Rugpijn én toch rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShiningStar1

Re: Rugpijn én toch rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 16:56

Bedankt :)

En nog eens over een verkeerde houding, ik heb een hole rug, maar omdat ik altijd mijn benen (als ik sta) meer dan recht heb, dus met andere woorden zijn mijn benen gebogen waardoor ik een giga steek poep heb wat niet goed is voor de rug natuurlijk.

Hier een foto: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EGRVQDA7-D.jpg ik ben diegene met de bruine jas.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:07

misschien eens naar een pilates therapeut?

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 19:01

Ja dat is ook te overwegen, vandaag weer kinesist, mijn rugspieren zijn erg zwak. Ik heb oefeningen voor thuis gekregen, als ik die goed doe en mijn spieren versterken zou ik terug mogen rijden! :D

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:14

ShiningStar1 schreef:
Ja dat is ook te overwegen, vandaag weer kinesist, mijn rugspieren zijn erg zwak. Ik heb oefeningen voor thuis gekregen, als ik die goed doe en mijn spieren versterken zou ik terug mogen rijden! :D

Super toch.
Stappen is ook een hele goede manier om je rugspieren te versterken.
Dat mag ik nu ook doen (nu 9 weken na mijn tweede operatie)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:42

Ik had een tijdje geleden ook zo'n last van mn rug dat ik aan het eind van de dag niet meer kon lopen. Dit kwam toen ook af en toe terug, en ik was naar de Podotherapeut gegaan, dat is zegmaar voor je voeten. Ik heb sindsdien van die inlegzolen, en heb ik dus eigenlijk bijna géén last meer van mijn rug!! :D Misschien kan het ook helpen bij jou?

britv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:02

Sinds een paar jaar hebben ze bij mij scoliose ontdekt, en op een bepaald punt in mijn onderrug werd daardoor een zenuw klemgezet. Ik had zoveel last hiervan dat ik inderdaad moeite had met lopen, dat het lijkt alsof er iemand heel zwaars op je rug zit en ik had met alles pijn. Ik ben daardoor op dat moment gestopt met rijden, verschillende onderzoeken gedaan, maar het kon niet meer verholpen worden.
Ik ben toen 1 a 2 keer per week naar de fysio gegaan, die me veel oefeningen heeft gegeven en me rug elke keer goed los masseerde.
Ik ben langzaam aan toen weer begonnen met paard rijden, en met het stappen gaat je rug als het ware (dokters uitleg) op een ritmische beweging mee. En dit langzaam aan opbouwen en niet teveel je rug gaan forceren! Heel veel succes!

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 22:33

Ik heb ook een lichte vorm van scoliose, gepaard met een hernia én een lumbago.

En dat van het paardrijden is dus echt waar.
Morgen moet ik om 10u weer naar de kinesist :)
@Nista: dat kan idd ook helpen, bedankt voor de tip :)

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:51

Ik wil niemand afkraken hier, maar TS luister naar je lichaam en naar de artsen. Ga niet zelf experimenten met tips die je krijgt. Dat kan voor die persoon goed zijn en voor jou niet. Help jezelf dus hierdoor niet de vernieling in.