Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hollywood86 schreef:candalisa schreef:Ik ben nu ruim een jaar bezig om het pleasure uit mijn pleasure paard te haeln die zat er zo in veroest dat ze niet eens normaal kon galloperen. In de kudde probeerde ze met zn langzame galop weg te komen nou ze heeft er flink wat trappen aan overgehouden!
Vaak zijn de paarden ook erg kort als ze alleen maar pleasure doen. En idd zelfs een dierenarts kijkt naar het paard alsof hij erg kreupel is. Ik heb drien dierenartsen voorbij laten komen omdat die haar zo kreupel vonden dat ze naar de slacht kon tot er eentje kwam die wist wat een pleasure paard was toen werd ze wel goedgekeurd best irritant!
Ik denk niet dat je daar de pleasure de schuld van moet geven, maar eerder de medische conditie van je paard.![]()
Een goed pleasurepaard is niet kreupel natuurlijk.
candalisa schreef:Nou wel knap dat ze meervoudig ned en europees kampioen is? Nu loopt ze dressur en ondanks dat ze moeite heeft met strekken ziet het er beter uit. Ik zeg niet dat de pleasure een slecht sport is maar het drillen ervan wel. Ik weet voor een feit dat sommige western stallen hun paarden aan de grond vast maken met een halster zodat ze LAAG lopen.
candalisa schreef:Ze is nu iig 100% goed gekeurd mankeert niks?? mss heeft ze gewoon een betere training nodig gehad? of een betere dierenarts?
En als je blijkbaar zo goed in mijn paard verdiept heb heb je ook kunnen zien dat ze meervoudig kampioen is?
EN blijkbaar hebben de meeste een andere bril nodig want heel goed lezen kunnen ze niet...