[SGW] Anouk @ 1e crosstraining met Adami

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 22:38

dat is zo Storm, maar wij zien het verschil niet tussen moderator en Storm. daarnaast was je niet de enige moderator die reageerde.

natuurlijk doen we al wat aan haar houding, vandaar dat ze op les zit. de gediplomeerde instructeur werkt hier aan tijdens de les.

soms is het gewoon erg jammer dat je trots/enthousiast bent, de foto's hier hebt geplaatst - in bed ligt en denkt OMG waarom heb ik ze ook op bokt gezet. komt altijd gez..... mee, terwijl op alle andere fora niemand wat negatiefs zeggen omdat ze weten dat tijdens een les was / het een meisje van 11 is / haar aller eerste training was / zij natuurlijk bloedje zenuwachtig was / je weer gez... krijgt van pennyponymeisjes die vaak niet eens een eigen pony hebben.

maar inderdaad, aldoende leert men en is het de laatste keer dat er foto's op bokt wordt geplaatst en alleen nog maar op alle andere fora waar men wel "normaal" kan reageren.

het is namelijk natuurlijk logisch dat ze dressuur en springles krijgt en niet zomaar naar een crosstraining gaat, lijkt me toch wel duidelijk.

BlackShadowZ

Re: Anouk @ 1e crosstraining met Adami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:42

Nu zeg je" die nieteens een eigen pony hebben". Je hoeft echt niet perse een eigen pony te hebben om veel ervaring op te doen.En je vraagt toch zelf om opbouwende kritiek, nou die geven wij.En ja op deze foto's is nu eenmaal meer kritiek te geven dan op een foto van iemand die zz zwaar rijd, maar dat is toch ook logisch?Anders moet je gewoon in je OP zetten dat je ze gewoon voor de leuk wilt laten zien, en dat je geen comentaar hoeft.Klaar is klara, probleem opgelost.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:48

Karrimh, ik kan me voorstellen dat het soms moeilijk is om de reacties te lezen als je zelf zo trots bent. Is ook niet altijd leuk en het is ook wel zo dat men op Bokt niet altijd even genuanceerd is.

Maar blijf juist wel foto's plaatsen, juist als je ziet dat Anouk vooruit is gegaan, zet er dan ook een link naar dit topic bij en je zult zien dat er heel veel leuke reacties bijzitten :j
En het is juist goed dat je foto's neerzet waar het niet helemaal goed gaat, we heten nu eenmaal niet allemaal Anky van Grunsven of in dit geval, Tim Lips. Dus alleen 'ooh' en 'aaah' reacties komen niet, maar juist ook reacties waar je iets van kunt leren. Er zitten een hoop mensen op Bokt met ervaring.

Ikzelf heb ook wel eens een topic geopend met mijn jonge (toendertijd) 3-jarige paard, ik was apetrots op hem, maar hij liep fors te diep en ben daar ook flink op aangesproken. Maar ik ben er toen wel op gaan letten dat het neusje er meer uitkwam met het rijden. Op het moment dat ik de reacties kreeg, vond ik het niet leuk, maar ik heb er wel een hoop aan gehad :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:51

Ook eens met Storm, ik vond het echt absoluut gewoon een 'normale' reactie hoor! Dus ik snap eerlijk gezegd niet wat nu het punt is waar je je zo druk om maakt? Het is toch heel normaal dat een 11 jarige er nog niet perfekt op zit, en nog veel moet leren? Dat mag je toch best zeggen (zelfs als je 13 bent!) want dat is buiten een stoer meisje en gave pony toch wat je óók ziet op de foto's???
Het is een leuke combi en ik doe het haar waarschijnlijk niet na hoor! (als ik het al zou doen, zou ik ook zo moelijk kijken hahha ;) )
Veel plezier samen zou ik zeggen!

norwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:23

Volledig ONEENS met Storm.
Zoals HalloDan aangeeft is het volkomen normaal dat een bij de cross beginnend ruiter nog niet geheel perfect op haar paard zit en dit hoeft dan niet nog eens extra ingewreven te worden. Dat is geen stimulans voor betrokkene.
Ongevraagde "adviezen" kunnen vaak beter achterwege blijven. Als op bepaalde onderdelen advies van bokkers op prijs wordt gesteld dan wordt daar wel om gevraagd.

Ik vind het nog al naief te veronderstellen dat een ruiter MET VOLDOENDE DESKUNDIGE BEGELEIDING op adviezen zoals die van Storm zit te wachten. Als opbouwend zijn ze in ieder geval niet overgekomen.

En de "pony" is een Arabisch Volbloed en tweevoudig Europees Kampioen Allround (dressuur, springen, speed, liberty, cross, polebending, en classic pleasure). Met zo'n paard komt Anouk er zeker wel.
Het hoofdstel wordt natuurlijk niet veranderd.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:27

Moderatoropmerking:
Het oneens zijn met de adviezen of meningen van een ander is prima, daar is het hier een vrij forum voor.
Maar wij vinden het op Bokt wel belangrijk dat er respectvol met elkaar om gegaan wordt.
Als een topic op een openbaar forum geplaatst wordt, dan is daar commentaar/advies/meningen op te verwachten, anders moet een topic simpelweg niet geopend worden.

Men geeft onderbouwde kritiek en tips om mee verder te werken. Of die aangenomen worden of niet, is vrije keus, maar hou het hier wel netjes graag.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:35

Sorry, maar dat kan je nu eenmaal verwachten als je foto's plaatst. Zolang er niet neerbuigend, onaardig en/of respectloos gereageerd wordt moet je daar dan ook een klein beetje tegenkunnen hoor! En supertop dat dat meisje zo'n 'top Arabischvolbloed' onder haar kont heeft hoor en die zal haar vast ver brengen, maar doen jullie nu zelf niet een beetje neerbuigend? Net als de opmerkingen over Pennymeisjes die 'niet eens' een eigen pony hebben? Dat komt in mijn ogen respectlozer over dan de opmerkingen over de foto's.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:44

norwind schreef:
Volledig ONEENS met Storm.
Zoals HalloDan aangeeft is het volkomen normaal dat een bij de cross beginnend ruiter nog niet geheel perfect op haar paard zit en dit hoeft dan niet nog eens extra ingewreven te worden. Dat is geen stimulans voor betrokkene.
Ongevraagde "adviezen" kunnen vaak beter achterwege blijven. Als op bepaalde onderdelen advies van bokkers op prijs wordt gesteld dan wordt daar wel om gevraagd.

Ik vind het nog al naief te veronderstellen dat een ruiter MET VOLDOENDE DESKUNDIGE BEGELEIDING op adviezen zoals die van Storm zit te wachten. Als opbouwend zijn ze in ieder geval niet overgekomen.

En de "pony" is een Arabisch Volbloed en tweevoudig Europees Kampioen Allround (dressuur, springen, speed, liberty, cross, polebending, en classic pleasure). Met zo'n paard komt Anouk er zeker wel.
Het hoofdstel wordt natuurlijk niet veranderd.

De pony kan geweldig zijn en en 2 keer kampioen geweest, als de ruiter en niet goed opzit kom je nergens.Dit is niet tegen anouk of ts bedoeld hoor, maar met alleen een goed paard kom je er echt niet.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:55

Als je er zelf plezier in hebt en wilt leren en ook nog eens een leuk paard kom je er wel hoor!
En als het paard al heel wat gewend is kun je daar weer van leren !

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:59

Ik hoop dat Anouk ook goede mentale begeleiding gaat krijgen.
Omgaan met tegenslag en andere meningen en dergelijke :)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:04

kim 345, natuurlijk is dat zo, maar ik zeg ook met ALLEEN een geweldig paard kom je er echt niet.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:33

Ik hoop dat ze gewoon lekker doorgaat, zo'n eerste crosstraining is gewoon loeispannend en soms best eng.
Ik neem ook aan dat de meesten van ons de eerste crossles niet bezig waren met technisch goed rijden er van uitgaand dat iedereen die hier post die wel heeft gehad.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:40

Ik vind het heel stoer, dapper en knap van je dochter! En je hebt zelf ook meer dan voldoende ervaring met paarden dus met de begeleiding zal het vast wel goed zitten. Ik vraag me af hoe wij met z'n allen reden op die leeftijd, toen was voor iedereen toch alle begin moeilijk! Behalve alle natuurtalenten hier dan! Pony is niet van suiker en menig manege paard en ook pension paard zal jaloers zijn op hem hoor. Lekker door gaan oefenen en leren met der, zolang ze der van genieten pony en kind komt het vast goed. En tuurlijk zijn er op en aanmerkingen, ik ben benieuwd naar een volgend topic! Dan zien we vast wat die 2 allemaal geleerd hebben in de tussentijd.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:59

Natuurlijk is het hartstikke knap dat je dochter de eerste crossles heeft, en het toch zomaar even doet, en het hartstikke fijn is dat ze zo'n goede pony heeft om op te rijden. Maar ik ben het wel eens met storm. Het kan inderdaad niet geweldig gaan zo'n eerste crossles, maar als je je balans voor elkaar hebt in de dressuur en een goede houding hebt, wordt het allemaal een stuk makkelijker met springen. Ik hoop dat je toch nog een volgend topic plaatst en dat we de vooruitgang kunnen zien. Want ik ben ervan overtuigd dat het allemaal goed gaat komen!

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:24

Storm schreef:
Karrimh, ik kan me voorstellen dat het soms moeilijk is om de reacties te lezen als je zelf zo trots bent. Is ook niet altijd leuk en het is ook wel zo dat men op Bokt niet altijd even genuanceerd is.

Maar blijf juist wel foto's plaatsen, juist als je ziet dat Anouk vooruit is gegaan, zet er dan ook een link naar dit topic bij en je zult zien dat er heel veel leuke reacties bijzitten :j
En het is juist goed dat je foto's neerzet waar het niet helemaal goed gaat, we heten nu eenmaal niet allemaal Anky van Grunsven of in dit geval, Tim Lips. Dus alleen 'ooh' en 'aaah' reacties komen niet, maar juist ook reacties waar je iets van kunt leren. Er zitten een hoop mensen op Bokt met ervaring.

Ikzelf heb ook wel eens een topic geopend met mijn jonge (toendertijd) 3-jarige paard, ik was apetrots op hem, maar hij liep fors te diep en ben daar ook flink op aangesproken. Maar ik ben er toen wel op gaan letten dat het neusje er meer uitkwam met het rijden. Op het moment dat ik de reacties kreeg, vond ik het niet leuk, maar ik heb er wel een hoop aan gehad :)

Ik ben het met al je reacties eens, jij hebt er veel verstand van lijkt mij ;) Dat van die opmerking over 13jarigen vind ik trouwens belachelijk ... :?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 18:59

fijn dat een hoop mensen toch wel kunnen begrijpen hoe lastig zo'n eerste training is.

ik zal het nog 1x uitleggen en dan houd ik er over op:
ik heb niets gezegd over 13 jarige dat was iemand anders
ja ze rijdt ook dressuur- en springles, beetje onverantwoord om zonder een van twee naar een crosstraining te gaan.
natuurlijk is haar houding nog niet goed en daar wordt aan gewerkt
natuurlijk kunnen we tegen opbouwende kritiek, maar niet tegen sommige zeer negatief uitgedrukte onervaren pennyponymeisjes. er is zelfs een meisje van 20 die zo stoer was om mij een pb te sturen om mij met me hoofd uit de wolken te halen. ze rijdt heel lang en veel disciplines weet alles zoveel beter.
de instructeur heeft ook tijdens de les aan haar houding gewerkt, maar ze is pas 11 en is de 1e training. ja we gaan door en het zal per keer beter gaan.
betreft de touw op de hals van het paard is inderdaad een handige en nuttige tip, bedankt hiervoor ;)

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:04

Ik snap dat het soms niet zo leuk is om (in jouw ogen)kritiek te horen over foto's waar jij heel trots op bent. Maar wij willen jullie graag helpen en geven tips, maar als jij die tips niet wil moet je het de volgende keer in je op zetten. En als wij tips geven is het jou keus om ze te volgen of niet ,maar de tips die hier gegeven zijn ook in het belang van de pony. Dat het haar eerste keer is en dat ze het nog niet helemaal geweldig doet, tsja die tijd hebben wij ook allemaal gehad en willen juist dat het meisje nog beter gaat rijden.

Citaat:
krijgt van pennyponymeisjes die vaak niet eens een eigen pony hebben.

Dit snap ik dan weer niet, en jij zegt dat sommige andere mensen respectloos reageren. Ik reed namelijk met mijn eigen pony een stuk slechter dan mijn vriendin die altijd de ondeugende pony's reed op de manege. De eene heeft gewoon het geluk dat de ouders er de plek en/of geld voor hebben zo'n pony te onderhouden. Dan maakt het hebben van een eigen pony echt niet uit...

Verder een leuke pony en dat het meisje er nog ver mee mag komen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:24

Karrimh schreef:
fijn dat een hoop mensen toch wel kunnen begrijpen hoe lastig zo'n eerste training is.

ik zal het nog 1x uitleggen en dan houd ik er over op:
ik heb niets gezegd over 13 jarige dat was iemand anders
ja ze rijdt ook dressuur- en springles, beetje onverantwoord om zonder een van twee naar een crosstraining te gaan.
natuurlijk is haar houding nog niet goed en daar wordt aan gewerkt
natuurlijk kunnen we tegen opbouwende kritiek, maar niet tegen sommige zeer negatief uitgedrukte onervaren pennyponymeisjes. er is zelfs een meisje van 20 die zo stoer was om mij een pb te sturen om mij met me hoofd uit de wolken te halen. ze rijdt heel lang en veel disciplines weet alles zoveel beter.
de instructeur heeft ook tijdens de les aan haar houding gewerkt, maar ze is pas 11 en is de 1e training. ja we gaan door en het zal per keer beter gaan.
betreft de touw op de hals van het paard is inderdaad een handige en nuttige tip, bedankt hiervoor ;)

Voor een 11 jarige is het ook hartstikke knap en stoer hoor! Lijkt me dat je zelf als ruiter ook wel ziet dat het plaatje nog niet zo heel mooi is en dat dat heus nog wel komt. Het was misschien handig geweest dat als nuancering bij de foto's erbij te zetten zodat je die reacties dan vóór bent. (in mijn ogen best logische reacties, als je het meisje persoonlijk niet kent, maar als moeder kijk en denk je natuurlijk anders)
Maar nogmaals, je mag trots op die 2 zijn!

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:38

Ik zou het er zeker niet nadoen.
Ik vind dat sommige wel een beetje fel reageren.
Ze is 11 en het is puppyles.
Mijn advies, gewoon lekker doorgaan en een halstertouw op de nek van het paard.
Ze moet denk ik nog vertrouwen krijgen in het paard en de sprongen en dan gaat ze vanzelf meer ontspannen.

Heel veel succes en blijf zeker foto's plaatsen.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:35

wat een stoere foto's zeg!!
en wat een lekker koppie heeft die pony!! hij heeft er plezier in!!

Ik vind dat het nog best wel goed gaat voor de eerste x! ik denk dat het redelijk moeilijk is om soms je evenwicht te bewaren en dat je daar echt even in moet komen... Ik denk dat als ze een aantal lessen verder is en weer fotos plaatst, dat het dan al een veel ander beeld geeft!!

Ik geef dus even geen commentaar.. alleen de tip om hard te oefenen en over een aantal weken nieuwe fotos te plaatsen ;) ... ik ben benieuwd!!!!

Succes!!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:06

Hm, wat een sfeer hier :D
Het meisje lijkt het wel wat spannend te vinden (haar gezichtsuitdrukking gezien) dus dapper dat ze er voor gaat. Hopelijk kan ze veel leren van deze pony. Over haar handen en houding is genoeg gezegd. Probeer niet de nadruk erop te leggen dat het zo'n goede pony is en dat ze er dus wel ver mee kan komen. Dat kan tegenvallen, en daarnaast kan dat veel druk op het meisje leggen :)

De bokkers reageren puur op wat ze zien. Ze hebben geen voorkennis over wie dit meisje is, op wat voor pony ze zit, etc. Dus als we dan vragen naar hoe het met de basis zit, is dit opbouwend bedoeld. Ik ga dan ook mee met Storm. Trouwens, mod-opmerkingen en hun normale posts zijn toch te onderscheiden door of de tekst wel of niet in een groene balk zit?

@ norwind Wat er werd gezegd over: liever geen ongevraagd advies geven.
Dan moet je het niet hier op bokt plaatsen, maar in je eigen foto-album oid :) dan krijg je ook niet het advies.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:34

Ik geloof dat alleen HAW een subforum is waar je kritiek en complimenten kunt krijgen over je rijstijl.
Dit is ITP en daar gelden andere regels als ik me niet vergis.

Ik vraag me af hoe jullie reden op een eerste crossles toen je 11 was en van een shet naar een echt sport paard bent gegaan :?

Toen ik 11 was, reed ik nog manegelesjes op manegepaarden die echt niets konden. Ik vermoed dat dit bij de meeste mensen zo is geweest. De dressuurmatige techniek die wij toen hadden is al niet te vergelijken met die Anouk nu al beheerst :n
Nu rijd er een meisje van 11 jr op een topsportpaard een eerste crosslesje (voor beginners) en onder deskundige begeleiding, en wordt er door sommige echt wel fout gereageerd. En het isook zo dat actie -> reactie oproept...

Ja ze is wat gespannen, maar dat is iedereen bij een eerste crossles, dat weet ik zeker.
Daarbij is er deskundige begeleiding bij, meerdere zelfs. Die zullen haar echt wel tips hebben gegeven, daar kun je vanuit gaan...

Ontopic reactie zoals het hoort: ;)

Het is nog wat onwennig en wat gespannen Anouk, maar dat is normaal bij een eerste crossles. Ik heb er alle vertrouwen in dat de instructeur je hiermee helpt en dan zie ik graag vergelijkingsfoto's terug van je over een tijdje!
Blijf vooral zo doorgaan, dan kom je er wel! Super dat je dit durft! Petje af!

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:06

ziet er leuk uit!!!
waar was dit???

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:06

Dit was tijdens de puppytraining in Moordrecht, gegeven door Richard ten Kate, geregeld door Donna Oudshoorn.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:44

wat een leuk dier!
Ik vind dat de ruiter wel wat krampachtig erop zit, ze geeft niet mee en blijft staan.