[WN] Veulenopfokranch?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:26

ik had voor tedel gekozen omdat ik wilde dat ie in groepsverband zou opgroeien en omdat ze daar een grote groepsbox hebben.
De planning was dat ie daar tot zijn minimaal 2e jaar zou blijven. Toen echter de plannen kwamen dat er geen oudere hengsten meer op de ranch zelf mochten blijven dacht ik al dat hij misschien iets eerder naar huis moest ik wil hem namelijk zo lang mogelijk hengst laten en als het kan misschien wel voor altijd.
Nu doordat ie ziek is geworden is hij dus na 3 maanden al thuis en ik breng hem ook niet meer terug ik blijf niet heen en weet zeulen met hem en nu kan hij hier ook in een kudde met zijn leeftijd - 1 en 2 jarige

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:57

Oke, maar wat gebeurt er met mijn -net afgespeende- veulen als ik hem daar naartoe breng? Komt 'ie in een groep met alleen andere veulens of is dat een gemengde kudde met paarden van verschillende leeftijden?

yesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:07

sflj schreef:
Oke, maar wat gebeurt er met mijn -net afgespeende- veulen als ik hem daar naartoe breng? Komt 'ie in een groep met alleen andere veulens of is dat een gemengde kudde met paarden van verschillende leeftijden?

Rick hadden we ook net 2 uur afgespeend ofzo, eenmaal op texel kwam hij eerst met een ander veulentje in 1 box om te wennen. 2 dagen later ging hij bij de rest v/d groep en dat ging heel erg goed! Haha!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:59

Spirit werd direkt in de groep gedaan.

maar om op je vraag te komen ze lopen per leeftijd dus geen gemengde kuddes van verschillende leeftijden bij de veulens. De oudere paarden staan wel in verschillende leeftijden

DennisC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:28

Dus alleen veulens. Maar dat is eigenlijk toch ook niet natuurlijk. Zo wordt een veulen dus ook niet op z'n nummer gezet door een volwassen paard.

en dat is lijkt me ook belangrijk!!!

yesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:42

DennisC schreef:
Dus alleen veulens. Maar dat is eigenlijk toch ook niet natuurlijk. Zo wordt een veulen dus ook niet op z'n nummer gezet door een volwassen paard.

en dat is lijkt me ook belangrijk!!!

Er loopt wel een ouder paard tussen, "brigadier" een hackney speelt zo nu en dan een beetje voor oppas opa Haha!

yesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:44

Haha! Kijk en zo goed ziet ons kind er nu uit! (we zijn afgelopen weekend weer geweest!) *trots* Hij is zo gegroeid, hij is nu 1.22!!! Cool

Afbeelding

Afbeelding

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:06

Hallo,

Ik heb mijn Appaloosa hengstveulentje samen met twee andere pony's eentje is een maand ouder (quarter merrie) en een anderhalf jarige bonte Welsh Tinker kruising bij een boer in Bunschoten/Spakenburg staan.

Ze staan nu met z'n drieen in een belachlijke grote stal (echt groot) met lekker veel stro en hele mooie kuil, in een hele grote schuur (word s'avonds dicht gedaan)en komen er elke dag even uit.
Aangezien die boer ook aan schapen en kalveren opvok doet mogen ze met dit hele natte weer niet het weiland op omdat ze dan alles vertrappen.
We hebben dus nu op het zand een behoorlijke paddock gemaakt zodat ze toch hun energie kwijt kunnen.
Gelukkig is dit maar tijdelijk.
Nog even en dan staan ze weer heerlijk met z'n drieen op het gras!

Ik ga 4 dagen in de week naar hem toe, aangezien hij nog erg jong is (10mnd) doen we niet veel meer als poetsen hoeven krabben, heeeel veeeel knuffelen (vind hij helemaal te gek!) en af en toe een stukje wandelen.
Binnen kort is het wat langer licht en dan ga ik proberen om een paar keer (2 a 3x) per week een stukje met hem te wandelen.
Toen ik hem kocht was hij 5 mnd en nog geen meter hoog, hij is nu inmiddels 1.15m en groeit als kool.

Gr Alice