Het is HAAR paard.
ZIJ mag beslissen

Maargoed,
vind het er netjes uitzien!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

rensiepensie schreef:Zo! Mooie stop hoor. Dat heeft hij al aardig onder de knie.
Jammer dat je half bokt ( afdeling Toos Bit- en Boomloos ) over je heen krijgt. Neem aan dat jouw kundige instructrice je ook wel adviseert in wat je paard wel en niet kan hebben i.v.m. zijn leeftijd toch?
Daar mag je met recht trots op zijn. En die discussies over te vroeg inrijden zullen altijd blijven ... Ik ben van mening dat vroeg inrijden niet goed is, laat inrijden echter ook niet. Maar daar gaat het hier helemaal niet over! Veel succes meid en ga zo door
je hebt een heel leuk paardje
Maritje1991 schreef:Dat heb ik misschien een beetje verkeerd verwoord:
Maar wat heeft het paard eraan om op 3 jarige leeftijd al sliding stops te maken?
Wat is het belang van het paard, wat krijgt het paard ervoor terug?
Nu moet je niet gaan roepen dat ik geen verstand hoe paarden worden getraind, zelf train ik mijn paardje ook hoor.
Zelf vind ik met 3 jaar gaan rijden al erg vroeg en ik neem aan als je sliding stops wilt leren moet je best intensief trainen. en dat vind ik dus jammer, omdat het paard nog jong is.
Daarom vind ik het filmpje niet leuk.
Wanneer dit paard een jaar of 5 was gweest had ik al heel anders gereageerd omdat ik wel vind het dat het er netjes uitziet. maar ja de leeftijd knaagt.
Zo vind ik dat ook bij paarden in de 'dressuur', op 3 jarige leeftijd beginnen met zadelmak geen probleem mee, maar intensief rijden wel.
Volgens mij is een instructeur belang voor jezelf, het paard staat net lief misschien nog wel liever in het weiland, dus beetje slecht argument.
) en is sinds 5maand en half zadelmak en maakt ook stops en ik rij totaal niet op een wedstrijd niveau ofzo.

xTrudyx schreef:ben ik ook mee eens, vroeg inrijden is ook slecht! maar wat is vroeg..
Wat is hij prachtig opgedroogd
En hoe is het met Sioux?
En dat gezeur over leeftijd... dat is voor ieder paard anders... En ik heb niet het idee dat jij teveel vraagt van je paardje. Je ziet gewoon dat hij er ook lol in heeft! Ga zo door, top! (beetje jaloers ben ik wel...
)