[WN] vavavond 20.00 uur reining op eurosport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:52

Ik heb er net naar zitten kijken, maar om heel eerlijk te zijn... Ik vond het niet wat. Ik vond de paarden nou niet heel erg happy ogen. Nee, het is niet mijn ding, knap dat er mensen zijn die er goed in zijn, maar ik zal niet op de westerntour overstappen...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:53

Blijft 'n SPB O:)
En reken er maar op de dat APHA dat uit gaat melken, terwijl ze anders het verschijnsel SPB 't liefst geheel negeren :roll:

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:55

Wranglerbutt schreef:
YEAH! *\o/* een SPB is wereldkampioen reining! 8-)

Een SPB, das toch gewoon een mislukt vlekkenpaard? duikt weg

Vond het leuk om te zien, alleen hadden ze die tafeltennissers wel even op fast forward mogen zetten :+

Angelique legde het goed uit imo :j

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:56

Wranglerbutt schreef:
Blijft 'n SPB O:)
En reken er maar op de dat APHA dat uit gaat melken, terwijl ze anders het verschijnsel SPB 't liefst geheel negeren :roll:

Haha reken maar dat nergens vernoemd wordt dat dit paard een APHA registratie heeft behalve bij de APHA ;)

amj

Re: vavavond 20.00 uur reining op eurosport

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:02

Ik heb ook gekeken! Leuke uitzending! Die tafeltennissers waren idd irritant...
Ik vond dat Angelique het wel leuk vertelde, ook leken hebben nu wel een idee gekregen wat reining is.

Doerakje_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:12

Ik heb het ook gekeken, en vond het gaaf om te zien! Heb er de ballen verstand van, maar vind het wel steeds leuker om naar te kijken :D Ook omdat het publiek steeds helemaal uit zn dak gaat :D Weer eens wat anders!

Wat me wel opviel, is dat de meeste van die mannen zo dik zijn :o Die Angelique zei op een gegeven moment nog iets over paarden die in uitstekende conditie zijn, en dat de ruiters ook goed voor zichzelf zorgen, maar daar was toch weinig van terug te zien vond ik :+ :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:14

Mee eens hoor... na al die jaren kan ik ook nog niet helemaal wennen aan het beeld van een dikke vent op een kleine quarter... hoe goed ze dan ook rijden.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:20

Doerakje, ik dacht precies hetzelfde! :+ Vond het vooral opvallend bij de Amerikanen. Hier in Europa zie je dat beeld wel een stuk minder volgens mij.

Vind het wel leuk dat er nu een beetje aandacht aan de reining werd gegeven. Leuke uitzending :)
Laatst bijgewerkt door Djini op 30-09-10 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:20

Ja, dat viel mij ook op ja.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:22

kleinvosje schreef:
Ik heb er net naar zitten kijken, maar om heel eerlijk te zijn... Ik vond het niet wat. Ik vond de paarden nou niet heel erg happy ogen. Nee, het is niet mijn ding, knap dat er mensen zijn die er goed in zijn, maar ik zal niet op de westerntour overstappen...

Dat had ik nou ook. Wel prachtige paarden zeg.
Ik vraag me ook af, waarom een groot aantal van de deelnemers voordat ze de ring ingaan (als ze staan te wachten voor de ring), vaak een paar flinke jassen aan de teugels geven.. Is dit een bepaalde voorbereiding, om bijv de hulpen te checken? Ben echt een leek op westerngebied hoor. Ze deden dit ook niet allemaal. Maar het viel me op.

kellyalischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:23

haha klopt ik vind het ook geen gezicht. ze verschillen overigens niet van de gemiddelde amerikaan dus voor hun is het heel normaal..

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:27

Dus volgens jullie zijn alleen slanke mensen in goede conditie???? Ik zou liever dik zijn en zo kunnen rijden dan dat ik maatje 36 heb en het niet kan.... Wie zegt nu dat ze niet in goede conditie zijn, dat is een aanname op basis van wat je ziet.....

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:27

Die "jassen" aan de teugels vallen best mee, lange teugels geven vaak het beed van enorme rukbewegingen en de paarden reageren direct op de druk en zakken meteen dus het ziet er vaak eeger uit dan het is. Ze laten ook altijd meteen weer los.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:29

Dat is ook zo, zo had ik het nog niet bekeken :j Maar ze doen het dus om het paard te laten zakken? (leer ik ook eens wat over western)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:35

moretje schreef:
Dat is ook zo, zo had ik het nog niet bekeken :j Maar ze doen het dus om het paard te laten zakken? (leer ik ook eens wat over western)

Het is vaak even een momentje van attent maken van het paard..
Het paard ziet al die overvolle arena en hoort de juichende mensen en juist door nog even wat te werken aan het paard en bijvoorbeeld een back up te vragen vlak voor je naar binnen gaat, zorg je ervoor dat het paard op je gaat letten en bezig is met zijn werk.

Het geruk en gepluk lijkt inderdaad zo door de langere teugels en de snellere reacties van het paard..

Tja de dikke Amerikanen, what is new.. ik vind het ook geen gezicht, maar rijden kunnen deze mannen wel.. stuk voor stuk..

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:37

kleinvosje schreef:

Heb je wel is een schaatser met een bigsmile de laatste eindsprint in zien zetten? of een wielrenner die de sprint in zet? Niet echt het moment voor je prodent smile.. Die paarden zijn bezig met een enorme krachtinspanning en zijn in opperste concentratie..

Foto's van jezelf bekijken in volle concentratie en inspanning werken vast heel verhelderend voor je ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:26

Ik heb genoten (van wat ik heb gezien, kwam er pas later inrollen), en terecht een mooie winnende proef. En ik heb weer hele mooie paarden langs zien komen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:29

HumbleTalent schreef:
APHA.com schreef:
Taking home a silver medal and a place on the U.S. reining team was American Paint Horse Association (APHA) member Tom McCutcheon of Aubrey, Texas, riding Colonels Nite Special. The 2004 sorrel solid Paint-bred stallion is sired by Colonels Smokingun, more commonly known as “Gunner,” and out of Mifs Doll. He is double-registered with APHA and AQHA, but competes under his AQHA name, Gunners Special Nite.

Zie :Y) :D Niks geen SPB die het gewonnen heeft. Dan had hij maar uit moeten komen onder zijn APHA naam Colonels Nite Special. Peerd dat won was een quarter :))

Huh? Nooit geweten dat een paard bij de Quarters een andere naam kan en mag hebben dan bij de Paints? Maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Maar idd, als hij onder zijn Quarter naam is gestart, heeft idd een Quarter gewonnen :P

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:35

Heel leuk om een keer gezien te hebben, zo vaak krijgen we die kans niet op TV :D .
Maar hierbij wordt toch wel van een afstreepresultaat gebruik gemaakt?
(Zouden ze bij de dressuur eindelijk ook eens in moeten voeren ;) ).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:38

Ze zouden bij de dressuur ook eens in moeten voeren dat er op video teruggekeken kan worden...en van daaruit de puntentelling wordt gemaakt...

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:39

Ik vond Grischa een beetje rommelig en hectisch rijden....Shawn moet zijn zadel beter invetten :D ;)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:45

Cassidy schreef:
Ze zouden bij de dressuur ook eens in moeten voeren dat er op video teruggekeken kan worden...en van daaruit de puntentelling wordt gemaakt...

Helemaal gelijk, dan loopt western (reining) toch wel voorop :D . Zelfs bij voetbal wordt er (nog) geen gebruik gemaakt van videobeelden, dat zou ook een hoop duidelijkheid verschaffen. Dus we blijven hopen :z .

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 00:05

al met al een leuke wedstrijd om naar te kijken en Rieky is de hoogst scorende nederlander ,maar die Tim heeft terecht gewonnen ,geweldige run gereden met een prachtig paard

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 05:54

En dat lees ik nu pas :roll:
Helaas gemist...

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 06:11