Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Roxxiejj schreef:Paard is nou eenmaal enthousiast. Weigeren is geen optie voor hem. Ga gecontroleerd over de hindernissen, tussen de hindernissen mag paard van mij best de stukken dicht lopen. Maar heb geen edele 4voeter die binnen 2 meter weer op areidstempo zit, ik heb toch echt wel een truck. Maar ik klaag verder niet, als ik ongecontroleerd zou rijden, zou ik nooit heelhuids aan de finish komen. Keer op keer.
. Ik heb je nog nooit zien rijden denk ik, maar dit is toch niet de juiste instelling. Sannnn schreef:Ik snap echt niet dat mensen zo maar een cross in gaan zonder een les gehad te hebben... Ook niet eerlijk voor het paard in mijn ogen....

Roxxiejj schreef:Voor de liefhebbers en aanhangers van crosslessen: mag ik als n00b vragen waar de aandacht ligt tijdens deze lessen? In hoeverre is deze anders dan bijvoorbeeld een springles?
Ik zou zeggen : ga een keer naar Rob J en ervaar het zelf, want daar kunnen wij toch niet tegenop, iedereen heeft andere punten waar hij of zij aan moet werken, maar een eventingruiter rijdt wel degelijk anders dan een springruiter.

)
Roxxiejj schreef:Nou, als jullie mij willen overtuigen, moet je toch wel met iets komen waarvan ik denk ja, ik moet naar die lessen? Hoeven geen directe tips te zijn, maar ik zie het nut er niet zo in....
Ik wordt er soms helemaal tureluurs van! Gelukkig heb ik een springinstructeur die ook een beetje weet hoe je moet rijden in de cross, maar als ik spring-technisch iets fout doe (qua houding, zit of aanrijden bv) zegt hij vaak "ja, voor de cross zou dit prima zijn"...
Watapatja schreef:reed toen Z1 dressuur en B springen, heb het paard wel goed voor elkaar en heb mijn eerste cross ook meer als "springparcour" gereden denk ik. vind ook niet dat je echt cross les nodig hebt om een cross uit te kunnen rijden, wel om echt te crossen.
dus vind dat je zonder (veel) trainingen best kunt crossen, als je gewone passende afstanden rijd en een niet als een mogool over het terein vliegt. kun je het best veilig afsluiten.
En dan denk ik ook "pardon?" Snapte ik niks van, want ik had 2 minuten verspilt op H3 wegens weigeringen en was iets meer dan 2 minuten te laat binnen. Ik heb dus gewoon op cross-tempo gereden...Watapatja schreef:wel vind ik dat de waterbak goed getraind moet zijn, die van mij heeft er weinig moeite mee en liep er de eerste paar keren in stap braaf in, vind het een no go als iemand van te voren als zegt hoop dat ik de waterbak dit keer wel door kom... vervolgens veel te hard aan komen rijden, paard met zweep van streepjescode voorzien en dan nog kwader op het paard zijn na de cross...