endurance 2004

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:01

Ik merk aan mezelf dat ik over-enthousiast wordt Bloos De bedoeling was Navy na Wanroy af te trainen de hele maand November op rust te zetten. Dit plan heb ingetrokken, voorgaande jaren hebben me geleerd dat Navy gewoon niet stil te zetten is.. Ze is dan 24/7 chaggie, krijgt met schimmels etc. te maken, wordt verkouden, zit gewoon niet lekker meer in d´r vel. We rijden nu dus nog 2/3 x per week, gewoon rustigaan een half uurtje Dressuur, of een kleine staprit ofzo, maar het is genoeg Navy tevreden te houden.
Ik ben inmiddels begonnen een trainingsschema op te zetten Bloos Ingaande december, en dan per 2 weken tot aan de Fasna. Ik wil zorgen dat ze in juli de 100km aankan, en als ik kijk naar de training en resultaten van vorig jaar is dat zeker haalbaar. Overigens starten we wel de 81km op de Fasna. Het liefst start ik dan in Holten de 105km... Maar daar durf ik (nog) geen doel/streven van te maken. Eerst eens beginnen in KWB (als dat weer de eerste is) op de 55 km, dan Austerlitz, en dan de rest uitstippelen..
God, wie weet starten wij in 2005 wel klasse 4... *krijgt bijna tranen in d´r ogen als ze eraan denkt*

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:33

malloot!! (mean it lovingly!)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:16

NaVy! schreef:
Ik merk aan mezelf dat ik over-enthousiast wordt Bloos De bedoeling was Navy na Wanroy af te trainen de hele maand November op rust te zetten. Dit plan heb ingetrokken, voorgaande jaren hebben me geleerd dat Navy gewoon niet stil te zetten is.. Ze is dan 24/7 chaggie, krijgt met schimmels etc. te maken, wordt verkouden, zit gewoon niet lekker meer in d´r vel. We rijden nu dus nog 2/3 x per week, gewoon rustigaan een half uurtje Dressuur, of een kleine staprit ofzo, maar het is genoeg Navy tevreden te houden.

Dat is ook mijn idee...rijd nu (ongeveer) om de dag. Een rustige buitenrit of (iets intensiever) dressuur. Vandaag liep Salty super, dus ook de dressuur werpt zijn vruchten af! OK dan!
Salty stond in mei / juni een paar weken op rust vanwege een lelijke snee in de kroonrand; toen wist ik al dat ik haar maar beter niet op volledige rust kan zetten Schijnheilig
Nu is overigens een heel stuk hoef afgebrokkeld (als gevolge van diezelfde snee) en moet ik nog even een hoefsmid bellen. Gelukkig loopt ze niet kreupel!

Ik begin wel wat later met trainen voor de endurance (maar heb dan ook geen Fasna op het programma staan Lachen ) heb al wel weer reuze veel zin in volgend seizoen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:38

Ganna en ik organiseren trouwens in maart ook een winterrit...
Vorig jaar deed ik het dus nog alleen, maar ja nu heb ik Ganna erbij Haha!
Wordt waarschijnlijk het eerste weekend van maart, maar Annalynn en ik moeten alles nog even doorspreken.

Parkeerplaats is al gevonden OK dan!

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:49

Ik vraag me af of er ook nog endurance ritten zijn waar je met een aanspanning mee kan doen. Weet iemand dat?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:50

Volgens mij was dit het laatste jaar dat ze 'gedoogd' werden. Binnenkort worden de reglementen geëvalueerd en eventueel herzien. Voor zover ik weet gaan de aanspanningen er helemaal uit, maar ik kan het mis hebben.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:10

BTW nog even een tip: er zijn weer skipas-clips bij de HEMA! Om de routekaart (in een simpel plastic ringmapje) mee aan je zadel te bevestigen, vooral het uittrekbare elastiek erin is erg handig. Ze kosten 1.70 en zijn er in ieder geval in het blauw, zwart, paars en rood. Ik heb nu eindelijk een blauwe, moest het vorig jaar nog met een zwarte doen (de enige die ze aan het eind van het skiseizoen nog hadden).

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:13

Als met Omar zijn spieren alles goed gaat dan ben ik volgend jaar, dankzij mijn nieuwe groom, ook van de partij Haha! Kan niet wachten om eindelijk een keer te kunnen starten!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:22

Das fijn AnneOmie, dan kunnen we misschien eens samen rijden en live kennismaken na al die p.b-s! Hoe is het gegaan met Omars behandeling? ik ben echt benieuwd!! *LOL*

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:19

Dankje Ka! Ga meteen op pad Lachen Ook een blauwe natuurlijk, wel zo mooi naast mijn hoofdstel, bidonhouders en binnenkort dekje..

En ik ben natuurlijk van de partij bij de winterrit, waar is die? Ben niet zo op de hoogte Bloos

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:33

Die rit gaat via de email-lijst (ben je toch lid van? anders even worden). In Otterlo, in december. Je kan nu nog stemmen over de datum, dus ga gauw Lachen

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:40

Goed idee, van die ski-pas dingen. Zeker als ze die ook in het paars hebben!!!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:59

Karin schreef:
BTW nog even een tip: er zijn weer skipas-clips bij de HEMA! Ze kosten 1.70 en zijn er in ieder geval in het blauw, zwart, paars en rood.

En jaja, ik ga natuurlijk voor de paarse!
Bedankt voor de tip!