[SGW] oefen bos cross Haarle [26 sept]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sas_

Re: oefen bos cross Haarle [26 sept]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:40

Haha als jij diegene was met de hond kwamen we elkaar idd steeds tegen :j wat grappig!

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:41

haha ja dat was ik!

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 15:05

heeft iemand nog foto's gemaakt vh parcours?

kben wel benieuwd,

kga wss zo richting 18 uur erheen om het ff te bekijken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:38

Ik denk dat ik morgen de enige ben die met een dressuurzadel de cross gaat rijden :=
En dan ook nog liggend op het paard :D
Ik verstop me wel achter Newton :+

Bedankt Sjanie! Ben bang dat het springen niet wat gaat worden, hij liep vandaag de hindernissen in de bak ook al ondersteboven en het duurde bijna een half uur voordat hij snapte wat de bedoeling van een rijbak is }:0

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:51

LETTEN JULLIE EROP DAT ONDERIN DE DIEPE KUIL GLAS KAN LIGGEN LINKS VAN DE HINDERNIS VOOR DEGENE ERLANGS GAAN

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:53

Staat er morgen ook ergens uitleg welke sprongen voor welke categorie is? Aangezien ik alleen al van hindernis 9 iets van 6 verschillende hindernissen heb gezien..

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:40

ben mee geweest verkennen, heb maar besloten dat ik mee ga fietsen :+ anders zie ik helemaal niks haha.
welke hindernis bedoel je newton?
hebben namelijk geen glas gezien.

iedereen veel succes!

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 22:51

ja idd, onderin de kuil ligt glas, dus ff uitkijken, daarnaast staat nog een hindernis, mocht je die willen springen ;)

ik heb vanavond verkend, waren nog wat jongetjes id kuil aan het spelen, met takken enzo, ze hadden daar wel iets moois gemaakt, takken met een gat eronder (dat is dus geen hindernis), maar ik neem aan dat de voorrijders dat ook wel zien...

voor de rest, leuke cross!
alleen het begin vind ik behoorlijk heftig, die greppels sla ik lekker over :+ en ik denk dat ik ook maar van 2 naar 3 gewoon maar door ht bos ga ipv rechtomhoog door de sloot :P en ht laatste stuk moet ik ff opletten met die paaltjes id grond met mn reusje :Y)
maar kheb er wel zin in :D, staan leuke hindernissen in en leuk gemaakt! kben benieuwd hoe we het gaan doen *D

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 07:55

Wij vertrekken over een uurtje denk ik, moeten om 12.20 uur maar wat lees ik nou over glas? Hadden jullie dat dan niet even weg kunnen halen?

En greppels, via een sloot omhoog? Ben benieuwd. Hebben de cross niet kunnen lopen dus het is een verrassing voor ons.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 08:25

Hm ik heb de 1e hindernissen denk ik gemist gisteren of er was nog geen nummer bij, dus ik zie het wel straks hihi

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 13:49

zo ik ben er weer!
en ik vond het helemaal geweldig *D
mn paard pakte het super op! alleen ht water vond ie maar niets :+
maar voor de rest ging het heel goed!

zijn er ook nog foto's gemaakt bij de zandkuil??? kben heel erg benieuwd of er nog foto's zijn gemaakt,
kben daar wel ff naar de fotograaf geweest, maar khad niet heel veel springfoto's.

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:55

wij zijn ook weer terug, leuke cross gehad we hadden alle 4 zoiets van nog een keer, nog een keer. Hij was goed te doen voor beginners maar er zaten ook wat leuke hogere sprongen in.

Foto;s komen op de site: www.fototrailer.nl van Roy Provoost.
Had even een kaartje meegenomen.

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:00

ik ben er ook weer!
heb heerlijk gereden! lekker in een hand galopje door gereden,
paard heeft weer heel wat geleerd zo, de greppeltjes vond die wel heeeeel eng! ma kreeg hem er togh over heen!
voor de rest was niks een probleem
behalve de kleine kuil met de waterbak er in! daar waar je na beneden moest.... meneer wou dat egt niet! heb paar keer rondje gereden dat die er tegen op ging ma als ik hem daar dan weer na beneden wou rijden ging die weer lekker staan staken. hij snapte er ook even niks meer van..
het water was geen probleem... en toen de grote zandkuil was wel weer gaaf!:D
en we kwamen de cross uit, en paard zweette niet eens! hij kon zo nog een rondje :Z ... ma ik niet :o

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:50

Ik ben er ook weer!
Begon goed, meteen bij het 1e greppeltje lag ik ernaast hahaha :')
Die 2 greppels daarna maar overgeslagen, hij wilde echt niet. Verder ging alles super, alles lekker gesprongen!\
Vond vooral het rondje op het veld erg leuk, zo lekker achter elkaar door :j

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 15:57

we zagen bij fototrailer ook een paar foto's van een pony/paard die alleen liep...

niet zeer gedaan verder?

kzal vanavond ff een filmpje in elkaar zetten, laat ik wel ff zien :P
wel jammer dat de zandkuil niet gefilmd is, dus ik hoop nog dat iemand daar stond met een fototoestel :D

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:00

Nee geen pijn gedaan!
Bij mij was de fotograaf al weg bij die ene hindernis op het veld, die met dat riet. Vond ik wel jammer, ik was als laatste dus dan denk ik had ie ook nog wel even kunnen wachten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:13

Ja nou voor ons was dit wel een hele belevenis :D
De paardjes waren flink kapot na de cross. De fjord heeft nog nooit zoveel gesprongen, haha.
En mijn dochter ook niet, die is thuis meteen in bed gaan liggen, zo moe was ze.

En wat ik zo knap vind.....
Dit paard (mijn oude paard):
[OPG] Help ik heb een Harcos...
Liep ook mee in de cross!!!!!
En springen dat hij deed!!!
En zo relaxed ook!!!
*\o/* *\o/* *\o/*
Zo knap hoe zijn nieuwe bazinnetje met hem om gaat!! +:)+

Mijn kasteel sloeg zich er ook goed door, heeft zowaar nog heel wat lage sprongetjes gedaan.
Hij moet nu wel 50 liter verloren zweet weer aanvullen :=

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:53

Erg leuke cross gehad, ons groepje heeft expres geen veiligheidshesje aangedaan, vonden we lelijk voor de foto :')
Er zijn echt mooie foto's uit gekomen, ik zag ook nog een foto van iemand die in het water viel :oo
Die greppels heb ik wel gesprongen, maar mijn pony vond dat allemaal erg spannend. 1x heb ik er nog bijna naast gelegen haha, maar bleef nog net hangen.

Wie heeft mij gezien?
Ik had een zwarte/donkerbruine pony met verrotte knotjes (waren nog van de vorige dag) en had een donker bruin dekje op en een donkerbruine trui en lichtbruine peesbeschermers.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:56

Wij zijn er ook weer. Het was erg leuk, leuker dan vorig jaar.

Greppeltjes in het begin was idd wel een heftig begin. Maar mijn dametje deed ze zomaar.
Eigenlijk trok ze op alles super aan. In de meeste gevallen de hogere versies genomen.

Toen we een beetje aan het rond kijken waren ging er nog een fries over de kop bij de greppel weer het bos in. En voor ons stuiterde er ook één af bij de eerste greppels en bij het inrijden stond er een paard flink te steigeren waardoor de ruiter er al viel. Toen nog een paar mensen gezien die onder de modder zaten en toen mochten wij :+

Maar goed het ging dus fijn alhoewel de schimmel heel erg sterk was. Volgende keer maar martingaal en iets sterker bitje in.

En oh ja, wij zijn nog verkeerd gereden doordat grappenmakers de bordjes hadden gedraaid. Daardoor hebben we het laatste pad met de strobalen gemist. :(

Maar in laatste rondje weer goed gemaakt door alle hogere versies (behalve de eerste steil) in het laatste rondje te nemen. Even een miscommunicatie bij het hek met de zonnebloemen er op. Schimmel weigerde en toen dacht bruintje ja daaag. Opnieuw aangereden en toen sprongen ze wel. Naar de prei :D hindernis en de bezembakken en toen haaks _O- de bocht om naar de strobalen en de gele tonnen.

En heb de groep met de shire gezien. Mooie shire hoor. En Sas jou heb ik ook gezien, Mooi setje +:)+ Maar een witte rijbroek poehee. Je paard vond het leuk, begon de zwaaien met z;n koppie toen je begon. Zag je in de verte bij de greppels maar niet gezien dat je gevallen bent.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:06

Odessa1 schreef:
Maar in laatste rondje weer goed gemaakt door alle hogere versies (behalve de eerste steil) in het laatste rondje te nemen. Even een miscommunicatie bij het hek met de zonnebloemen er op. Schimmel weigerde en toen dacht bruintje ja daaag. Opnieuw aangereden en toen sprongen ze wel. Naar de prei :D hindernis en de bezembakken en toen haaks _O- de bocht om naar de strobalen en de gele tonnen.

.

Reden jullie achter ons?

Die fjord in het oranje heb ik ook gezien :D

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:10

Fjord in het oranje was ik ;)
Haha ja een witte rijbroek. Maar niet mn wedstrijdbroek hoor, deze heb ik speciaal voor het crossen. Ja hij vond het zeker leuk!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:16

irissahorse schreef:
Odessa1 schreef:

.

Reden jullie achter ons?

Die fjord in het oranje heb ik ook gezien :D

Geen idee, volgens mij niet. Volgens mij zaten 104 en 105 voor ons. waar de rest was weet ik niet haha. Wij startten om 12.20 uur. Nr. 111 en 112.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:19

Odessa1 schreef:

.

Reden jullie achter ons?

Die fjord in het oranje heb ik ook gezien :D[/quote]

Geen idee, volgens mij niet. Volgens mij zaten 104 en 105 voor ons. waar de rest was weet ik niet haha. Wij startten om 12.20 uur. Nr. 111 en 112.[/quote]

Wij waren 126,127,128,129 maar 1 van ons was al een heel eind vooruit gecrosst :')
Want iemand mensen die achter ons reden, hadden ook schimmel en een bruine

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:24

Odessa1 schreef:
Wij zijn er ook weer. Het was erg leuk, leuker dan vorig jaar.

Greppeltjes in het begin was idd wel een heftig begin. Maar mijn dametje deed ze zomaar.
Eigenlijk trok ze op alles super aan. In de meeste gevallen de hogere versies genomen.

Toen we een beetje aan het rond kijken waren ging er nog een fries over de kop bij de greppel weer het bos in. En voor ons stuiterde er ook één af bij de eerste greppels en bij het inrijden stond er een paard flink te steigeren waardoor de ruiter er al viel. Toen nog een paar mensen gezien die onder de modder zaten en toen mochten wij :+

Maar goed het ging dus fijn alhoewel de schimmel heel erg sterk was. Volgende keer maar martingaal en iets sterker bitje in.

En oh ja, wij zijn nog verkeerd gereden doordat grappenmakers de bordjes hadden gedraaid. Daardoor hebben we het laatste pad met de strobalen gemist. :(

En heb de groep met de shire gezien. Mooie shire hoor. En Sas jou heb ik ook gezien, Mooi setje +:)+ Maar een witte rijbroek poehee. Je paard vond het leuk, begon de zwaaien met z;n koppie toen je begon. Zag je in de verte bij de greppels maar niet gezien dat je gevallen bent.

dat was de gene die met mij mee zou rijden dan denk ik!
paard was hengstig, en die van mij was net hengst af, dus niet egt het goede moment om samen te rijden!

ik had trouwens 114, en kwam ook de gene tegen die vekeerd gereden was! zijn we samen langs de koeien gereden! :Y)

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 18:48

dus er was nog wat te beleven ah begin vd cross :o

mn filmpje is ah uploaden bij youtube :D