[SGW] SGW Oudkarspel 2/3 juni - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: SGW Oudkarspel 2/3 juni - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:46

Ik denk dat het inderdaad vooral met de laksheid van de ruiters te maken heeft gehad, er stonden een stel mooie sprongen met een paar hele mooie technische hindernissen erbij. Heb ook in het L een tijdje staan kijken, maar de fouten die ik heb gezien waren toch echt ruiterfouten. Waar ik me wel aan stoorde waren de hindernisjuy's van het clusius, vrijwel niemand floot bij de aankomst van een combinatie en er zijn er een hoop die met hele andere dingen bezig waren dan de cross. Vandaag moesten er zelf een paar ruiters brullen dat de mensen uit de weg moesten omdat er niemand gefloten had.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:19

MargreetW wat een ontzettend gave foto´s! Hoorde dat de M vreselijk technisch was dus knap gedaan!

Bonny gefeliciteerd met je 3e prijs! Was dat ring 1?

Ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest voor iets.. Dressuurbaan was erg glad vond ik, ben een beetje op de 2e hoefslag gaan rijden.
Van alle jury´s in mijn regio ontwijk ik deze en wie had ik? Je raad het al.. 176 punten.

Springen was ze fantastisch, fijn ritme maar op de lijn 5 naar 6 was ze uit haar ritme en had ik een pechbalkje.
Tijd van 71 nog wat.

Dierenarts was top, hartslag van 54 dus door naar de cross.
Inspringen deed ze ook fijn, lekker zitten en genieten.
En toen de cross in.. ik moest bijna kotsen van zenuwachtigheid haha.
Hindernis 5 (die achterlijk hoge berg) ging ze langs, typisch iets voor ons.. Opsprong hetzelfde verhaal maar daarna vrolijk verder.
Boom bij het water ging ze ook langs, opnieuw gereden en toen.... Gleed ik eraf! Heel netjes op 2 benen haha, een soort van `gevallen`.
Hartslag van 60 bij de dierenarts.

Al met al heb ik enorm veel geleerd, ik ging voor de ervaring en totaal niet voor de tijd of winstpunten.
De smalle hindernissen en trahkener deed ze top *\o/*
Ik ben eind feb. hard gevallen tijdens de indoorcross bij hun, enkel gebroken, enkelbanden gescheurd en trombose dus ik ben trots op ons als combinatie dat het zo gegaan is.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:30

Oh dat is fijn dan Joyce :j! Dan is het ook belangrijker om op vertrouwen te rijden, fijn dat je rondgekomen bent dan :j.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:32

Het is een heel fijn paard, eentje die altijd voor je gaat maar door mijn onervarenheid gaat ze er dan bijv. langs.
Gewoon een kwestie van kilometers maken en trainen!

Stond er op mijn protocol : paard loopt teveel in oprichting :+

Weet iemand overigens wie de vrouwelijke fotograaf was die bij de trahkener zat?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:34

Mooie foto's idd Noor! En leuk om zo alle uitslagen te lezen.
Mijn eerste bb ben ik eigenlijk heel erg tevreden over.
Na een vervelende generale vrijdag had ik de bb afgemeld, maar na een oppepper van instructeur toch weer ingeschreven.
Met springen 2 weigeringen, hij was erg onder de indruk en meer met andere dingen bezig. Moest er dus hard aan werken.
In de cross reed hij fijn weg van start, weigering op nummer 2 voelde dat hij het allemaal erg eng vond.
Dus flink aangemoedigd, Bij de op en afsprong wat hij normaal vreselijk leuk vind ;) heb ik er helaas mijn laatste weigeringen gehad.
Kreeg hem er niet bij in de buurt. Maar geeft niet hij deed het ondanks de angst en ging zo van de paarden weg ! Ik ben tevreden!!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:37

Toppie Doom, ben trots op jullie!

Nummer 2 was ook leuk he! Lynn twijfelde maar met wat extra been een fijne sprong!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:41

Bijna alle nummer bb ers hadden bij de 2 hindernis een weigering. Al die bloementjes is ook niet niks!!
Jij ging ook goed hè!!!! ;)
Volgende is voor mij oenkerk! Vlieland afgemeld omdat ik een huis hen gekocht, duur zat allemaal!
Jij ook oenkerk?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:43

Ik ben ook weer terug uit OK.
Deze keer had IK alles goed voorbereid! Maar met het opzadellen voor de dressuur kwam ik tot de conclusie dan mijn hoefsmid geen schroefdraad in mijn ijzers achter had gezet }:0 !
Snel een smid gezocht en die heeft mij gered! 15 min voor t starten was ik op t losrijterrein.. 189 punten.

Springen 1 weigering op H9 maar tevreden.
Cross Super van start en heerlijk gereden!! Helaas gestrand bij de boom voor het water, 3 weigeringen.

Eigenlijk vond ik dat helemaal niet erg :o ik zag vreselijk op tegen die dubbel over het weggetje, daar tussen was het vreselijk glad! ze hadden er wel wat zand over gegooid maar ik vond het heel eng. Als ik beter had gereden had ik hem er makkelijk door kunnen zetten maar ik ben tevreden!!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:49

Beli ik had precies hetzelfde, vond de Tripple ook erg eng! Veel paarden hebben de boom voor het water geweigerd.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:55

Ik heb nog foto's van nummers 204, 205, 206, 207 en 224, voor de liefhebber :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:05

Balen, ik was nummer 210.

Bij welke hindernis zat je?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:10

Gave foto's Noor, allemachtig.....

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:57

Zeker gave foto's Noor! Jullie gaan toch al hartstikke goed, M starten! Ritme komt wel weer.
Jammer Joyce, van je val (vrijwillig afstappen werd er toch omgeroepen? ;) )
Doom is ook niet heelmaal rond gekomen maar wel tevreden.
Beli had flink stress. Had je het niet even gecheckt dan, van die gaten? Jammer van de cross.
Bonny gefeliciteerd.
Nickeltje, balen zeg, maar inmiddels loopt hij weer goed begrijp ik.

Mijn man was nog 4e in de B vandaag. Met een weigering in de cross en 1 in het springparcours! In zijn ring was ongeveer de helft niet aan de finish gekomen. Ik heb me daar wel over verbaasd, naar mijn idee stond er best een simpele cross in de B.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:00

Jemig Heleen... een weigering in de cross en in het springparcours en nog prijs hebben.. zegt genoeg. Soms lijkt het simpel maar zitten er van die geniepige dingen in.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:13

Heleen ja ik hing om haar nek en ik gleed er zo vanaf voordat ik viel zeg maar.. leek waarschijnlijk op vrijwillig.

Ik vond de hindernissen niet moeilijk maar sommige lijnen wel, zeker die vanaf de berg naar de opsprong.
Jammer dat ik de aardappelzakkensprong niet gesprongen heb, was zo benieuwd hoe ze die zou doen.
Gefeliciteerd met je man! Leuk paard!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:15

Noor: Nogmaals, schitterende foto's! *D
Sannn: Verstandig om toch nog even te doen :j
Bonny: Wat springt jouw paardje goed!
Joyce: Fijn dat je tevreden bent :)
Doom: Jammer dat je de finish niet gehaald hebt :(:)
Beli: Ik snap je angst wel een beetje. Ik ben nog voor het cross-verkennen langs het secretariaat gegaan om te vragen hoe en wat. Werd gelukkig gerustgesteld met dat er nog wel wat zand overheen gegooid zou worden. Snap ook niet dat je een wegovergang van modder/klei maakt := Met het zand er uiteindelijk bovenop in de cross echt geen probleem met de wegovergang gehad, ging prima :)
Sneeuw88: Ik was dan weer net iets eerder, nummer 199 ;)
Heleen: Gefeliciteerd met je man, ik had je nog wel even voorbij zien komen je hebt zo'n herkenbaar koppie :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:27

Heleen: Gewoon mijn gaten schoongemaakt thuis en watjes er in... had niet gezien dat er geen schroefdraad in de gaten zat!
Ik vond dat smorgen echt een reden om niet te starten... leek inderdaad beter, maar ik was er nog niet gerust op.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:41

Balen joyce maar wel fijn dat je een goed gevoel hebt over gehouden..
Dank je wel Vivian, bedacht nog dat ik even op je moest letten, maar niet gedaan helaas. En bedenk nu dat jij natuurlijk die schimmel was vlak naar me... Schaamt zich diep.
Krimpie vind springen inderdaad erg leuk, en dit was een eitje naar de springles van donderdag.

Naar mijn idee was de cross ook niet heel pittig maar juist omdat het zo glad was sommige stukken en de heuvel misschien wel.. Zegt ook genoeg dat ik met 181 punten 3e ben terwijl de nr 2 199 had en nr 1 214..

Ik reed trouwens in ring 2.

Heleen gefeliciteerd met je man, in welke ring reed hij?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:46

Ik reed ook in ring 2, mooi protocol met goed commentaar!

Ik heb het filmpje van mijn helmcamera geupload :D :

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:19

Zelfs in Tongeren was het bericht binnen gekomen van het slagveld in OK. Begreep wel van iemand die er zaterdag was geweest dat het nit zwaarder stond dan elders in de L en M maar dat vooral veel werk nodig was bij de ruiters.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:27

Dat denk ik ook Lautje.
Wij hebben de cross verkend toen het M reed. En we hebben erg rustig gelopen dus aardig wat combinaties langs zien komen.
Er zaten best wat technische dingetjes in hoor, maar het was geen cross waar ik bang van werd zeg maar. Ik kijk zelf nu ook naar M om een beetje te spieken of een overstap mogelijk zou zijn en dit was niet iets dat mij afschrok.
Wel hoe een groot deel van de ruiters reden. Van een aantal kreeg ik de indruk dat er gereden werd met het idee "ach laten we eens een M crosje doen en als ik maar hard genoeg ga kan mijn paard niet weigeren" of iets in die trend. De weigeringen die ik gezien heb, waren voor het overgrote deel toe te schrijven aan waardeloos aanrijden door de ruiter.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:04

Ik vond de B-cross ook echt niet moeilijker dan bijvoorbeeld Markelo :)
Vond het wel een hele eerlijke cross. Denk dat bij sommige de bodem wat heeft meegespeeld, maar van een hele moeilijke cross was ook imo geen sprake. Heb zelf de wendingen wat rustiger/breder genomen en verder nergens last van gehad. Over de andere klasses kan ik niet echt meepraten, die heb ik niet gezien. Had een uurtje tussen de drs en het springen en dus wat snel de cross gelopen ;)

Beli: Bij mij hapert je filmpje heel erg...

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:23

Wat een apart filmpje is het geworden, Beli. Lijkt wel een tekenfilm! Oh, ik dacht dat er helemaal geen gaten in zaten. Maar dit gebeurt wel vaker volgens mij.
Vief, als ik ooit mijn haar toch nog eens ga verven, herkent niemand me meer :D
Mijn man reed in ring 1, daar waren maar 3 mensen foutloos rond gekomen in de cross, en mijn man kwam direct daarna met 8 strafpunten wegens tijdsoverschrijding in de cross, 5 strafpunten met springen en een weigering in de cross. Maar hij had dan wel weer 204 punten voor de dressuur.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:10

Wij zijn ook weer terug na een toch wel geslaagd dagje :) Ik vond de B-cross prima te doen, zaten niet heel moeilijke hindernissen of technische dingen in. Alleen de witte hindernissen vonden nogal wat paarden wel heul erg spannend volgens mij ;)

Dressuur was bij mij een beetje prut, paard gaat echt op eieren lopen als de bodem niet optimaal is, en dat was die vandaag echt niet.. Toch nog 175 punten. Meteen na de dressuur gekeken hoe de bodem was in de cross, had gisteren namelijk al parcours gelopen en toen was het nog stralend weer. Bodem was in de cross op een paar plekjes na goed te doen dus toch besloten te gaan rijden. Springen ging als een speer en foutloos, ze liep echt een fijn rondje en toen de cross in :D Na Texel niet meer in de cross gestart dus dit was wel weer even genieten hoor! Ze liep heel fijn en was heel goed onder controle, wel een weigering op 3, t witte hekje en op de boom voor het water. Bij hindernis 3 was ik er niet op bedacht en stond ze op t laatste moment ineens stil, en bij t water had ik zelf niet genoeg been eraan, dus volgende keer beter opletten.

Al met al een hele mooie dag! Heb gisteren een groot gedeelte van de M gezien en me toch wel verbaasd over wat voor combinaties daarin meededen. Ik vond vooral dat veel paarden al helemaal 'op' waren en gewoon echt niet meer wilden al halverwege de cross. T lijkt mij, dat ook al was het voor sommigen een wat zwaardere cross dan dat ze gewend zijn, dat je zeker in de M je paard toch op zo'n conditie hebt dat ie t einde in ieder geval nog wel kan halen..

Lang verhaal geworden :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:33

Vond de cross zeker niet Hoog! Heb vorig jaar nokere gereden en dat stond vele malen techniescher en dikker...
Helaas ging het bij mij niet zo als gehoopt, met springen was meneer flink kijkerig van binnen naar buiten erg lastig vind ik zelf altijd!
In de cross was hij mooi voorwaarts en reed hem mooi terug op de sprongen bult af alternatief genomen en meneer had zo iets daaaag kijk ff en stopte voor het kleinste boompje in de cross.. Malle Jan ook een stop ook een raar iets aangezien hij in VP hoger en breder was in het L.
Bij de trakteer ook een stop en toen zelf gestopt.. Meneer was fit zat maar was zo aan het loeren op alles om hem heen wat gewoon niet fijn was om door te rijden.

As week flink aan het huiswerk en dan op naar de vlietlanden!