Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KimENlinda schreef:spicegirl schreef:dan snap ik gelijk waarom ze shanks adviseerd...![]()
nogmaals veel plezier dan!
Beetje sneu om iemand af te kraken die lol heeft in het rijden, haar best doet, haar paard niet op wat voor manier dan pijn doet of belemmerd. Dat van dat bit, volgens de wedstrijdregels moet je hem eerst op een gewoon bitje kunnen rijden, maar dat is in dit geval niet het doel. Gebruikt ze dit bit op een manier dat de pony er last van heeft? Nee, dus wat maakt het dan uit. Zoals ik dit lees is het gewoon klieren in een topic, en geeft het geen toegevoegde waarde.
Verder vind ik dat de TS het erg goed doet. Ik rijd zelf dressuur, maar heb ook westernruiters op stal staan waar ik veel respect voor heb, ik doe het ze niet na.
We hadden gisteren les en de stops (geen sliding) gingen erg goed. 
ch_ntii123 schreef:Waarom zou je met scharen rijden?
superpony schreef:Leuk paardje, heel apart. Alles is gezegd qua zadel en overgewicht.
Over de hulpen en het bit kan ik alleen zeggen dat het echt anders kan en het dan makkelijker wordt voor jezelf. Ik geef les aan 2 fjorden en die willen best hun kracht inzetten. Door diverse oefeningen zijn ze veel lichter aan de hulpen. Eentje wordt bitloos gereden en die maakte zich enorm sterk, ging andere kant op, maar nu binnen 3 weken reageerd hij al op lichte hulpen. Was eigenlijk met kleine dingetjes na les 1 al te merken.
De andere is wat lnger dressuurmatig gereden en op bit, maar pakt het allemaal makkelijk op.
Feit is dat hangen en trekken echt niet gaat helpen bij een paard en fjordjes zijn daar goede leerpaarden voor.
Problemen moeten in mijn ogen ook sneller opgelost worden en niet door bit, sporen etc.............Dat komt later allemaal