[SGW] SGW Norg verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: SGW Norg verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:03

En nu vraag ik mij af wie die foto heeft gemaakt :+ ?

Bianca, echt super!!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:08

De uitslagen staan er ook al op! Dat is mooi snel!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:24

Eeven een vraagje voor een ieder die het weet: waar zaten de stijljury's?

Sorry als het al ergens staat!

Vond het leuk om te zien in de uitslagen dat ik een 7 had op stijl, jammer dat ik eraf gevallen ben bij de waterbak, was aanmerkelijk minder stijlvol ;) In markelo kreeg ik nog het commentaar dat ik te hard ging, dus nu bewust meer teruggenomen voor de hindernissen en blijkbaar met effect!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:30

De stijljury's zaten zondag bij hindernis 7 en hindernis 9.
Ik neem alle opmerkingen mee naar de evaluatievergadering. Er stonden overal borden met CH Norg..misschien moeten de borden direct bij de bebouwde kom borden worden neergezet..

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:51

enige tip van mijn kant: ik vind het fijn als er bij de hindernis staat wát en hoe er wordt aangepast. Dát hij wordt aangepast vond ik geen verrassing ;)

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:02

@ Ibalia, het ging er niet om dat er te weinig bordjes stonden om met je auto naar het terrein te komen. Want naar mijn mening kon je die niet over het hoofd zien. Wat verwarrend was, was dat er op stond CH (concours hippique) Norg. SGW-ers zijn op zoek naar een bordje met "SGW" of "Cross", niet naar een Concours Hippique. Ik snap wel dat er niet tegelijkertijd een CH en SGW worden georganiseerd en kom natuurlijk uit de buurt waardoor ik wist waar het was. Maar misschien lag het daar aan?
En ik miste ook de wegwijsbordjes in het crossparcours (bijv. L pa links, B pa rechts, etc) De plattegrond was miss daarvoor in de plaats, maar als je die niet bij je had was het wel lastig.
Verder vond ik het voor de eerste keer georganiseerd echt een top wedstrijd!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:31

LL jammer dat het later wat stroever ging. Ik heb je over hindernis 8 zien gaan!
Wilke netjes!
Hester gefeliciteerd!
Rosa netjes hoot! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd 22marf! Netjes gedaan. Ik gleed ook in die bocht uit bij het springen.
Jammer dat je een minuut te snel binnen was Marije! Maar goed je hebt iig niet voor niets daarop geoefend. :D
Roxxiejj gefeliciteerd.
Haha Siep gelukkig ben je er niet naast gegaan, mooi dat je je paard nog even naar huis hebt gebracht. Was wel lang wachten.
Mirthe er niet helemaal bij dus gister?? Ik was net te laat om je door de waterbak te zien gaan.
TessaB dat is leuk! Gefeliciteerd.
Ibalia alleen de pijlen in de cross, voor tijdens het verkennen was handig geweest. En misschien bordjes hoe je bij de manege moest komen vanaf de parkeerterrein.
Sanne gefeliciteerd.
Bianca jij ook gefeliciteerd!
Rosalie balen van je springen zeg. Nog bedankt dat je moeder mij heeft voorgelezen.

De stijljury's zaten zondag bij 7 en 10.

Ik heb een kort verslag. Dressuur ging veel te braaf en niet goed. Dus toen stond ik 1 na laatste. Springen ging super, lekker gereden en foutloos. Cross ging heel fijn! Sommige hindernissen wat twijfel, maar lang niet zo erg als bij SGW Oenkerk. Dus een foutloze cross gereden. Was na 2 al verdwaald, dus dat heeft mij veel tijdfouten opgeleverd helaas.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:39

Helaas gisteren 4x W in de cross :( we stonden zo mooi bovenaan! 207 in de dressuur, springen foutloos. Maar helaas, de trainingen gingen zo goed, maar op het moment dat het moest gebeuren gisteren had Zam er niet zoveel zin in. Hindernis 1 was direct al een stop, echt uit het niets?! Snapte niet waar dat vandaag kwam. Ik meteen al strontchagrijnig := ... vervolgens op het riet 2x geweigerd en op de zaagselpakken dubbelsprong en toen was het dus over en uit.. Erg jammer.... baalde zo ontzettend! Had zo'n mooi debuut kunnen worden!

Iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten!!

xxpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:21

Mooie resultaten! :D
Ik heb zaterdag in de L pony's gereden, dressuur ging wel fijn! alleen verloor mijn pony aan het eind van de proef een ijzer, daardoor gleed ze een beetje weg in de middengalop.. Maar nog wel 190 punten:) springen foutloos en de cross ook foutloos en precies de ideale tijd.. ook nog een 3e prijs :)

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:40

ik zal mijn verslagje ook nog even plaatsen!
was voor ons erg vroeg opstaan, half 5 ging de wekker -_-
maargoed, om 7 uur cross gelopen, dacht dat ik dat wel ging redden met de dressuur, dat lukte dus niet,
nog geen 1 minuut ingereden, en toen de proef in! gelukkig was tjoep nog niet helemaal wakker en dus hartstikke relaxt, ideaal! lekker rustig proefje gereden en 185 punten! prima, springen gingen eigenlijk prima, helaas 1 balkje,
na het springen hartslag 44,
in de cross was ie een beetje twijfelachtig, overal nogal onzeker, dus de hele cross 'goedzooo' en 'braaf paard' geroepen, wat de mensen aan de kant soms ook wel grappig vonden, bij de waterbak ook heel twijfelachtig, we stonden echt bijna stil, dus ik lag al half op zn nek, toen gingen we er in een rustig drafje doorheen! bij de finish wou die eigenlijk niet over de wijnvaten, maar doorgedrukt en gewoon gesprongen, wel een foutloze cross, tijd 4.45 dus ietsje te langzaam! maar ben al lang blij dat we weer foutloos rond zijn! na de cross hartslag 84, best een groot verschil, al met al super trots dat we weer rond zijn gekomen, weer een goede ervaring geweest en uiteindelijk geeindigd op een 8e plaats.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:41

Wisselende resultaten zie ik nog voorbij komen, voor de prijswinnaar gefeliciteerd, voor de anderen: better luck next time ;)

@Ibalia: Van mij ook nog complimenten voor de organisatie! Voor volgend jaar kan er misschien iets meer afwisseling in de hindernissen worden gemaakt (nu 2x riet, 2x houtstapel in de B). Wel grappig om te zien dat jullie blijkbaar een soepelere check op de hindernissen hebben gehad. Bij ons(SGW Oenkerk) moest er persee bij elke hindernis een grondbalk en moesten de vlaggen aan de achterkant bevestigd worden, op min. een halve meter boven de sprong. Bij jullie lagen bij lang niet alle hindernissen en grondbalk en stonden de vlaggen aan de voorkant. Ik heb er niet minder om gesprongen, maar wel apart dat er zulke verschillen zijn tussen de inspecteurs ;)

Wie weet of er nog fotografen aanwezig waren? (mag ook via pb, mag geloof ik niet via topic zelf) Ik sta helaas niet tussen die foto's van mijnalbum.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:21

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:01

mijn hele serie bij de waterbak staat er op bij hun. De sprong, ik ernaast en daarna samen met paard door de waterbak. Ook een hele mooie in het open terrein. Beetje prijzig alleen, € 20,- voor zo'n serie foto's, ook al is het een leuke serie!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:03

.com moet het zijn. :')

ientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:07

Rosa volgens mij heb ik ook een foto van jou op het Norgeroog. Wat voor kleuren droeg jij?

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:11

Lichtblauw met donkerblauwe hartjes op shirt en caphoes.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:28

Rosalie123 schreef:
@ Ibalia, het ging er niet om dat er te weinig bordjes stonden om met je auto naar het terrein te komen. Want naar mijn mening kon je die niet over het hoofd zien. Wat verwarrend was, was dat er op stond CH (concours hippique) Norg. SGW-ers zijn op zoek naar een bordje met "SGW" of "Cross", niet naar een Concours Hippique. Ik snap wel dat er niet tegelijkertijd een CH en SGW worden georganiseerd en kom natuurlijk uit de buurt waardoor ik wist waar het was. Maar misschien lag het daar aan?
En ik miste ook de wegwijsbordjes in het crossparcours (bijv. L pa links, B pa rechts, etc) De plattegrond was miss daarvoor in de plaats, maar als je die niet bij je had was het wel lastig.
Verder vond ik het voor de eerste keer georganiseerd echt een top wedstrijd!

Ik misste die borden in het dorp dus wel, want naar mijn idee gaf mijn Tom tom al aan dat ik er was en toen reed ik nog langs woonhuizen en dat gaf veel verwarring, met mij nog een combi en een vrachtwagen, dus ik dacht ik rijd die combi wel achterna, dus uiteindelijk kwam ik via een zandpad bij weilanden waar ik toen nog maar 3 trailers zag staan en verder nergens een hond zag......toen dacht ik echt wel ff waar The F...ben ik ???? naar de manege fietsen ging bij mij de eerste keer ookm mis want toen kwam ik weer bij het dorp uit.... :D en moest ik dus al eerder rechtsaf, maar dat bord zag ik dus ook over het hoofd, hing zo'n bordje met "manege" die je echter van 1 kant af gezien niet kunt lezen.... ;) en als je niet weet waar het is ligt de manege best wel verscholen achter die voetbalvelden, maar goed......zal wel komen omdat ik zo vroeg moest. :+ (en ik had mijn lenzen nog niet in.... :') )

ientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 06:36

Rosa, ik heb idd een foto van jou door het heksenoog. Ik vraag Mirthe wel of ze die naar jou wil sturen.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 06:51

Leuk!! Volgens mij hebben wij mog even gepraat in de binnenbak eind vd dag, of niet?

ientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:46

Nee hoor Rosa dat was ik niet.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:24

Ik was er zondag om te kijken.

Wat mij heel erg opviel was dat er vooral in de B veelste hard werd aangereden bij de waterbak. De meeste paarden hebben nog geen ervaring, en blijkbaar de meeste mensen ook niet, want die kwamen echt te hard, en de paarden dachten na de boom van aaaaaa water stop!. Diegene die gecontroleerd of in draf over de boom gingen hadden ook geen problemen met het water.

Vond het verder een mooie cross, niet hoog, maar netjes voor weer de eerste keer.

Heb Mirthe gezien, en Margriet nog gesproken. Bianca heb ik zien fiesten, maar denk niet meer dat je me herkent nu zonder paard :+.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:30

Ik kwam inderdaad ook met een gecontroleerd tempo over de eerste boom en nam um redelijk terug voor het water. Had er ook geen problemen.
Maar heb daarna in het L gekeken bij de waterbak en daar zag ik echt een paar kamikaze piloten voorbij komen :n zoveel tijd raak je er niet kwijt, dus snapte niet waarom ze in racetempo door die hindernis moesten..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 11:34

Ik kwam ook heel rustig over de boomstam en toen zo het water in zonder problemen :j

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:02

Die van mijn dacht: Joepie boomstam!! Joepie opsprong, en joepie er weer af! :D oh en nu ook het water? Joepie! :D

:')

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:09

Evony schreef:
Ik kwam ook heel rustig over de boomstam en toen zo het water in zonder problemen :j

Ik heb jou gezien bij de waterbak en je was inderdaad een van de weinigen die ik heb gezien die aandacht besteedde aan rust. De rest joeg hun paard door de waterbak, jij ging mooi rustig +:)+
Mirthes moeder en ik vroegen ons alleen af waar je mooie groene set was ;) we herkenden je bijna niet!