[WN] Western en liefde voor muziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Arie

Re: Western en liefde voor muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:53

hier een westernruiter en absolute western life style fan.
ben GEEN linedancer, maar chaps en hoed is helemaal gaaf (niet dat ik er zo altijd bij loop ofzo)

ben 2 jaar geleden naar Texas geweest en was daar gewoon thuis. de hele manier van doen en laten vond ik helemaal geweldig en ga hopelijk volgend jaar terug.
echte cowboys en rednecks in de honkytonks en overal waar je buiten de stad rondloopt. helemaal super!

ook een echte country fan, ga ook naar Toby volgende week, en ben 2 jaar geleden naar Brad Paisly geweest in Dallas.
verder luister ik altijd naar www.ilove921.com is een beetje tam, maar wel grappig. ik ben meer van de oude country en blue grass.
Dale Watson komt regelmatig naar NL en ook South Mountain heb ik een aantal keren live in NL kunnen zien, echt helemaal leuk!

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 20:48

@Mister01: Hah weer en Toby ganger... We kunnen er bijna een bokt meeting van maken!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:51

@ appalin: haha ja bijna wel.
wat gaan we allemaal dragen als herkennings teken? ;) :+

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:52

:9

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 20:55

@Mister01: Ja iets met die rode koffie bekertjes :+ :+

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 20:56

@Hollowpoint: Hij's fijn!

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:06

Wat kleding betreft voldoe ik, tenminste dat denk ik, volledig aan de USA lifestyle, meer dan 12 paar westernboots ( mijn ridingboots niet meegeteld ) en ik geloof bijna 30 westernshirts, baseballjacks en van die ranchjackets. En, in het verleden had ik USA cars en USA speedboats, zoals Glastron, Century, Bayliner, Searay, etc.
Echter, dat was al lang voor ik ooit op een westernpaard had gezeten.

Ik spreek liever van een bepaald soort liefde voor dingen uit de USA, al meegegeven toen ik nog net 6 jaar was en mijn ouder zusters al in pettycoats liepen met enorme hoge hakken en torenhoge suikerspinnen als kapsels... en ik er toen mee in aanraking kwam, het voor het eerst zag en hoorde, muziek, kleding etc.
1 van die overgetelijke momenten die voorgoed in mijn geheugen gegrift staan, is dat ik als lagere schooljochie nozems in mijn straat met 2e hands USA cars zag aankomen die ze voor een paar honderd gulden hadden gekocht, Chevy's uit 1959 met van die enorme vleugels, toen is het ergens begonnen bij mij.
Ze liepen erbij als USA boys met leren jacks en enorme kuiven, spijkerbroeken, puntschoenen, witte t shirts en rookten meestal Lucky Strike.

Countrymuziek komt bij mij ergens op nr 9 in mijn persoonlijke muziekstyle Top 10. Met de moderne, commerciele, middle of the road country, oa alle moderne countrysterren tegenwoordig, of in Nederland, Ilse de Lange ofzo, heb ik helemaal niets. Dat is mij allemaal te soft (persoonlijk dan ).
Vind dat meer een soort stads country.
Wel met alternatieve country zoals Hank Williams 3, Two dollar pistols etc. Of hele ouwe country zoals Ernest Tubb, Webb Pierce, Maddox Brothers and Rose etc.

Maar voor mij is rockabilly zowel uit de '50's als nieuw nr 1, en daarna muziekdingen zoals Texmex, Cajun, WesternSwing etc.
Wel allemaal USA muziekstijlen.

Maar ja, wat is die lifestyle, dat zal ook voor ieder anders zijn denk ik

Whoaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:13

Heb eigenlijk nooit goed begrepen hoe het kan zijn dat je western rijd en dan country music niet ok vind.
Hoef het ook niet te begrijpen.
Wij gaan in elk geval donderdag naar Toby Keith,en deze past eigenlijk het beste bij mij :P

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:38

@Whoaaaa: Ja Toby heeft ook altijd super leuke clips, waar dit 1 van is.

Ik ben de tel kwijt, zoveel bokkers gaan er donderdag naar Toby Keith! We moeten er haast een speciaal topic voor openen!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:46

Ja, die is leuk. Vooral de blauwe pillen. :')

Ik ben zelf western gaan rijden omdat ik de rijstijl prettig vond. Imo is western meer psychologisch rijden en is engels meer mechanisch. Die verkleedpartij met wedstrijden komt erbij, maar hoeft voor mij niet.

Na verloop van tijd kreeg ik door het western rijden steeds meer interesse in de cultuur die erachter zit, en ging die op een bepaalde manier ook waarderen. Maar dat heeft best een tijd geduurd en ik heb dus ook een tijd gehad dat ik er helemaal niks van moest hebben.

Er zijn ook mensen die western gaan rijden omdat ze helemaal gek zijn van de cultuur. Van rijtechnische interesse is in het begin vaak geen sprake. Vind ik altijd een beetje sneu voor de paarden.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:23

Ik weet niet of ik echt de westernlifestyle heb, maar ik vind wel een hoop van die dingen heel leuk. Natuurlijk het westernrijden staat bij mij met stip op 1, maar ik vind ook de muziek (zowel het oude als de moderne country) geweldig. Ook heb ik jaren gelinedanced, gewoon met mijn dancesneakers, spijkerbroek en modern shirt aan (geen franjes, westernboots en hoed ofzo).. Op onze bruiloft hebben de Dixies Aces opgetreden en die speelden zowel country als rock and roll (was supergaaf)... Oja, en die houten huizen vind ik ook helemaal geweldig :9

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:43

ik mag ook toch wel graag luisteren naar een beetje countrymuziek. maar dan wel beetje vrolijke country en niet van die depressieve muziek ..... verders loop ik niet in een leren jas met sliertjes hahahaha

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:34

Ben een meer dan enthousiast westernruiter ....... verder heb ik o.a. de gehele originele amerikaanse dvd serie van Dr. Quinn (47st) waarin zeer veel van de amerikaanse geschiedenis is terug te vinden van rond de jaren 18/19 honderd geweldig, aan te bevelen voor de koude winterdagen. Verder ben ik al mijn leven fan van John Denver vooral zijn DVD,s laten je de amerikaanse western sfeer opsnuiven............. zoals fort Balknap in Montana !!
Wat wil je nog meer ........ zucht zucht !!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:47

Ben al jaren bezig met westernriding en houd van country muziek, voor de rest doe maar gewoon....
Wel gaan we al jaren naar Amerika op vakantie maar voor 90 % voor de natuur daar.

Mijn eerste ervaring met countrymuziek was heel vroeger in de disco er waren altijd wel een stel jongeren die vroegen John Denver aan met Thank God i'm a countryboy aan, die is erin gebleven.

Yeah morgen naar Toby eindelijk en nog wel in Nederland.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:03

nou ik was helemaal enthousiast om donderdag naar Toby te gaan... ben maandag met een enorme klapper van mijn jonge paard af gestuukt. |(
hersenschudding en compleet stijf en pijnlijk, loop als een oma.

dus ik zie het niet zitten om 2,5 uur heen en 2,5 terug te moeten en dan ook daar tijdens dat concert te moeten staan + harde muziek en veel mensen om me heen :n

helaas, had er echt heel veel zin in!

als er nog iemand is die mij mij in de buurt woont en die 2 kaarten wil hebben? je kan ze op komen halen.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 15:05

Nou Spikers, volgens mij kunnen wij bijna carpolen richting Toby :P

Balen mister!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:05

Ha Ha dat weet ik wel zeker.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:18

Ben getrouwd met een Canadees, woon in een houten huis, rijd western op onze American Paint Horses, draag eigenlijk altijd een spijkerbroek en voel me prima thuis in America (in Canada vreemd genoeg wat minder :?). Of ik daarmee een Amerikaanse lifestyle heb? Kweetniet. Het is gewoon "onze" lifestyle :-) .

Linedancing (zoals ik het ken van hier) vind ik vreselijk :o .
De enige country/westernmuziek waar ik naar luister zijn dingen als Billy Bragg & Wilco (California Stars http://www.youtube.com/watch?v=gxzMbAMO ... re=related: prachtig!) of de Soggy Bottom Boys of zo :D .

Auw Mister01!!

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 15:40

Dat beeld wat je schetst klinkt goed Mac... Ennuh the soggy bottem boy's.... O brother where art thou is een geweldige film met hele mooie muziek erin :D

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:22

the Soggy Bottom Boy's (leuke film trouwens) is eigenlijk Union Station waar Alison Krauss mee samenwerkt. Echt gave muziek

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:47

Film + soundtrack zijn allebei geweldig :j

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:57

Dus... wie gaat er vanavond allemaal naar toby keith? :D

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:08

Ik

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:22

Ik ben onderweg naar toby! Heb er zin in!

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:13

Iedereen die naar Toby gaat, veel plezier vanavond! :D