[WN] Western Pleasure?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: Western Pleasure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 08:57

't zijn net mensen, die westernruiters :D

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:55

Romkabouter schreef:
't zijn net mensen, die westernruiters :D

:j Tja, kan t ' niet begrijpen

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:44

hollywood86 schreef:
candalisa schreef:
Ik ben nu ruim een jaar bezig om het pleasure uit mijn pleasure paard te haeln die zat er zo in veroest dat ze niet eens normaal kon galloperen. In de kudde probeerde ze met zn langzame galop weg te komen nou ze heeft er flink wat trappen aan overgehouden!
Vaak zijn de paarden ook erg kort als ze alleen maar pleasure doen. En idd zelfs een dierenarts kijkt naar het paard alsof hij erg kreupel is. Ik heb drien dierenartsen voorbij laten komen omdat die haar zo kreupel vonden dat ze naar de slacht kon tot er eentje kwam die wist wat een pleasure paard was toen werd ze wel goedgekeurd best irritant!

Ik denk niet dat je daar de pleasure de schuld van moet geven, maar eerder de medische conditie van je paard. :(:)
Een goed pleasurepaard is niet kreupel natuurlijk.

Nou wel knap dat ze meervoudig ned en europees kampioen is? Nu loopt ze dressur en ondanks dat ze moeite heeft met strekken ziet het er beter uit. Ik zeg niet dat de pleasure een slecht sport is maar het drillen ervan wel. Ik weet voor een feit dat sommige western stallen hun paarden aan de grond vast maken met een halster zodat ze LAAG lopen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:03

Tja, verkeerd trainen is altijd slecht voor een paard ongeacht de discipline. En elke training waarvan een paard kreupel van gaat lopen is in mijn ogen een verkeerde training. Ook al lijkt die op korte termijn prijzen op te leveren.

Dat heeft niks met een goede pleasure training te maken.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:13

candalisa schreef:
k weet voor een feit dat sommige western stallen hun paarden aan de grond vast maken met een halster zodat ze LAAG lopen.

Als ze ze al vastbinden, doen ze dat omhoog en niet omlaag ;)
En "het drillen ervan" is een generisatie en geen feit. Er zijn veel verschillende trainingsmethoden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:18

Yeah, een nieuw relonderwerp gevonden!

*tis nog wat vroeg maar gaat toch alvast op zoek naar de chipjes*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:40

candalisa schreef:
Nou wel knap dat ze meervoudig ned en europees kampioen is? Nu loopt ze dressur en ondanks dat ze moeite heeft met strekken ziet het er beter uit. Ik zeg niet dat de pleasure een slecht sport is maar het drillen ervan wel. Ik weet voor een feit dat sommige western stallen hun paarden aan de grond vast maken met een halster zodat ze LAAG lopen.

En dat zeg je, terwijl jouw paard afgekeurd is voor de sport? (althans, staat gewoon in een topic van een vorige eigenaar paard te lezen). Niet zo netjes om uitlatingen doen dat de sport schuldig is :n

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:03

Ze is nu iig 100% goed gekeurd mankeert niks?? mss heeft ze gewoon een betere training nodig gehad? of een betere dierenarts?

En als je blijkbaar zo goed in mijn paard verdiept heb heb je ook kunnen zien dat ze meervoudig kampioen is?
EN blijkbaar hebben de meeste een andere bril nodig want heel goed lezen kunnen ze niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:32

candalisa schreef:
Ze is nu iig 100% goed gekeurd mankeert niks?? mss heeft ze gewoon een betere training nodig gehad? of een betere dierenarts?

En als je blijkbaar zo goed in mijn paard verdiept heb heb je ook kunnen zien dat ze meervoudig kampioen is?
EN blijkbaar hebben de meeste een andere bril nodig want heel goed lezen kunnen ze niet...

En dat kampioen zijn in een ver verleden, dat maakt het paard opeens wel goed?

Het zal mij aan mijn kont oxideren hoe jouw paard loopt, maar ga niet een sport de schuld geven van kreupelheden, terwijl het daar gewoon niet van komt. Dat zal misschien fijner zijn voor je eigen gevoel, maar dat maakt het nog geen waarheid.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:40

candalisa schreef:
mss heeft ze gewoon een betere training nodig gehad? of een betere dierenarts?

Mischien kun je Peggy nog een lesje geven 8-)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:17

Romkabouter schreef:
candalisa schreef:
mss heeft ze gewoon een betere training nodig gehad? of een betere dierenarts?

Mischien kun je Peggy nog een lesje geven 8-)

:')
tuurlijk heb net ergens gelezen dat je van iedereen kan leren