Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar als ze er gelukkig van worden zeg ik, lekker doen!
( van dichtbij meegemaakt )hihaa schreef:Iets waar ik me soms over verbaas is dat sommige mensen alleen naar de hengst kijken en niet naar de merrie. Er wordt soms gefokt met een merrie "omdat ze toch kreupel is" en ik denk dat daardoor soms slechte fok rondloopt. Voor iedereen over me heen valt, ik bedoel dat als de merrie slechte benen heeft die erfelijk zijn waarom zou je daar dan mee willen fokken. Ik zou persoonlijk nooit een veulen daarvan willen hebben. Maar ik zie het zo vaak helaas. En daardoor is goedkoop soms duurkoop. Maar je vind echt wel leuke quarters voor een lage prijs. En verder is het altijd een kwestie van geluk, goede verzorging en nog een keer geluk.
Sann_e schreef:Let wel op, want ongeloof tegen trainers kan net zo goed ongeloof tegen DA zijn.
Hoe vaak hoor je wel niet dat bepaalde paarden goedgekeurd worden terwijl dat niet had gemogen.
Heb ook één van mijn merrie's rond de 2,5 jaar zadelmak gemaakt. toen ze drie was heb ik haar laten dekken en veel wedstrijden mee gereden.
Toen ze 5 was op de foto's laten zetten, helemaal rond om en ik kreeg een schouderklopje voor het feit dat dit paard zo ontzettend goed op de foto's was.
Daarna vertelde ik de DA dat ze op 2.5 jarige leeftijd zadelmak gemaakt was.
Zijn beredenering was dat het goed opleiden van een 2,5 misschien nog wel beter is dan het zelf zadelmak maken door mensen die hier geen verstand van hebben op 3 a 4 jarige leeftijd.
Maar ja, ieder zijn ding.
Dit is iets wat ieder voor zich moet weten.
Maar even serieus, ik ben al veel wijzer geworden 
Want aan de verzorging kan het absoluut niet liggen!
vindt het wel geweldig om te zien! Maar om zelf te beoefenen vindt ik horsemanship en trail het leukst. Het koeienwerk daarentegen spreekt me ook wel aan. Maar dat is iets voor in de verdere toekomst...
freeride schreef:dan heb je nog de ziekte MH, op zich komt dat niet zo frequent voor, maar vaker bij de amerikanen dan bij de overige rassen, haflingers zijn wel gevoeliger, MH zorgt ervoor dat paarden erg ziek worden van entingen en lokale verdovingen, en doodgaan aan narcose, niet onbelangrijk als je een jong hengstje koopt en die wil laten castreren. Verder komt KS ook relatief veel voor.
Maar ik denk dat het absoluut goed gaat komen!
.
.
.wel jammer overigens, ik zou echt keitrots zijn als de mijne op 17 jaar oud nog picobello in orde is hoor.freeride schreef:hollywood86 schreef:Prima dat je het niet gelooft, maar ga dan niet geïnteresseerden in ons mooie ras bang maken , enkel en alleen omdat je zelf net wat teveel kreupele bokken hebt (gezien). Jouw paar ervaringen zijn nu niet echt representatief voor alle andere 3.999.999 dat quarters slecht en ongezond zijn.
Ik maak niemand bang hollywood 86, ik zeg alleen maar dat ik graag de foto's en keuringsrapporten zou zien...ik geloof nooit iemand op zijn woord, zeker niet als het gaat over de gezondheid van een paard, zou ook erg naief zijn.Fijn dat mijn 'paar' ervaringen volgens jou niet representatief zijn voor jullie mooie ras, maar ik heb al veel paarden bekeken en afgekeurd zien worden, ook uit de duurdere categorie hoor.En kreupele bokken hebt, of hebt gezien? ik ga er vanuit dat dit meer over jou zegt dan over mij, maar wellicht heb jij nog wat leuke kerngezonde paarden te koop, en wil je mij daarom even afbreken.
freeride schreef:@superpony, dat argument dat een wedstrijdruiter altijd de waarheid spreekt doet voor mij niks, en een paard kan best goed lopen, maar op de foto's van alles mankeren maar met de juiste hulpmiddelen( medicatie supplementen etc) hoeft dat geen probleem te zijn, wil niet zeggen dat zo'n paard gezond is dus. Het is ook nog altijd geen persoonlijke ongeloof jegens hollywood86, laat dat duidelijk zijn, ik wil gewoon echt graag rapporten zien die zo positief zijn van amerikaane paarden, al helemaal als ze reeds een paar jaar wedstrijden hebben gelopen, domweg omdat ik inmiddels 5 DA's de oren van het hoofd heb gevraagd naar deze kwesties, en hoe is het mogelijk: om aan te kopen en nog lang plezier van te hebben, raden die allemaal aan, 1 van onder de 2 te zoeken, of 3 en volledig op de foto en getest, dat is niet voro niks, laten we eerlijk zijn, er zijn meer slechte dan goede verantwoorde trainers( gaat over alle takken van de paardensport hoor), snel geld gaat altijd voor op den lange duur.