[WN] onverwachts over van engels naar western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:07

Van Harte gefeliciteerd en heel veel plezier met elkaar! *\o/*

Richmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:57

Ik ben afgelopen jaar met een van onze fokmerrie's overgestapt van dressuur naar western. Het is een 10 jarige KWPN Trakhener merrie van 1.60 met een behoorlijk pittig karakter, maar heb eigenlijk weinig problemen ondervonden.
Het paard pakte het allemaal heel snel en goed op en reageerde perfect op de hulpen alsof ze nooit anders heeft gedaan.
Ze is niet echt geschikt voor bv reigning; ze is veel te druk en is na 'twee snelle cirkels' moeilijk rustig te krijgen ;)
Pleasure doet ze geweldig maar cutting en workingcowhorse zijn meer 'haar' ding ze heeft cowsense en is zelfs zo 'nijdig' dat ze de koeien bijna wil grijpen.
Persoonlijk denk ik niet dat je 'met een paar lesjes' de basis wel te pakken hebt, maar met een goeie trainer kan het inderdaad heel snel gaan. Veel plezier dus!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 20:09

Het gaat eigenlijk niet eens zo verkeerd *\o/*
Mijn lerares loopt veel om me heen als ik aan het rijden ben en geeft me steeds fijne tips.
Geval is nu wel dat lieve Sjaak mij nu aan het uit testen is gegaan vandaag :')
Daar ben ik compleet nog niet klaar voor, ik had er vandaag dus wel even een hele kluif aan.
Morgen gaat juf even voor rijden en dan krijg ik meer tips...........heerlijk om zo iemand in je buurt te hebben zeg *\o/*
Sjaak is ook erg scheef wat het inbuigen voor mij extra moeilijk maakt........maar ik ben gelukkig een volhouder......we komen er wel, we hebben de tijd :j