuk dat je het paard erbij ziet.

Ik heb een Ion Air pro waar ik erg blij mee ben, ik men dus heb hem op de wagen gemonteerd staan maar wil hem ook eens op mijn helm zetten om een hoger beeld te krijgen.
http://www.youtube.com/v/t0NSz9KxJF4

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:57

Hoi meiden!

Hoe bevestigen jullie een go pro of liquid image ego camera op een cap met silk tijdens de cross? Ik krijg de laatste als het goed is maar nu hoorde ik van een kennis dat je deze kan bevestigen met de tripod mound van de go pro. Ik moet dan alleen een gat in mijn klep boren van de cap. Dat vind ik zonde. Hebben jullie nog meer opties?

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:58

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:05

Enige wat ik verder kan verzinnen is een head strap of een chestmount. Ik heb hem met die plakker eraan vastzitten, maarja, dan moet je ook een gat erdoorheen maken.

Hier trouwens nog een video van ponykamp waar ik een beetje gefilmd heb met mijn GoPro Hero 3 Silver:
Volgende keer gaat hij iets lager, vind het wel leuk als je net iets meer oortjes ziet.

Edit: YouTube heeft ook nog de stabiliteit bewerkt. Hij is origineel iets hobbeliger.

Ik heb afgelopen weekend (in de avond) gelasergamed terwijl ik mijn cap+gopro op had, maar het beeld is helaas van erg slechte kwaliteit (protune aan, erg ruis), baal ik wel van, zijn leuke beelden.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 16:47

Wij hebben de gopro met de helmstrep om de camera heen en een heel klein gaatje in de caphoes gemaakt.
Dus eerst de helmstrep, dan de caphoesen dan de camera aan de helmstrep bevestigen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:28

Zal die helmstrep van de go pro ook op een liquid image ego pasten? De mount past namelijk wel van de go pro erop...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 20:32

Geen idee, misschien in de winkel vragen of passen