[SGW] Doelen voor 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Re: [SGW] Doelen voor 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:49

Wow Lautje das wel heel erg stoer/ hard dat je daarna nog 2 M crossen hebt gereden! _/-\o_

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:28

Mijn doelen dan, maar allereerst paard goed houden :
Dressuur Z gaan starten in 2012
Springen B en L blijven rijden.
Cross In het L gaan beginnen en daarin niet echt een streven, alleen als hij heel bruut oppakt misschien wel naar het M in het najaar 2012, maar als dat nog te vroeg is dan word dat gewoon 2013.

*een vriendje voor mezelf... :D *

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:54

Ik ga volgend jaar iig proberen mijn paarden heel te houden..... nu moet ik eerst Zetje weer aan de praat krijgen :+

Voor de SGW durf ik geen doelen meer te stellen. Zie wel hoe het gaat en of ze wel aan wil pakken.
Met springen hoop ik de moed te verzamelen om M te starten met haar en met dressuur hoop ik haar Z1 te krijgen.

Met Avi hopelijk ook richting de Z dressuur en wie weet weer wat springen op concours. Cross ambities heb ik niet met haar.

Maar goed, dit alles is onder voorbehoud of ze niet verkocht worden, want er staan volgend jaar weer wat jonkies te wachten.

Eef_Bam schreef:
Mijn persoonlijke doel voor volgend jaar is kort maar bondig:
Een CIC* uitrijden!

_/-\o_

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:02

Wat leuk een doelen topic!
Zag al erg leuke doelen voorbij komen :j

Mijn doelen:
Dressuur: Wat meer gaan starten op concours in de M1 en daar wat winstpunten halen :) (wij dressuren net zoals de meesten hier ook bijna nooit :P)
Springen: Lekker in de B blijven rijden zodat dat weer net zo gaat zoals het altijd ging :j Misschien eind van het jaar een xtje L starten.
SGW: Gaan voor fijne rondjes zonder stops :) en lekker trainen op hindernissen van donker naar licht en op wat robuustere hindernissen! :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:20

Lau Duim voor je!

Ik had het voornemen om dit winterseizoen mijn laatste punt te halen voor Z2 dressuur en een aantal B parcoursen te springen. Paard is nu helaas ziek en weet nog niet of ik over een week of over 2 maanden weer aan de gang kan.
Eerste doel is dus weer braaf om mijn paard gezond te krijgen.
Daarna start ik volgend seizoen weer in de B en ga eens loeren naar de L. Het woord starten durf ik nog niet in mijn mond te nemen.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:34

Eef_Bam schreef:
Even een nieuwschierigheidsvraagje aan alle bokkers met gescheurde kruisbanden, het valt mij op dat zoveel crossers dezelfde blessure hebben, is dat echt gekomen door het crossen, het paardrijden in het algemeen of door een niet-paardgerelateerde pech?

Hihi ook niet paard-gerelateerd voor mij :+ ! ....
rennen in het bos tijdens een nachtspel (ook met school!) en dan je knie stom verdraaien! ook niet aan te raden dus! :')
Maar het komt inderdaad vaker voor dan je denkt..! (blijkt nu!)

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:36

bianca1980 schreef:
*een vriendje voor mezelf... :D *

Haha ook een mooi doel! :P

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:22

Met a perfect match officieel B starten.
We hebben al een super begin gehad dit jaar, maar ons B debuut werd helaas uitgesteld.

Niet echt een moeilijk doel, wil verder gewoon genieten en kijken waar we terecht komen! :)

Trouwens hetzelfde met dressuur/springen.
We zijn nu goed opweg in de B, bij de 15 winstpunten een klasse hoger. En dan maar zien waar we eind volgend jaar gestrand zijn. :D
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 23-11-11 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:27

Kan niet wachten tot het gaat beginnen! :D

Dressuur : M1 starten en misschien wel M2.
Springen : Lekker de B doorhuppelen (a.s zondag ons debuut)
SGW : Na 2 jaar wachten eindelijk starten en heel veel ervaring opdoen!

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:29

Nou laat ik mijn doelen voor dit jaar ook maar is opschrijven. Of ik tussen pony's of paarden start hangt af van het secetariaat. Eerst zou ik paarden doen maar bij nader inzien wil ik toch wel naar de pony's.
Mijn grootste en belangrijkste doel is me paardje op conditie houden en geen ongelukken krijgen en onzelf dus gezond houden
dressuur: mijn doel voor de dressuur is eind van het jaar met Trevor L1 startgerechtig te zijn (het liefst al met punt) maar omdat we weinig dressuren gaat dit nog wel moeilijk worden. Ik moet tijdens het trainen serieuser worden en niet alleen altijd het oefenen op springen en korten bochten en afraffelen maar gewoon netjes me bochten rijden na een half jaar geen les te hebben gehad is mijn houding ook verslechterd dus ook waar weer op stampen!

springen: met kerst ga ik me eerste B parcours met hem rijden dus afhankelijk hoe dat gaat wil ik eind 2012 in de L1 een punt hebben. Mogt dit niet lukken ben ik tevreden met een paar punten in de B omdat ik natuurlijk niet elke week wedstrijd ga rijden.

sgw: mijn doel voor het sgw is een paar keer echt starten in de B vanaf april ga ik in Renswoude crosstraingingen krijgen dus als dat goed gaat en ik in de oefencross gewoon lekker rond kan rijden wil ik een paar puntjes rijden in de B.

Nou ik denk dat dit mijn doelen wel ongeveer zijn. Als ik ze niet haal vind ik dat niet erg. Laten we niks over haasten en gewoon lekker gezond blijven en rijden

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:24

Wow, wat een fanatieke doelen allemaal.... ik droom al over 2012, want dan gaat hopelijk mijn droom in de sgw uitkomen. Mijn doelen voor 2010:

Dressuur: De L2 uitrijden (1ste x L2 start ik aankomende zondag) Heel misschien al M1 starten
Springen: Lekker rondkomen in de B
SGW: B starten en daar superveel plezier in hebben!!!!

Nu maar hopen dat mijn dromen uitkomen!

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:38

leuk topic ,

mijn doelen voor 2012 zijn:
dressuur: Overstap maken naar M2.
springen: Eerst de springwedstrijden weer oppakken in de L en als dat goed gaat overstap naar de M, want ik ben al M startgerechtigd :)
cross: eerst in het voorjaar een paar keer B starten en misschien in het najaar overstappen naar de L. Heb daar ook al genoeg winstpunten voor :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:06

Ik kom ook even binnenvallen! (Heb me ooit al eens eerder gemeld in het sgw-topic, maar door omstandigheden ging het hele feest even niet door en ben ik het topic ook vergeten :o )

Ik rijd nu een 6 jarige merrie van Oo Seven (voorheen L1 dress.), en mag met haar ook wedstrijden gaan rijden van de eigenaar. Hij ziet het helemaal zitten als ik met haar sgw ga starten *\o/* (Startpas is aangevraagd per 1 januari, eerste dressuurwedstrijd staat ook al ingepland voor januari)
Nadeel is wel dat het paard in principe te koop staat, dus het kan zomaar zijn dat ze weggaat, maar tot nu toe is ze er nog!
Inmiddels zijn we begonnen met springen en dit pakt ze super op, ook al eens wat crosshindernissen gesprongen, kijkt nergens raar van op, alleen water is nog een issue

Maar doelen voor 2012 dus!

Dressuur: Eind 2012 wil ik graag wat winstpunten te hebben gereden in het L2
Springen: Ik hoop het indoorseizoen al een winstpunt te rijden de B, eerste oefenparcours heeft ze al gelopen, wil kijken of ik volgende week eens BB kan starten. Verder de rest van het jaar lekker B rijden, en heel misschien eind van het jaar een keer L O:)
SWG: Ik zou heel graag Chaam en Etten leur willen rijden als debuut, maar dat zal dus afhangen van het springen (en of ik haar het water makkelijker in krijg), anders kunnen we daar ook BB starten natuurlijk, verder gewoon de rest van het jaar B rijden en lekker genieten van het crossen!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:03

Ah, doelen!! Altijd leuk om ergens naar toe te streven :D .

Zelf blijf ik lekker buitenritjes maken.

Voor Giga en Laurie hoop ik dat ze beiden lekker fit en vrolijk blijven!
Dressuur doen we alleen op het ONCK (Connemara wedstrijd) in de M1.
Voor springen en SGW gaan we proberen lekker in de L mee te draaien. Over M durf ik nog niet te dromen 8-) . Sterker nog: krijg al buikpijn als ik er aan denk, dus dat doe ik maar niet :+ .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:37

Mijn doelen voor 2012... behalve het geijkte verhaal van alles heel houden ;)

Z2 + 10 halen (en ja, wie weet dus ZZL), M springen, M SGW. De laatste twee bij voorkeur ook met wp natuurlijk ;)

ZO, ik knal hem er maar gewoon in! :o
In 2011 genoeg ellende gehad, 2012 wordt ons jaar!!!!!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:51

Dresuur: gewoon B blijven
Springen: BB starten of misschien wel B
SGW: veel oefencrossen en tripalons rijden :"j

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:55

Mijn doelen zijn nieit zo hoogdravend :D

Dressuur: Puntjes voor het Z bij elkaar rijden, afhankelijk van hoe het paard het aanpakt, want als dat voor ons gewoon te hoog gegrepen is hangen we onze dressuurteugels maar aan de wilgen
Springen: Puntjes voor het L bij elkaar rijden, veel trainen en mischien het L in? := (ik ben pas dit jaar begonnen met springen en heb hoogtevrees!)
SGW: Meer vertrouwen krijgen voor ons alletwee en hopelijk een B cross uitrijden zonder eraf te lazeren :D

Verder gewoon lekker veel lol met mijn knol hebben, paard en mezelf gezond houden en lekker leuke dingen doen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:39

Zal super gaaf zijn Noor ZZ L starten!!

En zoals ik lees lukt het makkelijk voor jullie in de SGW, M!

@ Manic komt vast goed met de cross! Bij de lessen gaat het ook altijd goed!

Ik hoop zo dat m'n paardje snel goed is en ik nog een cross kan meepakken dit jaar _/-\o_

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:23

Goed zo Noor!!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:14

Nou dan kom ik ook maar met mijn doelen!

zoals iedereen al zegt, in 1e plaats paard en mezelf gezond houden daarnaast evt een huisje kopen en aangenomen voor de vervolgopleiding die ik heel graag wil doen. (en heel veel andere mensen helaas ook.....)

wat betreft het rijden:

dressuur: ontspannen een Z2 proef doorkomen en heel misschien een x ZZ licht starten.
springen: halverwege het seizoen vol vertrouwen een L parcours doorkomen zonder eraf te vallen ;-)
crossen: lekker in de B blijven, veel vertrouwen opdoen en als ik me ga vervelen in de B en blijf zitten onderweg dan heeeeel misschien L na de zomer.

@manic: de B moet goedkomen met jouw crossmonster! we moeten maar weer eens gaan trainen!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:55

Gaaf om zo veel doelen te lezen. En leuk ook dat het niet alleen SGW doelen zijn, maar ook met apart dressuur en springen daar bij.
Voor mij geldt dat ook, ik heb ook aparte doelen...

Dressuur: M2 uitrijden, z starten
Springen: L starten en een eind uitrijden
SGW: Minimaal 2 wedstrijden in het L starten en een flink aantal trainingen rijden.
Voor SGW zijn de afstanden groter en kom ik moeilijker uit met het regelen van zowel een auto als een trailer, aangezien je vaak smorgens heel vroeg weg moet en in de avond terug bent en die dingen dus zeker 2 dagen nodig zal hebben...

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:16

Leuk al die doelen zeg. Noor gaaf ZZ licht!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:22

Ik weet niet of ik komend jaar wel mag rijden ivm mijn rug, maar als het wel mag zijn dit mijn doelen.

Vos
Dressuur: Een punt in het L2 rijden, als mijn zusje hem M1 heeft gestart zelf ook een keer M1 rijden en hopelijk een punt rijden (wat een heerlijkheid, versneld promoveren :o )
Springen: ZZ geklasseerd
SGW: Lekker rondrijden in het M, misschien een keer Z.

Beau
Dressuur: Een keer starten
Springen: Z startgerechtigd
SGW: L geklasseerd

Als ik niet mag rijden hoop ik dat ik het jaar overleef.

En in de herkansing als persoonlijk doel: slagen :')

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:50

Dressuur: B dressuur starten en L1 startgerechtig.
Springen: L springen met punten voor het M en misschien nog een keer M starten.
Sgw: Beginnen met sgw. :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:52

Nou mijn doelen.
Dressuur de punten voor de L1 hebben.
Springen : startgerechtigd zijn.
Crossen: maar even zien of C het leuk vindt en durft.

Maar ben natuurlijk nog niet gestart met C, dus we zullen zien. :+