Joolien schreef:Ik vind het er nogal ongecontroleerd en link uitzien. Je hebt totaal geen controle en komt op goed geluk bij de hindernis.
Paarden worden nooit heet, druk en stuurloos doordat ze het zo leuk vinden, dat komt meestal door stress en spierverzuring. Omdat het moeilijk is vanuit rust en kracht te springen zal ze harder gaan, dat kost meer energie en minder kracht.
Dus thuis nog lekker even werken aan de basis en je rust. Werk aan verzameling en het sterker maken van de achterhand zodat ze beter op kracht gaat springen in plaats van op snelheid.
Een ander bitje zal het daarbij nog niet veel anders makenDan krijg je imo alleen maar ongelukken van.
Joolien, sorry dat ik het zeg... maar vind het echt de grootste onzin wat jij hier nu zegt, paarden worden nooit heet omdat ze iets leuk vinden?
Ik denk dat je hiermee niet alle paarden over 1 kam kan scheren.
De mijne wordt namelijk ook erg vrolijk van het crossen en ik moet meestal de eerste paar crosstrainingen als enige alle hindernissen in draf aan nemen, gezien die van mij evengoed aan springt in galop en ik dan niet zo gevaarlijk hard ga.
Eenmaal weer een beetje in het ritme van de trainingen is het weer goed en heb ik weer controle en een stuur.
Ook ik rijd met een wat scherper bitje, juist voor de veiligheid! Om de controle te kunnen behouden.. Merendeel in de cross zie ik niet rijden met een simpel watertrensje gewoon weg omdat het bij sommige niet haalbaar is.
Stress en spierverzuring uit zich ook met zweten, die van mij is aan het einde van een crosstraining nog niet nat.. dus nee hoor, puur blijheid!
Joyce, ik heb je filmpjes bekeken, tempo valt me eigenlijk alles mee.. wel zie ik dat er weinig stuur is en ze maling aan je heeft.
Ook kom je bij alle hindernissen nergens goed uit.. Inderdaad mocht je controle kwijt zijn rijd dan een volte of had het aangereden in draf.. de hindernissen stonden toch laag. Verder wil op de rem zetten even halthouden en belonen ook wel eens helpen

Ik hoop dat je 4 april kan mee doen en we gezellig samen onze eerste crosstraining doen ! Je zal dan vast enorm om mij moeten lachen
Dan krijg je imo alleen maar ongelukken van.
Ik had ook veel beter de 70-80 rubriek kunnen doen omdat ik toch al de hoge hindernissen mocht vinden maar omdat ik niet wist hoe ze zou reageren koos ik maar op safe.