Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heb laatst geoefend met een vriendin en zij kon haar overal aanraken zonder problemen. Maar het is ook echt zo'n troetel pony xD geniet van alle aandacht die ze krijgt! Jet schreef:Dat drinken is inderdaad vak wel een lastig punt. Met die van mij doe ik vaak appels in vieren gesneden in het water. Die vist ze er dan uit en dan krijgt ze gelijk vocht mee naar binnen. Op die manier gaat ze dan uiteindelijk ook drinken als het nodig is.
Ook kan je bij groompunten eerst het water aanbieden en dan pas koelen, na de finish tot voor de nakeuring kan je ook eerst water aanbieden voordat je ze laat eten en je ze verder verzorgt.
griebels schreef:over het drinken maak ik me niet druk... Ik weet dat die van mij pas gaat drinken na de eerste vetgate.. Eerder heeft hij geen dorst...
Het paard kan zijn eigen hydratatie niet goed inschatten, en weet niet hoelang hij zich niet moet inspannen die dag, en dat het misschien die middag nog heel warm gaat worden...
kim345 schreef:De onderzoekjes gaat bij mij hopelijk wel goed komenHeb laatst geoefend met een vriendin en zij kon haar overal aanraken zonder problemen. Maar het is ook echt zo'n troetel pony xD geniet van alle aandacht die ze krijgt!
griebels schreef:Liek drinkt meteen het eerste groompunt na de vetgate...
Zijn turgor is nooit 0, ook niet bij de voorkeuring of thuis. Hij heeft gewoon niet zoveel nodig. Naarmate de wedstrijd vordert wordt zijn turgor beter.
Verder verliest Liek nooit veel vocht, dus ik denk dat hij daarom niet eerder aan drinken denkt
kim345 schreef:Jet schreef:Dat drinken is inderdaad vak wel een lastig punt. Met die van mij doe ik vaak appels in vieren gesneden in het water. Die vist ze er dan uit en dan krijgt ze gelijk vocht mee naar binnen. Op die manier gaat ze dan uiteindelijk ook drinken als het nodig is.
Ook kan je bij groompunten eerst het water aanbieden en dan pas koelen, na de finish tot voor de nakeuring kan je ook eerst water aanbieden voordat je ze laat eten en je ze verder verzorgt.
Heb je dan een appel mee tijdens wedstrijden? ;p
en je moet zoveel meer meenemen dan je denkt
Karrimh schreef:DA doet niet alleen het paard overal aanraken, ook de oogleden worden bekeken, binnenkant van de lip, velletje trekken, rug voelen (drukken) enz enz... meeste paarden vinden dit de 1e paar x helemaal niets.
(totnu toe)
(hij sjokt liever achter me, dan naast me).