[WN] Voedingssupplementen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:44

MissPK schreef:
Hmm...vaag verhaal! :)) Want jong of niet aanleg is bij mijn weten nog steeds niet op foto's te zien :n

inderdaad,daarmee dat ik er ook mee gelachen heb
maar ik ben het niet vergeten dat het gezegd is,je moet alle opties open houden.
ik heb alleen een kleine keuring laten doen toen ik hem kocht
en bloed laten nakijken.
het is voor mij geen sportpaard en hij was ok op de buigproeven dus.....

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:54

Tja zelf weten wat je daarmee doet natuurlijk, persoonlijk ben ik wel zo dat ik álles van mijn paard zeker wil weten tot zover dat mogelijk is natuurlijk ;) Sportpaard of niet je hebt blijkbaar wel dingen waar hij lichamelijk tegenaan loopt en een simpele foto kan misschien veel zekerheid geven in dit geval.
Maar goed, iedereen is anders.

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:01

MissPK schreef:
Tja zelf weten wat je daarmee doet natuurlijk, persoonlijk ben ik wel zo dat ik álles van mijn paard zeker wil weten tot zover dat mogelijk is natuurlijk ;) Sportpaard of niet je hebt blijkbaar wel dingen waar hij lichamelijk tegenaan loopt en een simpele foto kan misschien veel zekerheid geven in dit geval.
Maar goed, iedereen is anders.

probleem zit in de schouders,ik weet niet hoever het mogelijk is om daar foto's van te maken
de revalidatie arts/ostheopaat zegt dat hij goed in elkaar zit,
ik heb er 2 goede ostheopaten aan gehad 1 acupunctuurgeval en ontelbaar veel dierenartsen
oorzaak.... aliens,kabouters??? geen idee ze vinden het niet
behalve dat vit e tekort dan
misschien eens naar de kliniek met hem

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:15

Het kán dus ook nog in zijn hoeven zitten ;) Succes!

TS om weer even on topic te gaan :D
Ik voer geen standaard supplementen bij als er geen afwijkingen zijn gevonden in het bloed, bij ziekte/blessures wil ik wel eens een periode wat ondersteunends geven maar voor de rest laat ik nu gewoon bloed prikken zo'n 1x per jaar, of bij problemen eerder, en zo kan ik met zekerheid zien of hij iets mist of niet en gericht iets gaan geven indien nodig.

desiree70

Re: Voedingssupplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:45

ik geef mijn paard 1/2 bix per dag, verdeeld over 2 voerbeurten. Als ik gewerkt heb met mijn paardje krijgt hij 1/4 bix extra. Bij de bix doe ik per voerbeurt 2 scheppen pavo daily plus. Dat is een soort lucerne maar zonder melasse en met magnesium. De bix is trouwens een gewone basisbrok. Door de bix en de lucerne gooi ik van allerlei kruiden die ik bij de paardendrogist bestel. Gewoon lekker. Die van mij staat niet op de wei maar op een zandpaddock dus kan dit niet zelf uit het gras halen.
Verder krijgt hij na het trainen gelatinaat en Naf 5star voor zijn benen. Ik rijd reining en de oefeningen zijn toch best een belasting voor de paardenbenen. Ik geef het dus preventief. Verder krijgt hij natuurlijk de hele dag onbeperkt hooi. Helaas kan hij absoluut niet tegen kuil, krijgt hij diarree van.
Ik heb een tijdje Subli senior Priores gevoerd, dat is een compleet voer met heel veel vezels in slobber vorm voor paarden die slecht kunnen eten door ouderdom of iets aan hun tanden. Mijn paint had hem namelijk tegen zijn wang geraakt en daardoor was zijn kies afgebroken en dus scherp. (Nu is dit inmiddels uitgegroeid na vele bezoeken aan de tandarts....) maar ik was wel heel tevreden over het voer!