[SGW] Nabespreking SGW Lisse 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beli

Re: Nabespreking SGW Lisse 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:14

Dank je mootje

Ik vond trouwens de briefjes bij de hindernissen echt heel duidelijk!
Was echt fijn verkennen zo.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 19:47

Weet iemand eigenlijk wie of welke fotograaf er foto's heeft gemaakt?! Zag er in ieder geval een hoop staan :j

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:49

Ik krijg net te horen dat een stalgenootje van mij eerste is geworden op haar debuut in de B-paaarden in Lisse, echt top :D !

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:50

Nou dat is helemaal mooi !

hennydehart schreef:
Weet iemand eigenlijk wie of welke fotograaf er foto's heeft gemaakt?! Zag er in ieder geval een hoop staan :j

Haha ik was ook al op zoek.
Vooral bij de waterbak.. Toen Toot er even een Show van maakte. :')

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:55

Leuk al die verslagen!

Ik ben super super tevreden!
192 punten in de dressuur, was wel een redelijk gulle jury moet ik eerlijkheidshalve toegeven. :o
Maar vergeleken met 167 in WW toch een hele verbetering!
Springen een weigering op de beruchte blauw/zwarte oxer en daardoor 3 tijdfouten.
Tijdfouten is nieuw voor ons, dus dat is dan toch een hele bijzondere ervaring. :D
En toen waar we voor kwamen, de cross natuurlijk!
Foutloos rond met een heel goed gevoel! *\o/*
Van 4 naar 5 ging makkelijker dan verwacht, al ging het niet zo soepel als dat Beli dat kan. _/-\o_
De haaientanden vond ik lastig, vooral omdat Edge nogal snel is, was ik bang om daar niet goed uit te komen.
Maar hij liep in een waanzinnig goed ritme, vlot maar zéér goed te regelen, dus kon hem er mooi een beetje schuin om aanrijden zodat hij een goede afzet kon bepalen.
Toen zeer vloeiend door 7/8. 7 schuin aangereden zodat ik recht voor 8 kwam, dit ging precies zoals ik gepland had, heerlijk! Daar had ik dan ook 3x een 7.
De rest allemaal super, alleen de heg moest ik hem even goed opsluiten en dat ging niet lekker vloeiend , daar dan ook en 6 voor mijn stijl.
Met fijn commentaar waar ik echt wat mee kan, dus een goed leermoment.
Te weinig verlichte zit laat ik daar zien. Klopt, zodra ik hem meer wil controleren ga ik meer zitten.
Nu moet ik eraan werken dat ik ook in verlichte zit de controle goed kan behouden, leuke uitdaging om aan te werken.
De cross voelde echt zo heerlijk, ben super blij!
Was trouwens ook netjes binnen de tijd met de cross.
Edge kan ondanks de slingerpaadjes heel goed zijn ritme en tempo houden, de knapperd! :D
Ik was trouwens 6de en belangrijker, we hebben 2 winstpunten erbij! *\o/*

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 19:58

@Amber hoop dat ze er snel opkomen... :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:05

Top mel!!(edge zag er ook goed uit in de dressuur hoor!)
Ik vond de haaien tanden fijn te rijden. Erg makkelijk afstand bepalen voor de paarden dus m maar gewoon recht gesprongen.
7, 8 heb ik links gehouden en dan een gebroken lijn naar 8 en dan weer terug naar rechts om t pad te vervolgen.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:23

dressuur ging niet lekker zoals ik al zei, 173-6 door verkeerd rijden :=
springen foutloos en cross ook foutloos! :D was ook wel een simpel crossje moet ik zeggen. paard trok heel fijn op de crosshindernissen aan, en water ging alweer heel goed. volgens mij begint hij nu door te krijgen dat de waterbak ook leuk is :D

wat balen annika dat je verkeerd parcours reed |( dan kun je toch beter even een foutje maken in de dressuur, al was dat ook niet zo handig van mij :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:34

Wow, super Mel +:)+
EB, Bedoel je wie ik denk dat je bedoelt? Wat super zeg :)

LeeCoTexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:37

Ook ik zoek foto's!! Ik was in het blauw!!!! :-)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:44

Ze stonden van mij foto's te maken toen ik terug kwam stappen van het dressuur vandaan.
Waar dat nou goed voor was?
Al kletsend op de foto gezet, zal er ook lekker charmant uitzien. :oo

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:50

Voor boven hun bed, Mel _O-

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 21:09

Dat zal dan wel dezelfde fotograaf zijn als degene welke van mijn knot?? foto's stond te maken terwijl ik bij de chanterstand stond te kijken. Heel bijzonder, hahaha.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:19

_O- Dan hangen we straks samen boven zijn bed. _O-

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:48

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:36

He wat jammer geen BB :D

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 06:37

Eef_Bam schreef:
Ik krijg net te horen dat een stalgenootje van mij eerste is geworden op haar debuut in de B-paaarden in Lisse, echt top :D !

Ja volgens mij kennen we haar wel +:)+ .

Ik heb een leuke dag gehad, goed weer, goede sfeer, veel mensen gesproken en niet slecht gereden. Dressuur ging weer net wat beter dan de vorige wedstrijd, springen was foutloos en netjes (iets te groot op de dubbel dus Costa moest zijn best doen om de tweede te laten liggen), crossen ging fatsoenlijk op 4-5 na (te groot over 4 toch proberen 5 te bereiken, stom). Kortom: met een goed gevoel (en met de winnaar van mijn ring in de wagen) weer naar huis.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 06:58

Lees nog steeds bijna alleen maar positieve verhalen +:)+

Ik reed HC, bijna niet losgereden en als laatste starter was de drssuurbaan echt onbegaanbaar. Door de jury aangesproken dat ik veel beter kon en waarom ik het niet liet zien :o Eerlijk gezegd dat ik in zo'n baan en met een hc start echt niet mijn paard aan gort ga rijden. Daarnaast was ik ook niet helemaal lekker dus ik vond het wel gesneden.

Springen 1 stop op 6, ze loerde wat, maar gleed daar ook wat weg.

Vlak voor de cross werd ik beroerd, snel nog even 2 ibuprofen gehaald en 1 minuut voor ik moest starten weer terug bij het starthok :D .
Paard liep fijn, helaas te groot over 4A, rotafstand op 4B (5 voor het B). Merrie loopt daardoor dicht, trapt door het kratje en heeft gelukkig het besef om te stoppen. Ze was wel geschrokken want ze stond op de wortelbak (zelfde soort hindernis en dan ook veel schaduw/zon erop) ook nog stil. Daarna kwam het vertrouwen terug en liep ze simpel naar het eind. Ik merk wel dat z na 3 jaar niet crossen toch wel weer erg last heeft van der bodemvrees. Schaduw/zon zijn dan in het begin een probleem. Paard heeft genoten en dat is het belangrijkste.

Even een opmerking over de briefjes, top dat ze ze ophangen, alleen dan moetje het ook wel zo neerzetten. Ik miste in ieder geval op de laatste de breekboom.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:49

Klinkt toch goed Roos, als je bedenkt dat je zelf niet helemaal 100% was en paardlief er zo lang uit is geweest :-)
In het springparcours voor hindernis 6 werd het wellicht wat glad? Aangezien ik ook een andere combinatie weet die daar beslist iets raars deed :))

Voor Daisy was het zaterdag de eerste keer BB :-) De wederhelft reed, ik was groom :-) Foutloos springparcours en foutloze cross, alleen nog iets te langzaam. Hindernis 1,2,3 gingen nog wat traag en daarna ging ze als een speer, waterbak ook geen probleem en heeft ze de combinatie voor haar nog op sleeptouw genomen :-) . Zoals met alles met Dais wordt dit waarschijnlijk vooral een geval van positief aanmoedigen en een paar keer doen en dan komt het vanzelf wel goed +:)+ .

Organisatie was trouwens top! Heel handig de uitdraai van springparcours en van cross. Vooral op de zaterdag met de oefencross was het erg druk met parkeren en hebben de verkeersregelaars dat echt prima geregeld :-) . De cross zelf vond ik trouwens ook prima staan voor alle categorieën :-)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:07

Ik vond het ook super geregeld trouwens en mag best gezegd worden.

Als ik wat negatieve puntjes wil benoemen is dat mensen met kinderwagens, fietsen, brommers en de hele mikmak vlak achter je paard langs gingen, wat ik zelf nog wel een beetje link vond, maar ik zou niet weten hoe je niet-paarden-dagjes-mensen duidelijk uit kan leggen dat paarden best een beetje groot en soms ontzettend lomp zijn :D Dressuur was wel wat zwaar, maar goed, beter dit dan zuigende modder en de cross en het springparcours waren prima. Superveel vrijwilligers op de been, alles heel netjes en op tijd verlopen volgens mij en een hele prettige sfeer. Hulde!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:09

_/-\o_

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:20

Ik sluit me bij Manic aan. Prima geregeld, wel veel onwetend publiek maar ik heb er zelf tijdens mijn rit niet echt last van gehad.

En verder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de uitslagen, maar die zie ik nog niet op de site staan...

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 09:28

Ik ben het ook helemaal met je eens Manic!
Vond het een geweldige dag! Vooral de cross was weer super mooi opgezet! Duidelijk ook wat er wel en niet gesprongen moest worden!

Anders dan wat we vooraf allemaal dachten was de bodum van het springen en de cross echt geweldig!
Ik heb in de cross geen slecht stukje kunnen vinden!
Dressuur was indd erg zwaar maar indd stukken beter dan modder stampen!

Ik ben er volgend jaar ZEKER weer bij!!!!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 09:33

@ freggle edge, OMG moet er niet aan denken! Whaha! Eigenlijk dom dat ik niet gevraagd heb of hij die foto's nog ergens zou publiceren :o

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:47

hennydehart schreef:
Ik ben het ook helemaal met je eens Manic!
Vond het een geweldige dag! Vooral de cross was weer super mooi opgezet! Duidelijk ook wat er wel en niet gesprongen moest worden!

Anders dan wat we vooraf allemaal dachten was de bodum van het springen en de cross echt geweldig!
Ik heb in de cross geen slecht stukje kunnen vinden!Dressuur was indd erg zwaar maar indd stukken beter dan modder stampen!

Ik ben er volgend jaar ZEKER weer bij!!!!

Als een na laatste starter van het weekend kan ik het daar niet mee eens zijn. De bocht van 4A naar 4B (4-5) was echt heel slecht geworden.
Dressuurbaan was ook niet meer te doen, paard moest echt ploeteren op de volte op het midden.

Organisatie had daar wel wat aan kunnen doen, al was het maar de banen verleggen op zaterdag na de laatste starter en de posters bij hindernis 4 een hark geven. Bij de bollenmanden stond wel iemand de hele tijd te harken. Las bij de verslagen over een slechte plek na 10, maar die heb ik niet kunnen ontdekken.
Vooral de L lus was genieten, stonden leuke hindernissen en daar was de bodem ook echt perfect.

Wel mijn complimenten dat ze het toch weer flikken om in een kort tijdsbestek een cross neer te zetten.