[SGW] Verslagen tripalon Laren,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

askazita

Re: Verslagen tripalon Laren,

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:21

bij mij klopt alles wel.
vond de cross weer mooi uitgezet en de grond vond ik (zaterdag) goed te doen veel beter als (zondag) in Broekland.

Nadal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:30

Puntentelling is in een groepje gewoon heel moeilijk. Daarnaast komen ze soms heel snel na elkaar over (of niet) een sprong. Vrijwilligers doen hun best en ondanks het slechte weer was het gewoon weer een super leerschool voor jonge kinderen en jonge pony's!

Misschien is het idee om als groep deel te nemen. Even uitleg: dus geen individuele prijzen maar een prijs per groep van max 2/3 deelnemers. Inhalen verboden!! Samen de strafpunten, 1 hindernis streepresultaat en daar een eindrangschikking van maken. Wellicht dat dit makkelijker is voor hindernis controleurs. Denk dat een evaluatie met controleurs vast ook veel input geeft hoe dit eenvoudiger te maken.

Maar voor de rest alleen maar lof!! Mijn dames willen iedere week wel zo'n wedstrijd, lekker een uurtje bezig met je pony, heel wat anders dan 5 minuten dressuur en een paar minuten springen!! GA ZO DOOR!!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:34

@Nadal: Inhalen verboden? Nou dan schiet het helemaal niet meer op en krijg je een grote opstopping! Wij zijn 2 of 3 groepjes tegen gekomen en deze hebben we ingehaald. Onze paarden zijn ervaren springers en lopen wel door, vreselijk frustrerend als je achter een groepje moet blijven waar elk paard/pony op een hindernis gaat staan!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:37

Dat klopt inderdaad. dan zou er al meer tijd tussen de starts moeten zitten. Maar dat is niet rieel, aangezien we dan maar op de helft van de inschrijvingen kunnen gaan zitten.

Dit blijft ook elk jaar een lastig punt, want niet inhalen is gewoon geen optie. Wij organiseren als 20 jaar op deze manier de tripalon. En elk jaar overleggen we de punten dat verbetert kan worden.

Overigens is het fijn Nadal, dat we ook eens wat positiefs horen!

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:59

Ik vond het eigenlijk wel heel goed en duidelijk georganiseerd, bijna alle hinderniscontroleurs maakten zo'n gebaar dat je genoeg afstand moest houden en volgens mij konden ze het zo wel goed zien. Niet inhalen lijkt me inderdaad ook geen optie, omdat er gewoon heel verschillende mensen mee doen, sommige groepen stappen heel veel en sommige groepen galopperen veel, wij hebben ook ongeveer 15/20 startnummers ingehaald, dat ging ook prima als je het maar niet vlak voor een hindernis doet ofzo.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:19

Nadal, die puntentelling is niet alleen bij de groepen verkeerd gegaan.
Ik reed alleen, van voor en achter geen andere combinatie te bekennen.
Lijkt me niks moeilijks aan: Nummer en punten opschrijven. Hoe kan je zoiets nou fout doen????

Vind het echt zonde, 10 km voor niks gereden.
Ja, wel voor ons plezier dat hebben we zeker gehad, misschien ben ik dan te fanatiek voor dit soort dingen.

Wel top dat de traktor zo snel klaar stond voor iedereen om auto's eruit te slepen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:22

Danielle, ik vind het ook vreemd hoor. Jou naam staat namelijk op alle lijsten goed genoteerd, maar dat dan de punten niet kloppen, is inderdaad gek. En het is ook heel erg zonde, vooral omdat je je dan toch een bepaalde mening over laren in je hoofd neemt.

Van sommige weet ik, dat ze een stukje hebben gemist onderweg en daardoor punten missen. Maar dat was in jou geval niet zo toch?

Het is in ieder geval weer een leer voor volgend jaar om te kijken hoe we alles nog duidelijker kunnen krijgen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:57

Nee heb alle sprongen van 1 tm 14 gehad. :) Ook alles aan de hoge kant, dus dat kan het ook niet zijn..

De punten telling vind ik jammer dat het zo is gegaan, maar de cross was wel erg leuk.
Leuke nieuwe hindernissen, mooie route en ook top dat het ondanks de blub toch door is gegaan!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:02

We hebben nog weer een evaluatie vergadering over de tripalon. Daar zal ik alle punten ook in meenemen en kijken hoe we het nog beter kunnen krijgen!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:30

askazita schreef:
bij mij klopt alles wel.
vond de cross weer mooi uitgezet en de grond vond ik (zaterdag) goed te doen veel beter als (zondag) in Broekland.

Heb je bij beide met dezelfde pony gereden?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:32

Linda heb je zondag eigenlijk nog foto's gemaakt? :)

Ben wel benieuwd hoe je zoiets kan verbeteren.
Heb het andere jaren eigenlijk niet meegemaakt dat er fouten waren?

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 12:33

nee helaas no pictures. moest leren voor de toetsweek : (

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:34

We hebben toen al eens gedacht aan portofoons, als in een cross. Maar ook dat is geen bijhouden. Dan word het ook een chaotische toestand.

Wij doen het alle jaren nog zo, maar misschien dan nog beter kijken naar wie er in het bos zitten. het blijft een lastig punt.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:43

Zou zo ook geen oplossing weten. Iedereen probeert zijn of haar best te doen.

Wat ik wel vind, is dat bij deze hesjes (wel heel handig omdat lang niet iedereen een rugnummerdrager heeft), het nummer vrij laag staat. Voor mij reed nr. 25 en ik was 28 maar ik had haar ingehaald. Ben nog wel even extra naar hindernisjury gegaan en die zei dat het goed was dat ik het even had gezegd want die had het niet helemaal goed kunnen zien. Maarja daar zou ik ook geen andere oplossing voor weten :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:45

Dat klopt Heleen, maar het gekke is dan ook weer. Dat die bij de ponyruiters nog lager zitten en daar helemaal geen fouten zijn gemaakt. Maar zal ook eens horen hoe de hindernisjury's daarover dachten. Of het moeilijk te zien was.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:49

Dat is inderdaad raar :+ Nouja vind het zelf zo super oplossing hoor, en omdat het verder toch niet voor officiele punten is heb ik er weinig moeite mee. Maar het is inderdaad wel jammer als het niet helemaal klopt..

BullyCotton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:38

Ik weet niet eens hoe een puntentelling werkt op een cross, dus die punten die er staan snap ik toch niet haha.
Maar misschien is het voor de volgende keer een idee om de getallen op de paarden op een 1 of andere manier te bevestigen, op het dekje bv, of zo'n tja schapenmerk op de kont (als dat niet te lang blijft zitten _O- ) Zodat de hindernisjurys niet maar op 1 plek (het hesje van de ruiter) maar ook op andere plekken nog gauw kunnen kijken als ze het nummer niet hebben kunnen zien op het hesje..
of is dit nou een heel raar idee? :wow: