[WN] Zadel van P. Simons in de westernspecial hofslag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:51

candy schreef:
:D Ben blij Janpieter dat jij het stukje goed gelezen hebt en dat je een goede uitleg hebt gegeven. Anders denken de mensen die niet bekend zijn met het westernrijden dat zo iemand als Peter Simons een niet passend zadel gebruikt.

Ik hoop dat de tekst bij de foto's in de hoefslag dat er ook bij zegt dan, want voor niet-western-zijnde hoefslaglezers kon het wel eens anders overkomen. Knipoog

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:56

Ik heb zelfs gistern nog speciaal de hoefslag gekocht en helaas staat die uitleg er niet bij Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:49

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand die meerdere paarden showt, voor ieder paard een apart showzadel heeft of eventueel aanschaft...Lips are sealed
Die krengen kosten een fortuin... Frusty

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:38

Ik kan me indenken dat mensen dat niet doen, maar als je van je paard verwacht dat ie een prestatie voor je wil neerzetten dan lijkt het me logisch dat ie dat wel liever doet met iets wat niet knelt etc.

Nu zullen de meesten denken 'ach zo'n showzadel dat ligt er maar heel kort op'. Maar de realiteit is vaak anders.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:43

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik even na heb moeten denken, voor ik mijn reactie hier neer zette.

Die terughoudendheid heeft betrekking op het gehele artikel in de Hoefslag:
a) wat is Nederland toch verdomde klein, hé (als je begrijpt wat ik bedoel)? Scheve mond
b) Ons kent ons, niet waar? Ach gut

Totdat ik de korte opmerking van Cornelie las :
“....Aha, maar dat verklaard de boel. Een vlinder fladdert en dat doet dit zadel nu ook...”.
Die sloeg mijns inziens de spijker exact op de kop.

Kijk, Peter Simons en collegae, doen hun uiterste best om positief in de belangstelling te komen. Daar is niets mis mee. Helaas hebben zowel de Hoefslag als Peter, wellicht in de haast, een paar schoonheidsfoutjes niet opgemerkt.

De foto´s Cheese! zijn een aanfluiting. Op de 1e foto (op bokt) kun je als excuus aanvoeren dat het paard sterk met de achterhand onder de body staat. Maar op de 2e foto is de kromming beduidend minder en vliegt het zadel hier nog altijd schuin boven het paard. Klapper op de vuurpijl is echter de latere, grote foto; daar zit tussen paardenrug en skirts zeker 30 cm ruimte.

Om aan alle verdere discussies een eind te maken, moet men eens via Google (Afbeeldingen) gaan zoeken naar plaatjes met “spin” en “slidingstop”. Natuurlijk komen alle zadels van achteren iet los. Maar van fladderen als een vlinder is nergens sprake. Al zou het zadel wel goed passen, dan nog zou ik in “mijn” artikel deze foto´s niet geplaatst willen zien. Peter zal er ook niet blij mee zijn.......