[WN] Washaki back in the game -- Barrelrace, polebending,...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLIESSSx

Re: Washaki back in the game -- Barrelrace, polebending,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:08

Dat ziet er me een merrie uit die 1 brok energie en power is !! Echt mooie foto's.
Ikzelf weet niks van western-rijden, maar ik zou het wel ontzettend graag kunnen :j Ik Heb nu sinds kort een eigen paardje (18-maander) en ik heb altijd tegen mezelf gezegd 'Als ik een eigen paard heb, dan rij ik er western mee'. Helaas zijn er hier in de buurt niet echt maneges die zulke lessen geven :(
Dus zal het toch maar dressuurmatig opleren worden :+
Misschien dat ik nadien nog met haar western zou rijden, want ik vind dit echt een geweldige tak van de paardensport :j

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:14

Prachtige foto's, lijkt me echt ontzettend gaaf om zoiets eens te doen!
Heb ooit eens een barrelrace in het echt gezien, op een stal op vakantie. Mensen die reden waren nog niet zo ver gevorderd, maar het zag er wel erg leuk uit. :)
Erg mooi paard trouwens, echt een stoer ding!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:29

Super gave foto's!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:41

Ben niet heel bekend met deze tak van de paardensport maar wat een gave foto's!
Hoop dat je nog veel plezier van je paardje kan hebben!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:59

Wow, wat gaaf! Zou het zelf écht niet durven, maar vind het retestoer om naar te kijken.

Heb nog een vraagje: op sommige foto's rijd je met één hand en sommige op 2, is het het de bedoeling op het het parcours op één hand af te leggen of maakt dat niet uit?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 15:07

Paard is half quarter. Mama is miss top stuff, haar stamboom kan je gwn terugvinden op de site van de aqha.
Papa heeft geen papier.
Ik amerika gebruiken ze zo goed als alleen quarters.
In het seizoen zijn wij toch wel wekelijks ergens aan het barrelracen.
De shows kan je volgen via de site van gipsy horses en de wedstrijden zijn te volgen via facebook.

Je rijdt je paard met twee hadden naar de barrel in de juiste stelling, aan de barrel ga je zitten druk je je met 1 hand in je zadel en de andere hand daar stuur je je paard mee rond. Eens uit de barrel opnieuw op 2 handen naar de volgende en zo verder. De teugellengte is ook afgesteld op deze techniek.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:23

Hihi, jouw gezicht :=

Gave foto's! Zou ik er een paar mogen gebruiken voor de wiki? :)

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:28

Zou je de link van facebook willen geven? (mag per pb) Vind het wel interessant!

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:14

het ziet er heel mooi stoer gaaf uit ik heb er ook over nagedacht om dit met met mijn halfe arabier te gaan doen maar is dit niet heel gevaarlijk voor ruite en paard?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 17:57

Voor degene die interesse hebben --> https://www.facebook.com/groups/298312166928610/?ref=ts

Goh is het gevaarlijk? Van de trap wandelen is ook gevaarlijk.
Paard rijden is altijd gevaarlijk, maar de ongelukken die al heb weten gebeuren rondom barrelrace zijn enkel te wijten aan de lompigheid (domheid) van de ruiter.
Je moet natuurlijk niet verwachten dat je de eerste maanden/jaren op topsnelheid kan rijden.
Voor het paard is dit natuurlijk zwaar, maar dit is even goed zo in de reining en de cutting en ... .
Je moet zorgen voor een degelijke spierbasis en een goede manier van trainen. Dit mag je ook absoluut niet op jonge leeftijd vragen van een paard.
Om je een idee te geven, er zijn nog paarden van 18 jaar wereldkampioen geworden op de NFR.
Blessures kunnen altijd, maar ik heb er persoonlijk nog geen gehad bij mijn paard die te wijten waren aan barrelrace en wij trainen toch wel fanatiek.
Maar vooralleer je eraan begint, zorg dat je goed weet waar je aan begint!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:09

Kirrr schreef:
Het gagbit heeft idd plaats om over de stang te bewegen, vandaar ook de vertraging van je actie natuurlijk.
Het zit er dus ergens tussenin. Het heeft wel hefboomwerking, maar anders.
ik heb ook het idee dat links minder invloed heeft op rechts en andersom.
Wat ik wel fijn vind in de barrels.

Dit soort bitten worden in Engelse termen schenkeltrensen genoemd en vallen inderdaad onder de ophaaltrensen, het is eigenlijk een combinatie tussen pessoa en pelham. In de westernsport zie je vaak dat alleen de onderste teugelring wordt gebruikt, in de Engelse sport zie je vaak dat beide (zoals een pelham) gebruikt worden. Meer informatie heb ik op http://paardenbitten.nl/Schenkeltrensen.html staan.

Weer ontopic, wat een kracht TS! Ik heb genoten van de power die jullie uitstralen, hopelijk kan ik het binnenkort nog eens in het echt bekijken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:15

Super gaaf. En hele mooie foto's, fijn dat het weer beter gaat met de benen!
Zou graag een les barrelen van je willen, maar volgens mij zitten er erg veel KM's tussen ons..

Anja_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:19

Hey Kirsten,
Foto's zijn weer geweldig! _/-\o_
Ben blij dat jullie weer op de goede weg zijn, na het lange sukkelen.
Just keep turnin' & burnin'

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:39

Mooie foto's! Heel fijn ook dat je zo duidelijke uitleg geeft, ik heb geen vragen meer :D

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:44

Kirrr schreef:
Voor degene die interesse hebben --> https://www.facebook.com/groups/298312166928610/?ref=ts

Goh is het gevaarlijk? Van de trap wandelen is ook gevaarlijk.
Paard rijden is altijd gevaarlijk, maar de ongelukken die al heb weten gebeuren rondom barrelrace zijn enkel te wijten aan de lompigheid (domheid) van de ruiter.
Je moet natuurlijk niet verwachten dat je de eerste maanden/jaren op topsnelheid kan rijden.
Voor het paard is dit natuurlijk zwaar, maar dit is even goed zo in de reining en de cutting en ... .
Je moet zorgen voor een degelijke spierbasis en een goede manier van trainen. Dit mag je ook absoluut niet op jonge leeftijd vragen van een paard.
Om je een idee te geven, er zijn nog paarden van 18 jaar wereldkampioen geworden op de NFR.
Blessures kunnen altijd, maar ik heb er persoonlijk nog geen gehad bij mijn paard die te wijten waren aan barrelrace en wij trainen toch wel fanatiek.
Maar vooralleer je eraan begint, zorg dat je goed weet waar je aan begint!

ja dat is waar. het lijkt mij wel echt heel leuk om een kleine start mee te maken aangezien mijn pony voor la het nieuws in is en bedankt dat je zo uitgebreid antwoord geeft daar ben ik ecght heel blij mee

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:58

Wat een gave foto's! Heel gaaf paard ook.
Kweet niks van western, maar krijg er spontaan interesse voor :D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:15

Super gave foto's zeg!!
En heel interessant wat je er allemaal over uitlegt! Ik heb jaren gebarreld en ik lees toch weer nieuwe dingen :+

Kirrr schreef:

Oh wat leuk!! Die van mij is nu 28 en wij gaan alleen af en toe nog voor de lol om de barrels. Hij gaat weliswaar niet meer zo hard als toen we nog trainden voor wedstrijden, maar hij blijft enthousiast als hij de tonnen in de bak ziet staan. Dacht altijd dat daar gewoon een steekje aan los zat, maar er zijn er dus meer :D

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:17

Als je dit ziet wil je spontaan ook western gaan rijden.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 20:28

Ik denk dat er aan goede barrelracepaarden sowieso een steekje los moet zit :D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:41

Haha, das waar ja :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:44

Gaaf zeg! +:)+

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 03:26

Ziet er toppie uit, je kan zo hier in USA starten! Mooie foto's. Wat is je gemiddelde tijd?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 06:04

Hier staan overal de barrels op andere afstanden, dus kan er geen gemiddelde tijd opplakken.
In de groepstrainingen wordt er wel elke keer het exact hetzelfde parcour gereden en getimed. Maar ik heb die niet meer meegevolgd sinds ze hersteld is en voordien werd er nog met de hand getimed.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 06:51

Whaaa zo gaaf ik wou dat ik dat nog kon doen al was het maar om te oefenen.
en voor de fun.
hele gave foto's kirsten fijn om te zien dat jullie weer lekker bezig kunnen samen ziet er weer super uit.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:56

pietaaa schreef:
Als je dit ziet wil je spontaan ook western gaan rijden.

_/-\o_