[WN] Nimbly & ik op de Kiowa Ranch!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 15:14

Hihi ja echt veel doen is er niet bij,beetje stappen en wat draven maar verder ook niet,scheelt dat het een vlakke grond is en graseronder dus veert wel iets en wordt niet glad :)

Maar bedankt gaan we ook het tempo wat verlagen!!
Zal proberen volgende week nog keer wat te filmen,moet ik even iemand hebben die kan filmen :P hihi

Fijn dat jullie zo goed helpen en tips geven!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:30

kelz schreef:
kelcy schreef:
nou ja je hebt pas net een switch gemaakt en je paard is nog niet zo lang onderhet zadel dus ik denk dat je het racen een beetje voor lief moet nemen nu.... je mag al blij zijn dat hij goed aanspringt!!

gewoon lekker blijven oefenen joh!!! komt zeker goed :D

Precies, dank je wel :D

hier ben ik het wel mee eens. Het ene paard pakt het sneller op dan de ander. Oke ondersteuning van de ruiter moet er wel zijn. Maar het is ook niet zo dat ze het paard echt tegenwerkt.. en DAT zie ik veel dressuurruiters wel doen! Dit diertje leert vanzelf wel hoe en wat. Gewoon doorgaan met je lessen en het de tijd geven!

Vera

Re: Nimbly & ik op de Kiowa Ranch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 09:02

Nu ben ik het niet eens met mijn voorganger :D
Ja je tempo is hoog maar kennelijk heeft hij dat nu nodig om zijn balans te vinden. Ga je je tempo nu verlagen door hem in te houden, dan gaat hij juist op zijn voorhand lopen.
Langzamer draven en galloperen kost een paard veel kracht en die is er nu nog niet. Dus ik zou het tempo wel GECONTROLEERD hoog houden en pas verlagen als je wat verder in de training bent.
Dat tempo verlagen moet je niet gaan doen door in te houden maar door veel kleine circeltjes te rijden waardoor je pony zijn tempo wel moet verlagen. Hier krijgt hij overigens ook heel veel kracht van.
Vooral als je het binnenachterbeen goed onder de massa laat stappen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:54

heb ook niet gezegd dat de ruiter geen ondersteuning mag bieden, nou juist wel. Maar sommige dingen hebben ook zo hun tijd nodig. Dus als TS gewoon gaat lessen...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:06

Knert, mijn commentaar sloeg niet op jou ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:07

Vera schreef:

sorry.. was namelijk wel de 'voorganger' ...

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 17:13

Bedankt voor de reactie`s begrijp wat jullie bedoelen ;)

Denk inderdaad ook dat hij momenteel het tempo nog nodig heeft,rijd hem wel momenten terug op mijn zit maar hij vind het nog wel moeilijk om een laag tempo aan te houden,maar dat komt vanzelf niet alles kan tegelijk natuurlijk,haha :P

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:08

Knert schreef:
Vera schreef:

sorry.. was namelijk wel de 'voorganger' ...

Hahaha, ja je hebt gelijk! was een beetje onduidelijk :)

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 19:39

vandaag les gehad.
Ging erg goed,heb mijn lesgeef mevrouwke gezegt dat ik eerst wil werken aan de verder basis voordat we verder gaan met de galop ;)
Ze pakte het goed op en vond het goed,nu eens kijken hoe het verder gaat ;)
We hebben vandaag dus lekker gewerkt met nageeflijk maken en regelmatig tempo,het ging erg goed en Nimbly deed erg zijn best, zelf ben ik al heel blij met de vorderingen!

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:01

Vera schreef:
Nu ben ik het niet eens met mijn voorganger :D
Ja je tempo is hoog maar kennelijk heeft hij dat nu nodig om zijn balans te vinden. Ga je je tempo nu verlagen door hem in te houden, dan gaat hij juist op zijn voorhand lopen.
Langzamer draven en galloperen kost een paard veel kracht en die is er nu nog niet. Dus ik zou het tempo wel GECONTROLEERD hoog houden en pas verlagen als je wat verder in de training bent.
Dat tempo verlagen moet je niet gaan doen door in te houden maar door veel kleine circeltjes te rijden waardoor je pony zijn tempo wel moet verlagen. Hier krijgt hij overigens ook heel veel kracht van.
Vooral als je het binnenachterbeen goed onder de massa laat stappen.

hier ben ik het helemaal mee eens! jij bent ook de eerste andere waar ik het ook van hoor :P
ik had namelijk ook een pony die altijd hard, maar gecontroleerd en ontspannen liep. En ik kreeg altijd van iedereen te horen dat ik hem dan maar in moest gaan houden...
Ik ben overigens geen westernruiter, maar ik denk dat veel (tempo dus ook) wel ongeveer hetzelfde is...

Verder vind ik het trouwens echt wel supergoed hoe je met al die kritiek omgaat!