[SGW] NK 5 jarige 11 augustes ermelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:25

Wow Sim, ik dacht dat ik toch behoorlijk wat mensen ken...... van deze lijst toch een hoop niet.
1,2,3,4,5,7,9,13,16,18,21,23,25,28,30,35 en 37 niet.... :o Is toch bijna de helft.
Ik kom misschien ook kijken.

Twee jaar geleden mocht er ook te paard verkend worden. Om de paarden niet te spooky rond te laten gaan en daardoor beter te kunnen beoordelen.
Vorig jaar weet ik niet.

Evony

Re: NK 5 jarige 11 augustes ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 20:40

Het heeft ook met het leerproces van de paarden te maken omdat ze nog erg jong zijn en er vooral van moeten leren!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:26

Jetske_ schreef:
Ik heb er iig erg veel zin en ben heel benieuwd hoe hij het zo op een 'L cross' gaat aanpakken!

Als hij het goed doet kun je ook net zo goed L starten.. ;)

BVW @ gezellig...supporters !!! kunnen we er een leuk clubje van maken... :P

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 07:41

Als je nou H1 - H6 mocht verkennen kon ik me nog voorstellen dat je daarmee je paard al op weg helpt om de smaak te pakken te krijgen.
Zal wel gewoon zo zijn dat je die hindendernissen tegen komt als je op weg gaat naar de waterbak. Ze kunnen je dan moeilijk verbieden pom dat stuk te verkennen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 07:57

pol013 schreef:
Als je nou H1 - H6 mocht verkennen kon ik me nog voorstellen dat je daarmee je paard al op weg helpt om de smaak te pakken te krijgen.
Zal wel gewoon zo zijn dat je die hindendernissen tegen komt als je op weg gaat naar de waterbak. Ze kunnen je dan moeilijk verbieden pom dat stuk te verkennen.

de reden die ik noem heb ik via de knhs organisatie, zij geven het leerproces als reden.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:50

Ik doe ook mee!
Ik heb een jonge Cardento. Rij hem pas een week of 2 en ben dus blij met het verkennen van de waterbak, omdat die van mij pas 2 crosstrainingen heeft gehad. Gelukkig vond ie de bij 2e training op een ander terrein de waterbak niet spannend.
De dressuur is nog niet optimaal, maar de bewegingen correct. Deze had ik niet op tijd klaar voor de 5-jarige springen en aangezien het een dapper bloedbeestje is, rij ik hem dus maar bij de eventers.
2 jaar terug reed ik ook mee, toen mocht je ook de waterbak verkennen. Het parcours schijnt ne wel een stuk anders te zijn, omdat er vanalles vernieuwd is in Ermelo.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:08

De hindernissen die je mag verkennen liggen langs het galoppeerpad. Daar mag je langs stappen omdat sommige paarden dat pad een beetje spannend vinden. Vorig jaar mocht dat ook. Heb ik niet gedaan, naar mijn idee wordt paard daar alleen maar kijkeriger van. Maar de meeste deelnemers maakten wel gebruik van die mogelijkheid, vaak met een paar paarden tegelijk.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:19

Ik moet me helaas afmelden. Paard heeft een ontsteking aan zijn been waarvoor hij nu behandeld wordt, dus even uit de running.

Bianca en Sarah, heel veel succes alvast! Wij komen waarschijnlijk nog wel even kijken.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:31

Wat jammer Jetske! Hopelijk is Borex snel weer goed :(:)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:30

NEE ...Jets..wat ontzettend erg....ik vond het zo leuk als bokt groepje met zijn 3 en. Heel veel sterkte met Bo- tje en zijn herstel. Kom je ons maar supporten...ben nu toch wel echt bloednerveus, ook vanwege de bodem en toch een beetje mijn onzekerheid daardoor na Oudkarspel. En ook wel vanwege de goede ruiters... :P

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 20:42

Jets wat balen! Zag ons al helemaal gaan als bokkers :D
Heel veel sterkte met Botje :(:)

Ik ben trouwens wel benieuwd of het door gaat met dit weer!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:45

Evony schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd of het door gaat met dit weer!

Ze kunnen best wel wat uitwijden denk ik. De pavo cup ging ivm het slechte weer naar binnen. Voor ons zouden ze het dressuur en springen ook op zand kunnen houden en als ze slim zijn is er voor de cross ook best wel wat neer te zetten buiten de grasvelden om, maar dat word dan wel wat improviseren en de oude waterbak nemen denk ipv de nieuwe en zo. Er is nog best wel wat zand om wat neer te zetten....maar ja.....we zullen zien.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:48

Denk dat ze NK niet zomaar aflassen.
Ze zullen idd eerder uitwijken naar andere, drogere stukken.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:49

_Sim_ schreef:
Carmen85 schreef:
haha Alice en Gert hebben wel vaker geroepen dat die cross niet veel voorstelt, maar dat doet het echt wel hoor! Vorig jaar stond het niet technisch, maar wel hoog en best kijkerig als je paard weinig ervaring heeft. Maar als ze genoeg lef hebben, kom je een heel eind

Zo hoog vond ik het niet staan vorig jaar en het was ook zeker niet technisch. Had wel wat combinaties verwacht eigenlijk. Maar ik ben wel met je eens dat het voor onervaren paarden best heel spannend is. Maar als ik de startlijst bekijk doen er bijna geen onervaren paarden mee en degene die wel onervaren zijn hebben een heel ervaren ruiter op de rug. :D

Even een vraagje, in welke reeks wordt bij jullie het NK vijfjarige verreden?
Bij ons hier in België is dat in de jonge paarden reeks, die gelijk staat aan licht bij ons in België.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 20:49

schoentje schreef:
Denk dat ze NK niet zomaar aflassen.
Ze zullen idd eerder uitwijken naar andere, drogere stukken.

ach vorig jaar zijn ze ook verzet, en de KNHS bodem kan weinig hebben en het weer wat ze voorspellen is niet al te best.
Ben benieuwd, heb Beat iig goed voor elkaar dus hoop het van niet :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 20:50

Pops schreef:
_Sim_ schreef:

Zo hoog vond ik het niet staan vorig jaar en het was ook zeker niet technisch. Had wel wat combinaties verwacht eigenlijk. Maar ik ben wel met je eens dat het voor onervaren paarden best heel spannend is. Maar als ik de startlijst bekijk doen er bijna geen onervaren paarden mee en degene die wel onervaren zijn hebben een heel ervaren ruiter op de rug. :D

Even een vraagje, in welke reeks wordt bij jullie het NK vijfjarige verreden?
Bij ons hier in België is dat in de jonge paarden reeks, die gelijk staat aan licht bij ons in België.

Het is bij ons gelijk aan de klasse L dress L spring en L sgw
dus dressuur bevat de oefeningen als overgangen stap draf galop en wijken
Springen staat op 1 meter / 1,10
en de cross op 90 cm geloof ik.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:54

Ben vandaag even over de baan gestapt. De bodem tegen de bosrand is prima, dan hebben ze nog wat hindernissen achter de dressuurbanen op zand en de de haag om de dressuurbaan die te springen is. Dan hebben ze volgens mij genoeg losse hindernissen die ze ergens op de drogere stukken kunnen plaatsen.
Ik ben ook een stuk op het terrein links naast de buiten losrijbanen geweest, dat was echt wat minder.
Het springen en dressuur kunnen ze evt naar binnen verplaatsen.
Aflassen gaat niet gebeuren verwacht ik.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:56

Carmen85 schreef:
De hindernissen die je mag verkennen liggen langs het galoppeerpad. Daar mag je langs stappen omdat sommige paarden dat pad een beetje spannend vinden. Vorig jaar mocht dat ook. Heb ik niet gedaan, naar mijn idee wordt paard daar alleen maar kijkeriger van. Maar de meeste deelnemers maakten wel gebruik van die mogelijkheid, vaak met een paar paarden tegelijk.

Ik zou het ook niet doen... Hier bij ons doen ze dat al helemaal niet al hebben sommige vijfjarige wel voordeel als ze al eens het water zijn ingegaan.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:00

Evony: Leuk om te weten. Bij ons is de dressuurproef erg basis, geen wijken, beetje verruimen, wat overgangen enzovoort. Springen staat op 1 meter en cross ook. :)
Wij hebben wel op iedere wedstrijd een reeks jonge paarden en da's dus wat ik hierboven omschreven heb. Jonge paarden is bij ons 5 en 6 jarige samen, op het BK 5jarige worden de vijfjarige natuurlijk appart geklasseerd.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:06

Ik heb het crossje gezien!
Net even overheen gestapt met een van m'n springpaardjes.
Mooiere cross als die er 2 jaar geleden stond. Die van vorig jaar heb ik niet gezien, maar die was geloof ik niet veel anders als het jaar ervoor.
De afstanden tussen de hindernissen zijn nu veel groter, er staat 1 kort lijntje in, geen combinatie, een afsprong het water in, een trakhener met water, een sprong de dressuurbaan in, onder de brug door, over een hindernis het grote veld op en vanuit de losrijbaan (die met crosshindernissen achter de dressuurbaan) schuin het veld op springen. Verder wat losse hindernissen op het veld achter de dressuurbaan en op de wei rechts achterin. De baan langs de bosrand en het weiland helemaal links achterin word dus niet gebruikt. Het is niet te zwaar, maar wel wat uitdagender dan de vorige keren. De bodem lijkt goed.

Het springparcours staat er ook al. Dat lijkt goed aan de maat te staan. Echt een licht L parcours. Ik weet nog dat 2 jaar geleden bijna iedereen foutloos reed over het 90cm parcoursje.

Ik heb er zin in!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 10:32

Een afsprong het water in? Of over een sprong het water ?
Klinkt goed!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:43

Klinkt als een mooie cross!
Vind het erg jammer dat ik donderdag moet werken, was graag even komen kijken..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 10:46

Jammer dat je er niet bij kunt zijn Jits!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:16

Hoe laat beginnen ze morgen met de cross? Kan het zo snel niet vinden met mijn telefoontje. :o

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:04

Evony schreef:
Een afsprong het water in? Of over een sprong het water ?
Klinkt goed!

een afsprong.
Voor de afsprong loopt het iets omhoog, omdat ze anders geen afsprong konden creëren in die plas. Het lijkt me best een spannende waterbak voor sommige paarden, ook omdat het van het terein, de mensen en de andere paarden af gebouwd staat.