[SGW] Einde seizoen (winterstop) - wat doen jullie in de winter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: Einde seizoen (winterstop) - wat doen jullie in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:01

Ja, ze staan gewoon buiten. Wel heb ik achter de ijzers eraf laten halen.
Ze zijn inderdaad vrij rustig, ze weten zelf heel goed wat wel en niet kan op zo'n harde bodem en doen ook eigenlijk niets geks.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:45

Ik heb ze ook gewoon buiten hoor. Ze gedragen zich echt wel nu :+
Ik heb helaas geen binnenbak aan huis, dus ik kan ook iedere keer naar de manege rijden. Alleen niet zo handig dat ik maar een 1 paards trailer heb en 2 paarden.

sanurie

Re: Einde seizoen (winterstop) - wat doen jullie in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:50

Bij ons staan ze ook gewoon in de wei. Juist omdat de wei nu niet kapot kan worden getrapt.
Die van mij wil nog wel eens een stuk gaan rennen, wel rustig nu, maar vorige jaar toen er zo veel sneeuw lag, ging hij vol gas want hij liep op de sneeuw en niet op de harde ondergrond. Hij staat nu niet op ijzers.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:55

Als de sneeuw nou weer snel weggaat, hoop ik lekker verder te kunnen trainen in de dressuur. Over 1,5 week ga ik weer eens een ZZ-L wedstrijd rijden met hem, áls ik teminste nog wat trainen kan.
Over een maand ga ik ook weer eens naar een springwedstrijd, nog een paar keer L, dan misschien weer eens M starten.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:07

Mijn paarden kunnen gelukkig ook gewoon dagelijks naar buiten, en zijn inderdaad wel rustig. Ze weten zelf wel dat het glad is. Arany staat nog volledig op ijzers, dat is nu wel wat minder handig. Misschien moet ik ze achter er maar af laten halen. De andere twee lopen op "blote voeten", ideaal met die sneeuw!

M'n tweejarige is het ook niet zo eens met de sneeuw en harde bodem, iedere dag loopt hij voorzichtig naar buiten om dan als een speeeer weer om te draaien en weer in z'n hok te gaan staan met zo'n blik: "hier krijg je mij vandaag ECHT niet uit hoor!" :+

Inmiddels heb ik er al twee weken niet op het paard gezeten, erg frustrerend! Arany was in topconditie van de crossen en om nu ineens stil te staan zal niet erg goed zijn. Helaas ook geen tijd/mogelijkheid om meerdere keren per week naar een binnenbak te gaan.
Wedstrijd van a.s. zaterdag maar afgezegd, over twee weken weer concours gepland staan, hopelijk kan ik dan wel weer gewoon L starten!