[SGW] KNHS/KWPN Kampioenschap vijfjarige eventingpaarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:17

PB wat gaaf dat je meedoet met MAAT idd laat je niet gek maken, nu baal ik helemaal dat ik moet werken anders had ik je ook kunnen aanmoedigen en maat in het echt kunnen zien want ik vind het echt een super mooi paard.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:10

Misschien ga ik ook wel even kijken maandag. Ben die dag vrij en ben al een paar jaar niet op de KWPN paardendagen geweest. Is wel een eind weg om voor de leuk even paarden te gaan kijken, maar aan de andere kant heb ik dat stuk al zo vaak gereden dat er best nog een keer bij kan :+

En zo'n rubriek eventingpaarden lijkt me best leuk, weer eens wat anders dan de standaard pavo cup en springpaarden ;)

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:13

peanutbutter schreef:
De reden die sfranken noemt was voor mij een reden om te gaan twijfelen om mee te doen.
Mijn paard heeft de looks en gangen om hoog te scoren in de dressuur, springt geweldig, maar in het terrein kan ik hem nog niet hard door laten lopen. Dan wordt hij onzeker en gaat hij alleen maar nog harder. Ik wil dus niet een gesjeeshd rondje neerzetten, aangezien ik niet geloof dat dit goed is voor zijn opleiding.
Had dus de intentie om mij af te melden. Ondertussen ben ik bijna bedreigd erover dat ik zelfs maar dacht aan afmelden :P Kennelijk zien mensen er wat in :Y)
Mijn paard loopt dus waarschijnlijk wel mee, maar gewoon in een rustig tempo zodat het vooral een fijne ervaring is.
Hij heeft meerdere (zware) L crossen heel goed gelopen dus ga ervan uit dat we geen modderfiguur slaan

Ow, het is nooit mijn bedoeling geweest om mensen aan het twijfelen te brengen. Gewoon lekker meerijden en kijken wat het brengt!
En als ik lees dat die van jou al enkele pittige L crossen heeft gelopen dan heeft hij meer gedaan dan die van mij vorig jaar hoor! Scheelt 2 klasses ;)

Mootje

Re: KNHS/KWPN Kampioenschap vijfjarige eventingpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:56

Sfranken, PB twijfelde al een paar weken voor dit topic geopend werd, dus volgens mij was jij niet de aanstichter :D
TS, heb je nog een training deze week?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 08:19

HEEE nog een deelnemer :-D PB, stoer dat je het toch doet hoor! Jouw paard heeft zo te lezen veel meer ervaring dan de mijne en je kunt zelf het beste inschatten hoe je hem daar moet rijden, dus dat komt vast wel goed!

Ik ga vanavond nog even in Ermelo trainen. Hoop wel dat het ophoud met regenen anders is het daar een modderbende. We gaan nog een paar keer de dressuurbaan in- en uitspringen en een keer lekker ontspannen een rondje rijden. De rest van de week de dressuur nog wat bijwerken en dan gaan we zien wat er gebeurd a.s. maandag!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:22

Mag je daar dan nu nog wel trainen Carmen? Zijn ze niet al bezig met de voorbereidingen daar?
Het valt wel mee met de regen hier in de buurt hoor (zit er vlak bij).

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 08:37

ja, heb een hele nette bevestigingsbrief gehad voor het huren van het terrein voor een uur "crosstraining" :+
Geen probleem dus. Misschien zijn ze al wel bezig, maar dat zal vast overdag zijn en niet 's avonds.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:09

PB gewoon rijden!! Vorig jaar liep er veel 'bagger' tussen dus Amati zal idd echt niet de slechtste zijn!!
Dress voorstellen zoals bij de Pavo en in het terrein gewoon zelf lekker rijden, vorig jaar werd er van tevoren gezegd dat je tussen bv hindernis 8 en 9 even wat meer moest galopperen zodat de jury het galoppeervermogen kan bekijken. De rest van het rondje gaat gweoon rustiger hoor!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 08:40

Gisteravond in Ermelo geweest. Een deel van de hindernissen voor maandag staat er al! Inderdaad flink aan de maat! :wow: Ben blij dat ik ze al even gezien heb, dan weet ik tenminste wat ons te wachten staat.

Volgens mij zijn de meeste hindernissen hetzelfde zijn als vorig jaar. o.a. een smalletje met tonnen en een soort "takkenbos" op het grote veld. De takkenbos was mooi aangeleund, maar dat smalletje (nog) niet. Op het veld waren ze ook nog een hindernis aan het opbouwen, maar kon nog niet zien wat dat moest worden. En er stond een vrij hoog hek op 1 galopsprong vanaf een kleine afdaling wanneer je de dressuurbaan uitspringt, maar die staat zo raar dat ik me afvraag of die wel op die plek blijft staan.

Verder een dubbel op 11 meter met als 2e sprong twee flink dikke boomstammen tegen elkaar aan en dan via de springbak weer het veld op, door over een behoorlijke "houtstapel/houten bak" te springen die op de afscheiding staat. Er lag nu trouwens een flinke plens water voor de opsprong richting heg en dan de dressuurbaan in, dat was wat lastig aanrijden.

Wat ik me wel afvraag; zat vorig jaar de hoge afsprong en de grote waterbak er ook in? Dat weet ik eigenlijk niet meer.

Maar we hebben fijn getraint, arany geeft het vertrouwen dat ze erover kan en sprong alles fijn. Alleen de kleine waterbak op het pad was even ruzie, vanuit stap of draf ging ze er ECHT NIET in. Stijgeren, omdraaien in de lucht.... heel fijn allemaal. Uiteindelijk in galop en ja hoor... toen lukte het ineens wel, vaag. Terwijl ze de grote waterbak (=veeeeel meer water, dus veeel nattere voeten) in 1x in liep. :+

Maar goed, vandaag longeren, morgen een dagje rust en dan nog 2 dagen dressuren en dan op naar Ermelo! Ik begin inmiddels wel wat zenuwachtig te worden, maar een beetje spanning is wel gezond.

Arany heeft het wel weer (voor de 2e keer deze week) gepresteerd om haar ijzer er onderuit te trappen. De hoefsmid was net gisterochtend langsgeweest! Ik durfde hem al bijna niet te bellen, het is de laatste tijd wel erg vaak bingo met die ijzers terwijl ik wel met springschoenen rijd. :o? "euh... meneer de hoefsmid.... ik euh... arany euh.... nou... Arany is weer een ijzer kwijt" 8)7 #) %)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:02

KLinkt goed Carmen.
Die van mij mag dit weekend heel rustig een 'oefen'rondje lopen in Brugge. Alles uit handgalopje doen en lekker spelen. Zag dat er nog heel wat meer waren die dat ook doen.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 10:16

oh ja? Wie nog meer dan?
Wel fijn om nog even een rondje te rijden in Brugge, dan kom je maandag goed voorbereid aan de start!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:34

Lijkt mij ook niet verkeerd hoor PB. Heb vorig jaar ook meerdere gehoord die eerst nog Brugge hadden gereden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:06

Ik kan helaas niet komen kijken.. |( heb vandaag verlof proberen te krijgen desnoods tot 17 uur, maar we zitten dus al in de min met mensen, wat baal ik daarvan....had zo graag die discipline willen zien. :(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:09

Dat dacht ik ook. Gewoon rustig rijden. Denk dat qua niveau Brugge net wat zwaarder zal staan. Zit in ieder geval alles in van gaten, opsprongen, afsprongen smal en combinaties. Als je gewoon rustig aan rijd is uitgebreid trainen denk ik zwaarder

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:32

Ik ga me ouders ook even lief aan kijken, lijkt me leuk om te kijken en heb toch vakantie, en verveel me anders de hele dag. Dus hopelijk willen ze me even brengen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:41

Carmen & PB, heel veel succes morgen :D Ik hoop voor jullie dat het droog blijft en jullie er i.i.g. een goed gevoel aan over houden!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:27

Me moeder kan me niet brengen en me vader is werken. Dus helaas kan ik er niet komen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:35

Succes morgen!
Ik vind het jammer dat ik niet kan komen kijken! Ben benieuwd hoe de paarden door het terrein gaan!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:49

Kun je niet met iemand meerijden Sanurie?

Ik rij over de A6 ivm de files voor Amsterdam en bij Muiden, anders had ik je wel op kunnen pikken.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:37

gomir schreef:
Kun je niet met iemand meerijden Sanurie?

Ik rij over de A6 ivm de files voor Amsterdam en bij Muiden, anders had ik je wel op kunnen pikken.

Naja, geen idee eigenlijk, ik woon in Hoevelaken, de A1 ligt aan Hoevelaken volgens mij.Dus iemand??? Kan mij misschien oppikken????

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 07:05

Ik ben nog aan het twijfelen wat ik ga doen. Zou eigenlijk al rond half zeven weg, maar het is echt baggerweer. Volgens buienradar is het hier erger dan in het midden van het land, maar ik heb weinig trek om 2 uur in de auto te zitten om de hele dag in de regen naar paarden te kijken :+

Grootste deel van de 5-jarige springpaarden mis ik nu hoe dan ook, maar ging me toch met name om de eventers en dat haal ik nog wel op zich :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 07:11

Het is hier nog wel droog (zit om de hoek), maar het is wel bewolkt en grauw. Ik twijfel ook nog....

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:09

Ik ga wel! Gewoon paraplu mee. De tribune bij dress is overdekt en wij zijn als sgwérs toch wel wat gewend ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:10

Veel plezier voor de mensen die wel gaan kijken (en Carmen natuurlijk)! Hier begint het zonnetje langzaam te verschijnen door de wolken heen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:09

Ik baal dat ik moet werken, zit op de kazerne... :(