Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)norwind schreef:Volledig ONEENS met Storm.
Zoals HalloDan aangeeft is het volkomen normaal dat een bij de cross beginnend ruiter nog niet geheel perfect op haar paard zit en dit hoeft dan niet nog eens extra ingewreven te worden. Dat is geen stimulans voor betrokkene.
Ongevraagde "adviezen" kunnen vaak beter achterwege blijven. Als op bepaalde onderdelen advies van bokkers op prijs wordt gesteld dan wordt daar wel om gevraagd.
Ik vind het nog al naief te veronderstellen dat een ruiter MET VOLDOENDE DESKUNDIGE BEGELEIDING op adviezen zoals die van Storm zit te wachten. Als opbouwend zijn ze in ieder geval niet overgekomen.
En de "pony" is een Arabisch Volbloed en tweevoudig Europees Kampioen Allround (dressuur, springen, speed, liberty, cross, polebending, en classic pleasure). Met zo'n paard komt Anouk er zeker wel.
Het hoofdstel wordt natuurlijk niet veranderd.
Storm schreef:Karrimh, ik kan me voorstellen dat het soms moeilijk is om de reacties te lezen als je zelf zo trots bent. Is ook niet altijd leuk en het is ook wel zo dat men op Bokt niet altijd even genuanceerd is.
Maar blijf juist wel foto's plaatsen, juist als je ziet dat Anouk vooruit is gegaan, zet er dan ook een link naar dit topic bij en je zult zien dat er heel veel leuke reacties bijzitten
En het is juist goed dat je foto's neerzet waar het niet helemaal goed gaat, we heten nu eenmaal niet allemaal Anky van Grunsven of in dit geval, Tim Lips. Dus alleen 'ooh' en 'aaah' reacties komen niet, maar juist ook reacties waar je iets van kunt leren. Er zitten een hoop mensen op Bokt met ervaring.
Ikzelf heb ook wel eens een topic geopend met mijn jonge (toendertijd) 3-jarige paard, ik was apetrots op hem, maar hij liep fors te diep en ben daar ook flink op aangesproken. Maar ik ben er toen wel op gaan letten dat het neusje er meer uitkwam met het rijden. Op het moment dat ik de reacties kreeg, vond ik het niet leuk, maar ik heb er wel een hoop aan gehad
Dat van die opmerking over 13jarigen vind ik trouwens belachelijk ...
Citaat:krijgt van pennyponymeisjes die vaak niet eens een eigen pony hebben.
Karrimh schreef:fijn dat een hoop mensen toch wel kunnen begrijpen hoe lastig zo'n eerste training is.
ik zal het nog 1x uitleggen en dan houd ik er over op:
ik heb niets gezegd over 13 jarige dat was iemand anders
ja ze rijdt ook dressuur- en springles, beetje onverantwoord om zonder een van twee naar een crosstraining te gaan.
natuurlijk is haar houding nog niet goed en daar wordt aan gewerkt
natuurlijk kunnen we tegen opbouwende kritiek, maar niet tegen sommige zeer negatief uitgedrukte onervaren pennyponymeisjes. er is zelfs een meisje van 20 die zo stoer was om mij een pb te sturen om mij met me hoofd uit de wolken te halen. ze rijdt heel lang en veel disciplines weet alles zoveel beter.
de instructeur heeft ook tijdens de les aan haar houding gewerkt, maar ze is pas 11 en is de 1e training. ja we gaan door en het zal per keer beter gaan.
betreft de touw op de hals van het paard is inderdaad een handige en nuttige tip, bedankt hiervoor
... ik ben benieuwd!!!!
dan krijg je ook niet het advies.