[SGW] verslagen oefencross en indoor sgw deurne

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Re: verslagen oefencross en indoor sgw deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 17:06

Lekker venga. Ik heb je wel gezien, maar wist niet dat jij jij was! Heb je voor de start zien staan.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:11

lovecortana schreef:
Ow ik weet al zeker dat de cross morgen een ramp word :+ springen dat kunnen we wel maar al die hindernissen onthouden :') ik reed al verkeerd het normale parcour van 9 hindernissen laat staan een parcour van 20 hindernissen! Haha we vertrekken morgenvroeg al om 7uur dus kan ik mooi nog eventjes verkennen....

Maar toch goed gekomen hoorde ik van je, je kwam de bak in bij de dierenarts en helemaal; jaa ben foutloos haha ik stond langs de kant met zwarte sjaal en bruine leren jas met een camera en cameratas om me nek tegen de wand aan :P goed gedaan!

Hele dag met Janine meegeweest (geen bokker, startnummer 5) en die had heel gecontroleerd gecrosst vandaag wel wat buiten de tijd jammer genoeg maar ze was helemaal tevreden en wij ook zeker!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 17:32

Ik vond het trouwens een beetje raar dat je na de cross niet langs de DA hoefde (vond hij zel ook). Paard van de winnaar kan bij wijze van spreke nu stokkreupel op stal staan... Want hartslag enzo controleren voor het losrijden zegt ook helemaal niks... Winnaar van de ponies klapte bijvoorbeeld goed hard tegen de tonnen aan. Liep gelukkig wel goed door en er was niets aan te zien, maar toch...
Ik ben direct na de cross (3/4 cross :P ) nog wel langs geweest. Stond zelf harder te hijgen dan t paard en waarschijnlijk was ik afgekeurd hahah! Paard was prima...
Nu staan ze lekker op de trailer en zijn we onderweg naar huis.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:36

Ja, dat was inderdaad wel een beetje raar, wij hebben toch gevraagd of ie even wilde controleren maar pony was verder oke :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 17:42

Ja ik vind het toch ook wel een fijn idee om weer met een 'heel' paard naar huis te gaan hoor.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:51

Loetie84 schreef:
Ja ik vind het toch ook wel een fijn idee om weer met een 'heel' paard naar huis te gaan hoor.

Als je je daar zo'n zorgen om maakt kan je ook prima zelf even de hartslagen tellen, en op en neer draven aan de hand.
Meer controleert een dierenarts ook niet hoor. :)

Wel vreemd trouwens. Het is toch een officiele cross?

Succes allemaal nog voor de mensen die nog moeten.

*gaat weer in meeleeshoekje*

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:36

Cross vandaag was gaaaaaaaaaf!
Voor mijn gevoel gingen we echt veel en veel te hard, maar na terug zien wederom niet. Ik heb al met Rob overlegd om "durf" training te gaan volgen. Zit echt in mijn hoofd dat we zo hard gaan. Erg zonde, want heb haar twee keer terug naar de draf genomen, omdat ik vond dat ik alle controle kwijt was.

Ik ben voor de opsprong gegaan, maar reed er te weinig aan en had dus een weigering, opnieuw aangereden en toen soepeltjes erover heen.
Ben super trots op mijn paard, 20 hindernissen en de één nog enger als de ander en we hebben alleen de weigering op de opsprong gehad. Wij zijn klaar voor Maarsbergen volgend jaar!
Zal filmpje van de cross even uploaden!

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:39

Vandaag mijn debuut in de "cross" gemaakt. Was samen met Kris(hoi kris)en een collega van me.
Ben er nog niet zo bedreven in dus zijn begonnen en maar zien hoe ver we zouden komen.
Dressuur en springen gingen lekker, cross helaas niet rondgekomen.
Heb nog niet genoeg vetrouwen met name in mijn eigen kunnen en reed dus veeeeel te afwachtend, dan helpt mijn schimmel mij helaas niet en werd daarop direct afgestrafd. Komend jaar gaan we lekker veel trainen bij Rob(durf training he kris!!!!) en ervaring opdoen.

Vond het verder twee super gezellige en leerzame dagen. Volgend jaar doen we zeker weer mee. Met wat meer bagage als het goed is :j

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:12

Hey Marjolein!
Idd, samen naar durf training en gas gaan leren geven!
Ik heb het wel onwijs naar mijn zin gehad en veel geleerd.
Hier mijn cross:

yentl_lipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:52

ik was met dressuur eerste van mijn ring en ik had met springen 1 balk en met de cross was ik foutloos:D. Ik was 2de geworden in de b pony's ring 1

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:26

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:32

@yentl: Ja, ook gezien :D Mooie pony heb je! Die is ook wel flink aan de maat of niet? Kun je er voorlopig iig lekker mee vooruit!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:33

Heb je het tegen yentl_lipica of tegen mij?

Mijn pony is een Ctje... dus niet echt aan de maat.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:35

Tegen yentl :) Ik had hem al gepost en zag toen jouw berichtje staan, dus heb ik de mijne daarna nog even aangepast ;)
Leuke foto's van jou en je pony. Ook een chique beestje trouwens! Veel plezier samen!
Edit: ehh van jouw bijrijdster en jouw pony ;)

yentl_lipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:37

Zucchero schreef:
@yentl: Ja, ook gezien :D Mooie pony heb je! Die is ook wel flink aan de maat of niet? Kun je er voorlopig iig lekker mee vooruit!

ik heet carlijn ;p yentl en lipica waren mijn vorige pony's haha. Ja het is een heel erg grote e pony haha. 1.56.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:25

ik had ook gereden bij de Mponys en de Zponys.
dressuur ging goed in het M 189 stond daarmee 1ste springen 1 balkje en cross foutloos binnen de tijd ( 191 seconden mocht ik er over doen en kwam op 190 seconden binnen :) 1ste geworden
en in het Z 159 ( FEI proef iets in de 140 is winst) stond daarmee ook 1ste en springen en cross foutloos ik moest als laatste starten en die andere die had een verkeerd parcours gereden dus ging ook niet meer echt op de tijd rijden ik deed er 199 sec. over tijd was 181 sec. dus ook 1ste geworden!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:42

Zie goede resultaten voorbij komen hier :) Super hoor!
Wat jammer van je val Loetie :(:)
Jaq, jammer van je weigering, had ik ook echt niet verwacht :n .
Volgend jaar doe ik denk ik ook wel aan de wedstrijd mee ipv alleen aan de training.
Nu ben ik in plaats daarvan wezen dressuurmutsen.
Nu maar wachten op de foto's van prokoni *-:)

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:08

Lielle schreef:
... Cross zag er mooi uit, maar niet meer zo moeilijk als een paar jaar terug. ...

Ik ken de cross van vorige jaren alleen uit de verhalen - nooit zelf meegedaan, dit jaar dus voor het eerst. Qua sprongen vond ik 'm inderdaad niet echt lastig. Costa en Rose hadden er ook geen moeite mee :D ; met Costa heb ik zelfs een prijsje meegepikt. Hij vond het wel allemaal spannend, is snurkend en met grote ogen rondgesprongen maar liet zich wel rijden. En verder heb ik gewoontegetrouw genoeg met oude en nieuwe bekenden gekletst.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 08:32

Hopelijk worden de uitslagen dit jaar wel gepubliceerd, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat iedereen heeft gedaan :)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 08:46

Dat hoop ik ook Venga!
Dressuur staat alles erop, behalve van de B paarden. Zou de rest ook wel graag willen weten. ben niet tot het einde gebleven en ben wel erg benieuwd!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 09:36

@ Paul_H en Lielle: Qua sprongen was de cross dan misschien niet zo moeilijke vergeleken met eerdere edities, maar qua parcours blijkbaar wel. Een behoorlijk aantal deelnemers uit ring 1 (ring 2 weet ik niet, toen was ik aan het zadelen) heeft een verkeerd parcours gereden. Of door het springen van verkeerde hindernissen of door het bijvoorbeeld niet nemen van de verplichte doorgangen.
Moet eerlijk bekennen dat ik ook wel een paar keer bij mezelf dacht: "ok... en waar moest ik nu ook al weer heen?!" :) Wat dat betreft dus echt een stuk moeilijker dan een outdoor cross, haha!

PS: zijn er nog meer mensen ziek geworden vrijdag/zaterdag?!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:03

Loetie84 schreef:
@ Paul_H en Lielle: Qua sprongen was de cross dan misschien niet zo moeilijke vergeleken met eerdere edities, maar qua parcours blijkbaar wel. Een behoorlijk aantal deelnemers uit ring 1 (ring 2 weet ik niet, toen was ik aan het zadelen) heeft een verkeerd parcours gereden. Of door het springen van verkeerde hindernissen of door het bijvoorbeeld niet nemen van de verplichte doorgangen.
Moet eerlijk bekennen dat ik ook wel een paar keer bij mezelf dacht: "ok... en waar moest ik nu ook al weer heen?!" :) Wat dat betreft dus echt een stuk moeilijker dan een outdoor cross, haha!

PS: zijn er nog meer mensen ziek geworden vrijdag/zaterdag?!

jup ik ben vrijdag heel erg ziek geworden, nu nog steeds, lig met een zware keelontsteking, koorts en vocht achter mijn trommelvliezen op de bank :(

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 11:06

Wij waren gelukkig net terug op stal na dik 2 uur rijden voordat mijn man ziek werd. Niet veel later werd ook ik ziek. Zullen wel een virusje uit het zuiden hebben opgepikt ofzo -O-

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:19

ja het heerst echt!, mijn neefje ,nichtje oom en tante liggen ook al plat, nu ik en mijn vader begint ook al te snotteren. pff.
ga zo voor de 2e x naar de huisarts toe.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:40

Hier gelukkig niet... het virus was er op de woensdag dus nog niet... haha