[SGW] uitslagen SGW Ysselsteyn 1-2-3 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:43

Het was weer een leuke dag in Ysselsteyn! Ik was hinderniscontroleur bij het peelbultje.
Ik snap ook wat Ruud bedoelt, vond de B paarden en L pony's ook wat mager. Normaal (vorg jaar dus) moesten deze ook het peelbultje op en die hindernis springen maar nu hoefde dat niet en konden ze zo in een rechte lijn langs de bult hindernis 17 aanrijden. Velen zeide dus ook dat ze het "saai" vonden.

Ik wil wel nog ff mijn complimenten geven aan het organisatie +:)+

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:48

Ben ik ook weer eens, lees zoveel mogelijk mee maar tijd is schaars tegenwoordig :D

Heb vandaag en gisteren flink veel bokkers gezien en bijgekletst maar anderen zoals Lielle en PB heb ik helemaal gemist door de indeling van mijn werkzaamheden tussen het kletsen door :o Heb vanochtend 31 pony-combinaties gejureerd, was helemaal kapot na 3u 45 min aandachtig opletten. Kreeg later van een ouder nog complimenten omdat ik zijn zoon een 3, 4, 3, 4 en 5 op rij durfde geven voor de eerste 5 onderdelen :D gelukkig kon ik in diezelfde proef later ook nog 8-en kwijt en dat beviel hem blijkbaar wel :D

Citaat:
Vwb de B cross, ik kreeg een beetje het idee dat deze "erbij" was gemaakt met van "oh we moeten nog een B kwijt".

Hier ben ik niet mee eens, De B staat in YSselsteyn altijd heel erg uitnodigend omdat hun instelling is om beginnende ruiters een fijne cross te geven. Daar staat Ysselsteyn altijd om bekend en vanuit de trainingen stromen veel groene ruiters in tijdens deze wedstrijd.
Omdat er nu een serieze kampioenschapscross gebouwd is die pittig is naar Ysselsteynse maatstaven lijkt de B misschien wat ondergeschoven maar ik denk dat dat een vertekend beeld is.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:08

Hier ook iemand weer op de bank neergeploft! Was om 5u op. Om 6u met paard in de trailer het erf afgereden en vanavond om 6u reden we er ook weer op.... Lang dagje!

Maar we waren net te laat, wamnt moesten helaas op het verre veld parkeren. Hierdoor niet lang genoeg losgereden voor de dresuur. Dan wordt ik slordig en sluipen er fouten (verzet bij overgangen) in. Jammer want begon met 7-ens en 8-en. Met 184 in de dressuur dus ontevreden over mijn proef. _-:(

Springen was een uitvaller dus kon snel starten. Was even de lijn van 1 naar 2 kwijt en reed eigenlijk op 6 aan maar kon op tijd corrigeren }:0 . Verder mooi rondje met redelijke controle. De laatste hindernis de dubbel ook prima maar toen waaide dus het finishbord om precies in onze richting. Juul schrikt zich een ongeluk en springt zo onder me vandaan en daar lag ik, precies op de finishlijn! #) De aardige jury besloot me een foutloze rit toe te kennen en mocht dus gelukkig crossen! :(:)

Wel wat schrik in de benen dus hartslag 60(!) na het parcours. Cross fijn kunnen rijden, ook de kuil in en boom uit (5a-b) ging super. Water gaan we nog wat twijfelend in, moeten we oefenen, maar met foutloze rit en met een tijd van 12 seconden van de optimale tijd erg naar mijn zin. Stijljury's 2x8 en 4x7 dus ook prima.
Uitslagen duurden me wel weer erg lang dus toch maar gegaan, zie net dat ik 7e was. (maar ben wel blij dat ik nu lekker thuis ben).

RedFlame

Re: uitslagen SGW Ysselsteyn 1-2-3 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:21

Gefeliciteerd iedereen met de goede resultaten.

Voor mij de 3e cross en vond het in vergelijking met de andere wedstrijden (Gorssel en Neede) zeker niet makkelijk gebouwd. Waren er dan ook weinig binnen de tijd in de B.

Dressuur ging wel goed, 52,50 strafpunten. toen de cross gelopen. (Zelfs mijn mama durfde mee te lopen) Paard werd bijna omver gelopen bij de keuring, doordat er een paard vandoor ging bij het voordraven. Toch nog een hartslag van 36.
Springen was ze zoals gewoonlijk erg sterk, maar in het parcours erg terug, wel foutloos.

Met losspringen voor de cross struikelde ze over de grote boomstam en viel ik eraf (gelukkig een donkerblauwe rijbroek aan en geen witte). Daarna herpakte ze fijn. In de cross een weigering op de dubbel, maar verder een fijn rondje waar paardje fijn meehielp. Paard had alleen nog niet veel afsprongen gedaan, dus knalde er erg hard vanaf elke keer met een reuze sprong.

Nu lekker het springen in Kentucky op tv kijken.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:40

Zo, ook even bijgelezen en wisselende verhalen hier.
Voor de minder gelukkigen: :(:)
Voor de tevreden mensen *\o/*

Ik zag op de uitslagen dat er zaterdag goed gereden is.
Dank aan de juryleden, officials en alle vrijwilligers in de cross want het liep allemaal heel soepel! Uitslagen (tussentijds) blijft een crime, maar dat begrijp ik ook wel. Tussentijdse uitslagen zijn alleen wel zo fijn....
Leuk dat je zo'n reactie kreeg Ibonn! Dat zijn de leuke zaken van het jureren, mag ook wel eens.

Ik heb mijn allereerste cross-seizoen erop zitten en vond deze cross ook niet zo moeilijk. Mijn favoriet (van de 5 die ik er heb gezien) is toch wel Maarsbergen. Ik vond de aankleding ook niet heel mooi, en sommige aanrijlijnen juist niet zo eenvoudig voor een beginnende combinatie en het ritme houden was daardoor ook best lastig. Vond de andere klassen wel iets mooier geplaatst, maar ben zaterdag niet geweest dus kan het niet echt beoordelen. Maar kan me ook wel vinden in Ruud zijn opmerking.

cherise09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:28

3 GEWELDIGE dagen op een mooie en goed georganiseeerde wedstrijd gehad, Chapeau!
cross beide x-en foutloos, 2 lekkere ritten gehad.
Jammer alleen, bij de L dressuur, 2 jury's met een punten verschil van 22??????
1x 177 en de ander 199, erg apart :+ .

Weet iemand of ergens foto's zijn gemaakt en of ik die online kan vinden?

cherise09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:35

P.s. ff een aanvulling, ik vond persoonlijk hindernis 5a-b vrij pittig voor de jonge paarden in de B om die zo vroeg in de cross te plaatsen.
In het begin van de b-ees gingen ze allemaal goed maar op de helft hadden er 5 na elkaar een weigering en later ook meerdere, lijkt me dan een feit om te over na te denken.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:40

cherise09 schreef:
ik vond persoonlijk hindernis 5a-b vrij pittig voor de jonge paarden in de B om die zo vroeg in de cross te plaatsen.

Volgens mij kon je er ook voor kiezen om de afsprong niet te nemen maar aan de rechterkant erlangs te lopen. Ik heb er juist voor gekozen wel te springen, beetje de uitdaging opzoeken.

cherise09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:48

alternatieven zijn geen optie als je voor een poduimplaats gaat, vind ik persoonlijk. *D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:59

cherise09 schreef:
alternatieven zijn geen optie als je voor een poduimplaats gaat, vind ik persoonlijk. *D

Dan moet je ook niet "miepen". De B cross was heel simpel en uitnodigend, ook voor jonge paarden. ;)

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:38

Alle prijswinnaars,gefeliciteerd!

We hebben een super leuk dag gehad vandaag.
Mooie wedstrijd,complimenten voor de organisatie.
Het weer zat ons dan ook helemaal mee vandaag.
Onze uitslag.
Dressuur 4e met 224 punten!,springen foutloos en de cross fouloos binnen de tijd.
Eindresultaat 1e!

Het was onze tweede SGW samen maar vond de B toch wel veel uitdagender als bijvoorbeeld Gorssel.
Verder ben ik al lange tijd nergens meer geweest dus ben benieuwt wat ons nog te wachten staat.

cherise09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:54

Gefeliciteerd met de 1e plaats, kei knap, yoh! :D

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:01

Dank je wel :D

Zat de uitslagen te bekijken maar aan de hand daarvan lijkt de B nog niet zo simpel als dat hier omschreven wordt!,vele weigeringen en uitsluitingen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:02

Sambo schreef:
Zat de uitslagen te bekijken maar aan de hand daarvan lijkt de B nog niet zo simpel als dat hier omschreven wordt!,vele weigeringen en uitsluitingen.

Dat hoeft niet perse aan de moeilijkheidsgraad van de cross te liggen. Kan ook aan de ruiter/amazone zelf liggen.

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:11

Dat kan natuurlijk ook :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 07:52

Ik heb er volop van genoten gister. heerlijk weer, alles verliep soepel ter plekke en een goed gevoel er aan over gehouden.

We begonnen niet zo geweldig met een afsluiting en een flinke omleiding onderweg. Daarna nogmaals! een weg afsluiting voor de kiezen gekregen en dus kwamen we pas om half 9 aan (9 uur dressuur). Mijn zusje haasje repje naar het secretariaat gerend en ik snel snel opzadelen en omkleden. Met 5 rondjes losrijden achter de kiezen zijn we de proef ingegaan. Gelukkig is dat routine werk dus dat leverde een 3e plek op.
Daarna cross 2 keer gelopen, broodje gegeten en weer aan de slag. Springen verliep licht chaotisch maar ging zeker niet slecht. 1 balkje. Bij de cross kon ik even lekker inkomen op 1,2,3,4 en 5 was iets pittiger. Nu zijn afsprongen geen probleem met mijn paard dus zijn we rechtdoor gegaan. Die slinger erlangs vond ik helemaal geen prettige optie voor ons. Daarna liep alles prima tot het huisje met rieten dakje. Een stop en wat gesnurk. De 2e keer aanrijden ging wel goed. Vol goed moed weer verder en rij het groene hek op het pad netjes voorbij in de volle (domme) overtuiging dat die er niet in zat. Vond het wel nog vreemd dat daar mensen op een stoeltje zaten. Terug gefloten en er alsnog overheen. beetje jammer maar in het vervolg let ik heeeel netjes ook op de nummers van de hindernissen. Verder nergens meer problemen en met een heel fijn gevoel over de finish.
Ook alle moeilijkere stuur lijntjes gingen fijn (oa berkensprong na water en picknicktafel). Ik vond dat stuur werk nu juist leuk aan deze cross. Je kwam niet overal recht voor en moest al erg goed voorbereid de bocht doorkomen.

Kortom een erg leuke (en lange) dag gehad.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 07:59

Pol, vooral je "sufkop" maakte je stop nog wel grappig, jammer van de weigering. (ik zat erbij haha)

Verder genoten van de dag en het weer gisteren!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 08:05

haha zat jij zo te lachen daar? Ik snapte die stop niet echt. Hij dacht geloof ik dat er een spook onder zat. heb jij een aanwijzing misschien?
Ennuh sufkop: ik ben best aardig voor mijn paard toch? Heb hem geloof ik bij iedere hindernis de hemel in geprezen. Alleen bij het water stevende hij in een leuk drafje op de eend af. Toen moest ik hem even tot de orde roepen.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 08:09

Nee mijn zusje moest lachen, ik heb je nog extra aangemoedigd daarna.
En die stop? Als ik heel eerlijk ben, een beetje voorzichtig aangereden, je gaf hem ruim de mogelijkheid om te stoppen want het ging allemaal te traag daar....

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 08:12

Kan kloppen hoor. Zou hem bij twijfel eigenlijk een schop moeten geven maar aangezien hij normaal overal op eigen initiatief over gaat zit ik dan een beetje verbaasd te kijken. huh? ga je niet vanzelf?
Vond het lachen ook niet vervelend hoor. Aanmoediging heb ik ook gehoord.

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 08:36

Als ik de verslagen zo lees vondt ik het erg jammer dat we er niet bij waren.. nou ja, volgende keer (jaar) beter.

Iedereen die lekker heeft gereden: super!
Alle prijswinnaars gefeliciteerd
En voor iedereen die het niet mee zat, volgende keer beter!

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:57

Leuke verhalen allemaal, en prijswinnaars gefeliciteerd! Senwood en ik hebben ook genoten van het zonnige dagje Ysselsteyn. Senwood vond vooral het grazen na de cross het allerleukste en in de file staan op de terugweg het allerminste (getuige zijn gebonk tegen de deur).

Dressuur ging braaf, springen foutloos (maar was ook twee keer bijna de weg kwijt!) en de cross was een ervaring op zich. Nee, we zijn nog lang niet klaar voor de L... Had deze keer zelfs stijlpunten om te huilen (5,83), want hij was weer zo onzeker dat ik hem bijna door het parcours heen moest duwen! De eerste 4 sprongen gingen nog prima, maar hij schrok zich een hoedje van de afsprong. Nou springt ie in de trainingen overal van af, maar als je dan op een vreemd bospad zo'n gat tegenkomt is het volgens Senwood heeel anders! :o

Uiteindelijk vanuit stilstand er vanaf gesprongen (wel een weigering natuurlijk), en weer verder, maar kennelijk had zijn vertrouwen een deuk gekregen. Over de gastank moest ik hem echt heen persen, en toen de rare slinger naar de berkensprong. Ook daar zag ie spoken, en hij wilde weer stoppen, maar ik kon hem doordrukken, met als gevolg een scheve noodsprong... ik verloor m'n evenwicht, en een metertje of 15 later lag ik op de grond! Ik dacht dus einde oefening, en nam rustig alle tijd en gezellig met de mensen aan de kant gebabbeld, en er weer op geklommen. Toen ik vroeg hoe ik het parcours moest verlaten zei de hindernisrechter dat de sprong goed was en dat ik er pas na de hindernis was afgevallen en gewoon verder mocht rijden! Had ik dus net een dikke anderhalve minuut rustig aan gedaan. Dus maar weer een galopje ingezet en verder gereden. Op de haaientanden dubbelsprong ging hij wel door, maar weer es met een galopsprong (krabbel) teveel... als de stijljury daar zat, dan snap ik m'n slechte score! :) In het water was ie ook weer zo traag. Niet vooruit te branden. Daarna weer beter en tweede afsprongetje ging wel goed. Bij het boshek weer op de rem. Volgens Senwood was het toch echt een hele enge 'greppel' die ervoor zat... Tweede keer wel goed erover. Laatste stukje ging weer lekker. Maar nee, om nou te zeggen dat het makkelijk was voor ons, zeker niet! Hoop dat het in Breda weer beter gaat. We gaan nog een keer bij Rob trainen vrijdag, dus wie weet helpt dat.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:04

Zonde Astrid! Wel goed dat je uit kon rijden, wat me wel verbaast, want vallen is diskwalificatie, ongeacht waar, al is het bij de start....

Ik heb B-paarden gereden en de stijljury zat op hindernis 2 en de ander op 3-4 dus helemaal in het begin! (volgens mijn stijlcoupon en ik ga ervan uit dat dat klopt).
Laatst bijgewerkt door yvetjes op 04-10-10 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:06

De stijljury zat na hindernis 13.
De andere weet ik niet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:14

Jammer Astrid! Gek dat Senwood opeens weer in een dip zit. Jullie gingen zo lekker de laatste tijd. Hopelijk is het incidenteel. Je hebt iig nog PH om je seizoen beter af te sluiten of heb je behalve PH nog meer ingeschreven?

Mij verbaast het ook dat je door mocht rijden. Regels zijn nl veranderd; het is niet meer dat je bij een val na de hindernis door mag rijden. Dat was voorheen wel (als je val niet was adhv het springen van een hindernis), maar die regels zijn aangescherpt.

Het verbaast me in het algemeen dat men in de B zo coulant met de regels om gaat..... Was in WW ook zo. Raar is dat.