maar je moet wel goed opletten want er zijn natuurlijk ook paints die worden gefokt om kleur maar als dat niet het geval is
is de paint natuurlijk het zelfde als een quarter alleen met wat meer tekening
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vrolijk"]
ik heb mijn paint bij de zilver ranch vandaan misschien kan je daar kijken
ik weet niet of die foto van mijn paint heb gezien?
[/quote]
Ik heb hem zeker gezien! Je had een topic aangemaakt met een foto waarop de paint van jou en die van je vriend/broer (?? weet het even niet meer....) op stonden. Die waren echt machtig mooi. Die zwart/witte was van jou, toch?
[quote="Henriette"]
In geen van de 3 disciplines zal je dan op wedstrijden hoog scoren:
Een cuttingpaard moet zelf "nadenken" en reageren en dat is nou juist iets wat je niet wil bij reining.
Een barrelracer gaat voor erg hard en zijn vaak toch wat hetere paardjes, ook dat combineert niet zo goed met reining.
Daarnaast worden wedstrijden met de onderdelen cutting en barrelracen heel weinig georganiseerd
[/quote]
Ik denk inderdaad dat er weinig paarden aan mijn nogal brede eisen voldoen. Ik denk dat ik cutting dan een beetje laat vallen. Het is wel heel gaaf, maar ik rijd liever 'echt op mezelf', om het maar even zo te zeggen. Reining lijkt me het leukste en daar heb je ook de meeste mogelijkheden mee, aangezien het aantal wedstrijden reining die in Nederland georganiseerd worden. Barrel racing komt nog niet zo van de grond. Dat wordt vast nog wel anders. Ik weet alleen niet of ik tegen hele hete paardjes zou kunnen. Ik wil toch ook wel een coole Quarter, niet zo'n hups-hittepetit ding. Daar word ik alleen maar gefrustreerd van. Verder moet het paard poetsen/frutsen/prutsen niet erg vinden, want ik ben een ontzettende Mien PoetsHet wordt nog wat om mijn ideale paardje te kopen. Maar ik denk dat als je zelf het paard een beetje opvoedt, je hem/haar ook wel een klein beetje naar jouw wensen kan vormen. Als je een paard op jonge leeftijd al veel poetst en zorgt dat ze daardoor al rustig worden wanneer jij ernaast staat en ook rustiger worden aan de hand, dan scheelt dat al met al mijn gepruts. Wanneer ik in het zadel zit, mag het best wel een pittig paardje zijn. Maar wel controleerbaar, want ik heb wel eens Quarters gezien op wedstrijden... die gingen er zowat met de ruiter vandoor. En dat heb je natuurlijk ook wel snel met cutters, dat eigen initiatief.
En of ik wil fokken weet ik nog niet. Ik kan wel zeggen dat ik geen of tenminste nauwelijks ervaring heb met hengsten en dat ik denk dat die klik er niet echt komt. Hengsten staan nou niet bepaald bekend als 'prutspaarden' haha. Een merrie is leuk, zolang zij niet teveel stemmingwisselingen heeft en haar hormonen niet teveel opspelen. Een ruin is op zich denk ik het handigst. Die hebben niet van die stemmingswisselingen, ze zijn vaak hetzelfde, hoe zeg ik dat nou goeden ze presteren ook wel goed. Ik denk dat je echter, als je tussen een ruin en een merrie moet kiezen qua prestaties beter een merrie kan nemen met het oog op wedstrijden. Of is dat niet zo? Tenzij ze gaat gillen naar iedere hengst, en die zijn vaak ook goed vertegenwoordigd bij wedstrijden.
Francis: Ik sta versteld van wat jij allemaal van een bouw van een paard weet!Ik denk dat ik jou maar meeneem als ik een paard ga kopen haha. Ik zal, als ik geinteresseerd ben in een paard een foto naar jou sturen, zodat jij hem kan beoordelen op bouw, want daar ben ik nog niet zo best in
Maar even serieus: Ik moet inderdaad niet meteen gaan kwijlen bij een mooie 'tank'. Ik val heel erg op het uiterlijk van een paard. Een beetje een mooie lijn in de rug vind ik erg belangrijk, het beenwerk moet goed zijn, het liefst een mooie, stevige, gespierde hals en een door mij zo genoemde 'perzikkont'.
Ik denk na dit topic dat ik inderdaad beter voor een Quarter kan gaan. Ook een beetje uit zelfbescherming, want ik houd nogal van tierlantijntjes aan het hoofdstel en dergelijke en met een Paint wordt dat echt zo'n kermis(heb ook een Amerikaanse vlag pad, als je die op een Paint legt, dan wordt het ineens wel ontzettend bont).
Paints zijn momenteel minder duur dan Quarters, toch? Ik dacht namelijk altijd dat ze duurder waren en dan zouden ze voor mij sowieso al niet snel 'in the picture' komen, maar aangezien ik heb gemerkt dat het prijsverschil bijna niks is of Paints zelfs goedkoper zijn, ben ik ook naar Paints gaan kijken. Vooral buckskin, palomino of bay paints vind ik vreselijk mooi. Maar het gaat echt om je gevoel als je een paard voor het eerst in het echt ziet. Denk je 'mwah', dan kan je het beter ook niet doen. Je kunt nog zo met een beeld van een paard in je hoofd lopen en dan voor een totaal ander paard vallen. Daarom ga ik ook maar niet buiten de het Paint en Quarter ras kijken, anders kom ik straks met een Welsh Cob thuis (die ik overigens ook erg mooi vind).
[quote="WenS"]
Als je zowel Reining/Cutting en Barrel Racing wilt gaan doen, moet je toch goed op de bloedlijnen letten ! Doc Bar, Colonel Freckles, Magnolia Bar, Reminic, Peppy San Badger, Sun Frost, alllemaal bloedlijnen die hier wel voor in aanmerking komen...
[/quote]
Het bestaat dus wel!! Dat scheeltIk ga de websites maar eens bekijken.
[quote="Himyar schreef:Als je wilt zien wie het is en van welke website hij komt:
muis boven de foto, rechter muistoets klikken, properties klikken.
doet het niet !!jessica86 schreef:ehm vraagje.. een quaterhorse is toch hetzelfde als een paint, en quater met vlekken is toch een paint...? of ben ik nou verkeerd ingelicht??
liefde op het eerste gezicht