[SGW] Heerlijk lesje @ Rob mét n Foutje....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:24

Moderatoropmerking:
Dit topic loopt een klein beetje uit de hand na een niet onderbouwde post met kritiek.
Deze post en een aantal reacties hierop zijn verwijderd. Sorry als ik daarmee naast een qoute misschien ook een inhoudelijke post van iemand verwijderd heb.

Graag een nette en volwassen discussie hier. Als er volgens iemand commentaar te geven is op deze foto's is dat prima, maar doe dat dan wel onderbouwd.

CM_

Re: Heerlijk lesje @ Rob mét n Foutje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:16

Leuke plaatjes hoor !!

En die honden, ik heb filmpjes waarop ze nog veel gevaarlijker doen, het zijn de honden van het bedrijf en dagelijks wordt er gesprongen op het terrein, dus ze zijn het inderdaad gewend..

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:23

wat een doodenge hindernissen, super zoals jullie daar samen overheen gaan Ang.
Venga heeft er echt lol in, dat zie je op iedere foto terug.
Snap nu trouwens wel waarom je nog een uur hebt moeten poetsen :P

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:25

Wat een mooie foto's Ang en een superblije Venga, maar die haag vind ik echt doodeng. Als wij in het voorjaar naar Rob gaan, laat ik hem wel even door iemand met de kettingzaag onder handen nemen :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:26

Tempo tempo tempo en veel meer je hand weg boven de hindernis!
Je houd hem erg vast en hebt het tempo te laag, daardoor kom je vaak dicht op de hindernis en gaat je paard er heel krap overheen.
Verder ziet het er wel mooi uit, paardje is wel erg knap en braaf dat ie zo die hoge heg ook springt.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:31

Knappe fout maakte je daar! +:)+

Leuke combi

denisenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:34

leuke foto's! heb eigenlijk geen puntjes. alleen de dingen die je zelf al aangeeft..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:41

Het ziet er uit alsof je ontzettend veel plezier in hebt, en je paard net zo, maar foto 8 en foto 10 is het paard wel erg dicht op de hindernis, iets meer afstand zou in mijn ogen mooier zijn.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 22:05

Tempo controle wordt hard aan gewerkt. We gaan overigens vaker te hard dan te zacht. Dus daar ligt het probleem niet :n Crossen is niet zo hard mogelijk over een hindernis proberen te gaan.. Maar het ook passend te krijgen.
Idd komen we wel eens wat dicht onder een hindernis, ook een paar keer te vroeg af. We proberen iedere keer weer een mooie passende afstand te rijden, maar mede door het nog niet volledig onder controle hebben van het tempo lukt dit niet altijd. Feit is dat Venga het fijn voor me oplost en met me meedenkt. Dat geeft ook aan dat zij mij vertrouwt in mijn ogen door me / ons toch (af en toe) te redden.

Overigens vond ik zelf die heg niet zo zeer knap of goed dat we dat doen...
We hadden gewoon samen besloten dat we erover heen gingen, en dan doen we dat ook.
Kwestie van wederzijds vertrouwen dat we elkaar heel naar de overkant brengen :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 07:54

Ziet er super leuk uit hoor! Plezier staalt er vanaf! Dat foutje van die haag := maar geen verkeerde sprong als je op de foto kijkt.
Ga je ook officieel starten?
En als tip: Probeer minder omhoog te gaan met de verlichte zit, beugels korter kunnen hierbij helpen, je moet dus wat dichter bij je paard blijven. Ik zelf zat in begin ook niet goed en gewoon goed op trainen en dan komt het helemaal goed ;)

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:28

Wow Angela, prachtige foto's. Vooral die foto op het einde dat Venga van achter wordt gefotografeerd als ze ergens overheen springt... *D

Het plezier straalt er gewoon vanaf, zowel bij Venga als bij jou! Venga is ook een topper in deze tak van sport en doet het toch maar mooi allemaal zo goed! +:)+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:43

CarpeDiem schreef:
Tempo controle wordt hard aan gewerkt. We gaan overigens vaker te hard dan te zacht. Dus daar ligt het probleem niet :n Crossen is niet zo hard mogelijk over een hindernis proberen te gaan.. Maar het ook passend te krijgen.
Idd komen we wel eens wat dicht onder een hindernis, ook een paar keer te vroeg af. We proberen iedere keer weer een mooie passende afstand te rijden, maar mede door het nog niet volledig onder controle hebben van het tempo lukt dit niet altijd. Feit is dat Venga het fijn voor me oplost en met me meedenkt. Dat geeft ook aan dat zij mij vertrouwt in mijn ogen door me / ons toch (af en toe) te redden.

Maar Venga maakt dan dus een pasje bij?
Ik zeg dat omdat je op veel foto's heel dicht onder de hindernis komt, als je een goed tempo hebt is dat bijna niet mogelijk. Met een goed tempo bedoel ik gewoon een flinke galop in een contstant ritme, in zo'n tempo kun je eigenlijk niet zulke afstanden maken als je nu doet. (zie bv de foto waar hij met zijn voorbenen over de hindernis glijd)

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 13:29

nogmaals. Ze raakt de hindernissen niet aan.
Verder gaat ze vaak te groot af als een afstand niet mooi klopt, zie de foto op het witte tafeltje.
Maar aan de afstanden wordt gewerkt, en op dikke hindernissen past het vaak beter dan op die kleintjes..
Nogmaals bedankt voor de tip. We hebben ee goede instructeur die goed op ons past.

ziggy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:33

mooi paard en ook mooie foto's trouwens! En die haag, amaai heel goed gedaan!

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:25

Zit er goed uit hoor ang!!!
Je doet het toch maar mooi ff allemaal met venga en dat in zo'n korte tijd :j
Knap hoor.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:49

Ziet er netjes en vriendelijk uit. Succes verder, en veel plezier :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:22

CarpeDiem schreef:
nogmaals. Ze raakt de hindernissen niet aan.
Verder gaat ze vaak te groot af als een afstand niet mooi klopt, zie de foto op het witte tafeltje.

Dat vind ik een veel mooiere afstand dan op de andere foto's, daar heeft ze ook veel meer ruimte over.
Overigens raakt ze op meerdere foto's de hindernis wel degelijk.
Maar ik geef enkel een tip, je moet zelf weten wat je ermee doet.
Ik heb zelf ook genoeg sgw gereden en ik had de afstand toch liever wat te ruim dan zo krap, zeker als het wat hoger wordt krijg je dan sneller problemen.

Riverdance1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:26

Ziet er goed uit zeg! Gave hindernissen ook. Waar was deze training?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 08:04

Annelies: nogmaals dank je wel voor de tip.
de rest bedankt voor de complimentjes!

Riverdance, In Hernen bij mn instructeur thuis.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:23

Wat een geluk met het weer heb je gehad!!

Leuke foto's, vind jullie een leuke combinatie. :)

Dat je paard zijn benen zo laat hangen vind ik link, ik zou het er van mijn leven niet op wagen om dan te gaan crossen.
Ik begrijp dat een ervaren paard zelf in kan schatten in hoeverre het nodig is om de benen op te tillen, maar bij 2 foto's raken zijn voorknieen zo ongeveer de sprong. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Stukje opbouwend commentaar, geen kritiek: Iets meer gesloten op het achterbeen op de sprong af rijden.
Kan zo niet zien of je dat al doet, maar na aanleiding van je dressuurfoto's. :)

Veel plezier nog samen!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 13:14

danielle, over welke dressuur fotos heb j het?? Met losrijden loopt ze idd gewoon lekker lang en op eigen benen.
Tegen de tijd dat we echt gaa springen pak ik haar uiteraard meer op.

Venga stoot echt haar benen niet op de sprong. Ik geloof nl ook niet dat ze dan zelf nog zou springen.. De fotos vertekenen dit.
En als jullie het niet geloven mogen jullie komen kijken.