20 juli endurance Lage Vuursche

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:37

Of je voort laten trekken door je groom-op-de-fiets, dan ga je gegarandeerd harder! *LOL*

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 14:05

zie je mandy en haar pony al achterop de bagagedrager zitten, wie maakt er een foto? Cheese!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 14:07

zoals ik de routebeschrijving bekijk, is het voorterrein laden en lossen van de trailers nu op een andere plek? of klopt de routebeschrijving niet!
Ik kom er namelijk niet uit

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:18

Ook ik ben er weer bij als vaste groom van Karin Haha! Echter niet op de fiets *LOL*

Overigens staat nergens in de reglementen van de DER dat een deelnemer geen ‘gezelschap’ mag krijgen van een fietser en is dus gewoon toegestaan. Kan misschien wel zijn dat er veel over wordt gediscussieerd op de mailinglist van de DER, maar dat maakt het nog niet tot een officieel verbod o.i.d. Knipoog Veel ritten worden op openbaar terrein verreden en fietspaden die langs de route lopen zijn dus vrij toegankelijk. Een deelnemer mag gewoon geen hulp krijgen onderweg behalve het aanreiken van water e.d. dus of je dat nou m.b.v. je fietsje of je auto doet is natuurlijk om het even. Dat men m.b.v. de kilometerteller zou kunnen bepalen hoe snel men gaat gaat natuurlijk ook niet meer op in dit tijdperk van GPS-jes e.d. Haha!

Dusss… ga toch fietsen! *LOL*

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:37

Dank je Maarten, ik ben weer gerustgesteld... Mijn groom (tevens mijn vriend overigens) goed kennende zou hij zich er toch niet al te veel van aan trekken, maar het zou toch l*llig zijn als ik gediskwalificeerd wordt omdat hij het leuker vind om te fietsen dan in zo'n hete auto te zitten. Hij moet er ook nog een beetje lol aan beleven, anders heb ik geen groom meer!!

En zo te lezen wordt het gezellig zondag, veel Bokkers! Ik ben benieuwd, want behalve Karin ken ik nog maar weinig bokkers in levende lijve. Maarten, jou zal ik dan in ieder geval wel tegenkomen als vaste groom van Karin! Tot zondag!

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 20:48

je mag ook wel groomen met de fiets hoor. Dat schijnt geen probleem te zijn. Maar ik ben er zelf een keer op aangesproken in Holten toen mijn toenmalige lover meeging op de fiets. Vandaar. Maar hij fietste wat ik te paard aflegde. Wel grappig. Wij waren wel sneller, hij moest echt behoorlijk fietsen om mee te kunnen. Hihi, Uck gillen naar hem toen we in holten de camping afreden en hij de lover zag staan. Het is wel gezellig. Wellciht staat het niet in de regelementen maar waarom slapende honden wakker maken?? Daarbij begreep ik eerst dat de groom de route mee zou fietsen. Dat is wat anders dan groomen per fiets...alhoewel, de snelste route is toch via het parcour.
mandy wens je vriend ook veel succes met het fietsen daar.

ik start in klasse 2 met Uck (een fjord) was voorheen makkelijk te herkennen aangezien hij toen vaak als enige fjord startte, nu hebben we gelukkig gezelschap van 3 andere fjorden!! Dus een van de vier. Hij heeft lkange manen en is ingevlochten. We zien elkaar vast wel.

Snelle_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:01

Ahhh heb ik weer! dan ben ik op vakantie! Verdrietig

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:13

Je mag best een groom op de fiets, maar ik weet wel waar ze"over vallen" als deze fietser de hele route mee fietst. Hulp van derden. Het zou je paard kunnen ondersteunen dat er iemand mee fietst. Snappie.
Zo wilde ze mij in Onstwedde (2002) disckwalificeren omdat Tonkie mee ging met Vas en die dus niet aan de wedstrijd deel nam. Hulp van derden heet dat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:37

Dat 'hulp van derden' heb ik vaker gehoord als struikelblok. Maar in feite heb je ook 'hulp van derden' als je je hele rit (of een deel daarvan) met een andere deelnemer meerijdt. Dan bied je elkaar (of je paarden) ook op de een of andere manier steun, ook al ben je allebei deelnemer. Knipoog

Maar goed, inmiddels heb ik mijn boekje ook: starttijd 11.25 en startnummer 121. Heb eens wat bekenden zitten aanstrepen en kwam tot de conclusie dat er best veel Bokkers meedoen, inclusief mezelf telde ik er 14. Ben heel benieuwd wie ik allemaal ga zien, ik start vrij laat (de laatste start is tegen 12 uur).

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:39

En gaan jullie je grooms niet delen dan??? Met deze hitte? Stelletje egoisten Haha!

Overigens gaat deze dame met Timex Speed and Distance, dusowee als de km's niet kloppen .

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:03

Ben erg benieuwd naar je kilometer-ervaringen Fasel! Graag een vervolgje na zondag! Ik weet nog dat er vorig jaar nogal wat discussie was over de afstand van Leersum. Dat was een zware rit (voor mij voor het eerst zoveel heuvels!), maar zó zwaar dat ik fors buiten de tijd zou rijden, dat kan ik tot op heden niet geloven. Temeer daar er 2 verschillende kaartjes in omloop waren (waardoor mijn fietsende groom twee maal op een verkeerde plek gestaan heeft... waar zijn al die ruiters nou??). Doe jij ook nog mee in Leersum dit jaar?

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:49

Ik kom ook eeven kijken, maar dan wel te paard Clubkampioenschappen en ringsteken zijn namelijk afgelast dus ga ik lekker met Nap naar de Endurance kijken Haha!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:51

Nou, Latoy loopt in ieder geval weer goed, nu maar hopen dat ze de hitte gaat doorstaan...ik hoop toch echt op een koele zondag, waarschijnlijk tevergeefs als ik de weersberichten zo hoor....

Mooneye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:26

Ben heel benieuwd wie ik allemaal ga zien, ik start vrij laat (de laatste start is tegen 12 uur).[/quote]

That's me met stalgenoot, wij zijn de laatsten die starten op het heetst van de dag, pfffff.

Cleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:58

Op welke plek is het voor een toeschouwer leuk? Met auto (Ahum Haha! )

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 07:17

De start/ finish-plaats is gewoon met de auto te bereiken: 1 van de dagcampings bij de Lage Vuursche. Daar is in feite het meeste te beleven. De P/A voor klasse I en de vetgate voor de klassen II en III zijn echter ook interessant: dat is de tussentijdse keuring. De P/A zit vlakbij een viaduct onder de snelweg door en "over Anna's Hoeve", de vetgate is op de Tafelberghei bij restaurant de Tafelberg.
... kaartje is gemakkelijker, maar dat kan ik jouw natuurlijk makkelijk laten zien Knipoog

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:29

ik zal ook gewoon evenop het terrein gaan kijken. Leuk om de voorkeuring te zien en de nakeuringen. Vetgate is ook een leuke plek. Deze zit bij de tafelberg. De p naast het restaurant.
voor mij wordt lage vuursche echt leuk want ik heb jaren in Huizen gewoont en heel vroeger daar op een verzorgpaard over de hei gereden. Daarna nooit meer geweest, dus nu na jaren eindelijk eens rijden in de achtertuin van mijn ouders Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:23

Ik vind de routekaart niet zo duidelijk. Als deelnemer kom ik er nog wel uit (gewoon de linten volgen en de kaart als backup mee aan m'n zadel Haha!) maar er staat geen groomroute op en ook geen groompunten. Ook in het boekje kan ik ze niet vinden. Met de groompunten die Mandy noemde ben ik wel wat geholpen, maar een handige route om naar die punten te komen (en naar andere mogelijke groompunten onderweg) heb ik nog niet gevonden.

Ik ga vanavond even bij de VVV in Utrecht langs voor net zo'n handige kaart van de Lage Vuursche als die ik heb van de Sallandse Heuvelrug. Hoop dat mijn groom daar een beetje mee geholpen is. Op zich is 35 km bij 30 graden wel te doen, maar af en toe een flinke plens water over je knol en jezelf is toch ook wel aangenaam. Haha!

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:04

het kaartje is inderdaad niet zo duidelijk. ik heb de wandel en fietskaart van gooi en vechtstreek. die is super. zit je niet op de der e-group ka? daar is iemand die kaartej kopieert en meeneemt af te halen op zondag ochtend. ik heb mijn kaart ook bij me, zaterdagavond ben ik er. kun je ook op kijken. Maar zelf een hebben is ook handig

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:20

dynamiek schreef:
O ja ik heb nog een vraagje aangezien dit mijn 1e endurancewedstrijd is.
Normaal gesproken rij ik dynamiek altijd met pees- en kogelbeschermers, ik hoor veel dat mensen niet met peesbeschermers rijden met de endurance, omdat het zand zo gaat schuren in de peesbeschermers. De kogelbeschermers heb ik echt nodig. wat raden jullie mij aan, rijden met of zonder peesbeschermers Verward

Ik heb heel lang gewoon met PB's gereden hoor. Geen problemen van ondervonden. Maaraak moest ook want die tikt aan.

SUCCES!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:58

gerritje schreef:
zit je niet op de der e-group ka? daar is iemand die kaartej kopieert en meeneemt af te halen op zondag ochtend. ik heb mijn kaart ook bij me, zaterdagavond ben ik er. kun je ook op kijken. Maar zelf een hebben is ook handig

Ben al even niet meer op de lijst geweest, druk geweest met andere dingen, vakantie etc. Haha!. Maar ik heb gisteren die SBB/Falkplan-kaart gescoord waar ik het hierboven al over had (nr. 23, De Vuursche), en die is ook super! Alleen een kilometer van de bovenste lus valt erbuiten, maar dat is te overzien. Knipoog

Heb de hele route al ingetekend, daar komt mijn groom wel uit.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:35

Op endurance_nl heeft Mariska ook de hele groomroute nog uitgelegd he.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:41

Yep, die heb ik er vanmiddag af geplukt (en haar uiteraard hartelijk bedankt). Heb 'm al op de kaart bekeken, ga zo even de groompunten invullen. Komt allemaal goed! Lachen

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 07:08

Allemaal veel succes morgen!!! Saskia

arabianfrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 07:29

allemaal veel succes ook namens mij.
wij gaan zo de trailer inpakken en dan willen we rond de middag weg rijden.
voor degene die komen slapen tot vanavond en anders tot morgen