[WN] Nadelen niet-Quarter of zelfs niet-Paint?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:19

pait is ook geweldig
maar je moet wel goed opletten want er zijn natuurlijk ook paints die worden gefokt om kleur maar als dat niet het geval is
is de paint natuurlijk het zelfde als een quarter alleen met wat meer tekening Tong uitsteken

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 11:01

vrolijk"]
ik heb mijn paint bij de zilver ranch vandaan misschien kan je daar kijken
ik weet niet of die foto van mijn paint heb gezien?
[/quote]

Ik heb hem zeker gezien! Je had een topic aangemaakt met een foto waarop de paint van jou en die van je vriend/broer (?? weet het even niet meer....) op stonden. Die waren echt machtig mooi. Die zwart/witte was van jou, toch?

[quote="Henriette"]
In geen van de 3 disciplines zal je dan op wedstrijden hoog scoren:
Een cuttingpaard moet zelf "nadenken" en reageren en dat is nou juist iets wat je niet wil bij reining.
Een barrelracer gaat voor erg hard en zijn vaak toch wat hetere paardjes, ook dat combineert niet zo goed met reining.
Daarnaast worden wedstrijden met de onderdelen cutting en barrelracen heel weinig georganiseerd
[/quote]

Ik denk inderdaad dat er weinig paarden aan mijn nogal brede eisen voldoen. Ik denk dat ik cutting dan een beetje laat vallen. Het is wel heel gaaf, maar ik rijd liever 'echt op mezelf', om het maar even zo te zeggen. Reining lijkt me het leukste en daar heb je ook de meeste mogelijkheden mee, aangezien het aantal wedstrijden reining die in Nederland georganiseerd worden. Barrel racing komt nog niet zo van de grond. Dat wordt vast nog wel anders. Ik weet alleen niet of ik tegen hele hete paardjes zou kunnen. Ik wil toch ook wel een coole Quarter, niet zo'n hups-hittepetit ding. Daar word ik alleen maar gefrustreerd van. Verder moet het paard poetsen/frutsen/prutsen niet erg vinden, want ik ben een ontzettende Mien Poets Haha! Het wordt nog wat om mijn ideale paardje te kopen. Maar ik denk dat als je zelf het paard een beetje opvoedt, je hem/haar ook wel een klein beetje naar jouw wensen kan vormen. Als je een paard op jonge leeftijd al veel poetst en zorgt dat ze daardoor al rustig worden wanneer jij ernaast staat en ook rustiger worden aan de hand, dan scheelt dat al met al mijn gepruts. Wanneer ik in het zadel zit, mag het best wel een pittig paardje zijn. Maar wel controleerbaar, want ik heb wel eens Quarters gezien op wedstrijden... die gingen er zowat met de ruiter vandoor. En dat heb je natuurlijk ook wel snel met cutters, dat eigen initiatief.

En of ik wil fokken weet ik nog niet. Ik kan wel zeggen dat ik geen of tenminste nauwelijks ervaring heb met hengsten en dat ik denk dat die klik er niet echt komt. Hengsten staan nou niet bepaald bekend als 'prutspaarden' haha. Een merrie is leuk, zolang zij niet teveel stemmingwisselingen heeft en haar hormonen niet teveel opspelen. Een ruin is op zich denk ik het handigst. Die hebben niet van die stemmingswisselingen, ze zijn vaak hetzelfde, hoe zeg ik dat nou goed Verward en ze presteren ook wel goed. Ik denk dat je echter, als je tussen een ruin en een merrie moet kiezen qua prestaties beter een merrie kan nemen met het oog op wedstrijden. Of is dat niet zo? Tenzij ze gaat gillen naar iedere hengst, en die zijn vaak ook goed vertegenwoordigd bij wedstrijden.

Francis: Ik sta versteld van wat jij allemaal van een bouw van een paard weet! Ik denk dat ik jou maar meeneem als ik een paard ga kopen haha. Ik zal, als ik geinteresseerd ben in een paard een foto naar jou sturen, zodat jij hem kan beoordelen op bouw, want daar ben ik nog niet zo best in Haha!
Maar even serieus: Ik moet inderdaad niet meteen gaan kwijlen bij een mooie 'tank'. Ik val heel erg op het uiterlijk van een paard. Een beetje een mooie lijn in de rug vind ik erg belangrijk, het beenwerk moet goed zijn, het liefst een mooie, stevige, gespierde hals en een door mij zo genoemde 'perzikkont'.
Ik denk na dit topic dat ik inderdaad beter voor een Quarter kan gaan. Ook een beetje uit zelfbescherming, want ik houd nogal van tierlantijntjes aan het hoofdstel en dergelijke en met een Paint wordt dat echt zo'n kermis Lips are sealed (heb ook een Amerikaanse vlag pad, als je die op een Paint legt, dan wordt het ineens wel ontzettend bont).
Paints zijn momenteel minder duur dan Quarters, toch? Ik dacht namelijk altijd dat ze duurder waren en dan zouden ze voor mij sowieso al niet snel 'in the picture' komen, maar aangezien ik heb gemerkt dat het prijsverschil bijna niks is of Paints zelfs goedkoper zijn, ben ik ook naar Paints gaan kijken. Vooral buckskin, palomino of bay paints vind ik vreselijk mooi. Maar het gaat echt om je gevoel als je een paard voor het eerst in het echt ziet. Denk je 'mwah', dan kan je het beter ook niet doen. Je kunt nog zo met een beeld van een paard in je hoofd lopen en dan voor een totaal ander paard vallen. Daarom ga ik ook maar niet buiten de het Paint en Quarter ras kijken, anders kom ik straks met een Welsh Cob thuis (die ik overigens ook erg mooi vind).

[quote="WenS"]
Als je zowel Reining/Cutting en Barrel Racing wilt gaan doen, moet je toch goed op de bloedlijnen letten ! Doc Bar, Colonel Freckles, Magnolia Bar, Reminic, Peppy San Badger, Sun Frost, alllemaal bloedlijnen die hier wel voor in aanmerking komen...
[/quote]

Het bestaat dus wel!! Dat scheelt Lachen Ik ga de websites maar eens bekijken.

[quote="Himyar schreef:
Als je wilt zien wie het is en van welke website hij komt:
muis boven de foto, rechter muistoets klikken, properties klikken.

Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Ik was gisteravond alleen niet zo snugger om daar aan te denken....

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 11:13

Hier trouwens een voorbeeld van mijn definitie van een 'perzikkont' (moet ik toch even met jullie delen)

Afbeelding

Dit zijn drie van mijn verzorgpaardjes en de middelste, Choklat (tevens veulen van SugarMiss haar Sugar) heeft een perzikkont Haha! (het is maar dat je het weet Haha! )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 11:24

gera schreef:
Dit zijn drie van mijn verzorgpaardjes en de middelste, Choklat (tevens veulen van SugarMiss haar Sugar) heeft een perzikkont Haha! (het is maar dat je het weet Haha! )

Die is erfelijk 'belast' Haha!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 17:15

Wordt een bles als deze als Paint of Quarter gezien? Ik vind dit paard namelijk machtig gaaf *LOL*

Afbeelding

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:22

volgends mij zit dit nog in de quarter maar ik zie zijn benen niet dus ik weet niet of hij nog meer wit heeft

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:42

Als hij Quarter ouders heeft en dit is al het wit, wordt'ie als Quarter geregistreerd, maar de kans is groot dat het een 'hidden cropout' is.
Als hij Paint ouder(s) heeft, en dit is al het wit, wordt hij in het Breedingstock geregistreerd, maar is het waarschijnlijk een 'hidden overo' of 'minimal white overo'.
Dat betekend dat dit paard er uit ziet als een Quarter of Breedingstock, maar hoogstwaarschijnlijk wel een 'bont' gen draagt... ik vermoed sabino

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:11

Hij heeft stippen dus het is een Appie Lachen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 21:59

Sugarmiss schreef:

Is it THAT simple?
Het is toch gewoon en Quarter Verward

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:00

Grapje Lachen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 22:05

Wilde al zeggen... Ik ben weer snel voor de gek te houden, zie ik Scheve mond

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 06:31

O,o, neem dan maar iemand met verstand van zaken mee Knipoog Straks kom je nog thuis met een .............

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:00

Sugarmiss schreef:

haha nou perfect paard toch een quarter paint en appie in 1 *LOL*

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:03

En uh PaQuappie (pakwappie) of zoiets??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:15

Dat vraagt om een nieuw stamboek Lachen
Maar wat Cornelie zegt: neem iig iemand mee zonder 'hart'gevoelens. Knipoog

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:34

Deze vind ik heel Kwijl ! Vooral het veulen van Dox Wired Lena !
en die van Bronsin en die....enz..
Afbeelding

jessica86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:03

ehm vraagje.. een quaterhorse is toch hetzelfde als een paint, en quater met vlekken is toch een paint...? of ben ik nou verkeerd ingelicht?? Verward

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:42

WenS schreef:

In dat geval Haha! : ik vind sommige paarden uit de Beduino lijn gaaf Kwijl .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hank Wiescamp gebruikte in zijn fokprogramma de Beduino zoon Fly Duino.

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:07

Ik dacht dat Beduino echte barrel race paarden waren Verward
Staan er veel op www.speedhorse.com bij stallions
en ook een bij de victory farms www.victoryfarms.com ...
Waar worden de Beduino afstammelingen nog meer voor getraind?

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:11

Is deze (van de moederslijn) van dezelfde Beduino?
In ieder geval super mooie paarden !
Afbeelding

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:13

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:31

jessica86 schreef:
ehm vraagje.. een quaterhorse is toch hetzelfde als een paint, en quater met vlekken is toch een paint...? of ben ik nou verkeerd ingelicht?? Verward

je bent niet verkeert ingelicht hoor Knipoog
maar het nadeel van paints is dat er minder wedstrijden zijn waar je aan mee kan doen omdat een paint een ander stamboek heeft.
en het nadeel is dat er toch veel paints zijn die niet op kwaliteit word gefokt zoals bij de quarter maar op kleurpatroon
met het gevolg dat je wel een leuk kleurtje hebt maar niet zo'n goed paard.
Ik zocht ook een quarter voor deze redenen maar ik was zo gek op die gevlekte dat ik niet anders kon Lovers liefde op het eerste gezicht *LOL*
maar ik heb dan het geluk dat hij niet op kleur is gefokt en gewoon een quarter bouw heeft.

groetjes

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 17:40

WenS schreef:
Afbeelding

Kan je deze in grotere versie naar mij mailen, Wendy? De paardjes zijn vast wel aan de prijs, maar ik wil toch even kijken wat er allemaal aangeboden wordt...

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 17:46

Himyar schreef:
In dat geval Haha! : ik vind sommige paarden uit de Beduino lijn gaaf Kwijl .
Afbeelding

Hank Wiescamp gebruikte in zijn fokprogramma de Beduino zoon Fly Duino.

En weer ga ik voor de bay Kwijl Ik denk dat ik maar eens op bay ga zoeken.. Dit is vast een teken
Is deze te koop? Knipoog Lovers

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:50

Zouden jullie ipv de hele foto alleen de link willen plaatsen. Sommige mensen krijgen het dokument niet meer geladen met al die van internet geplukte foto's Knipoog
Alvast bedankt